Anonym (rådlös) skrev 2014-12-28 12:21:41 följande:
Försöker ju prata med honom men svårt att prata med någon som inte vill prata om det som bara säger att han förstår och skall bättra sig. Är lite mer aktiv i allt i ett par dagar och sedan återgår till gamla vanorna igen. Ska jag bara klaga på allt varannan dag så är det absolut ingen idé att ens försöka längre. Och ja jag misstänker att han är.deprimerad men han vägrar ju prata om grejerna och vägrar lyssna på att han får söka hjälp.
Jag är inte själv bästa människan på jorden, men försöker så gott jag kan med att få familjen att fungera, men har kommit till gränsen att det inte längre fungerar och nu sätter jag stopp efter att ha ställt krav och gett han massor av chanser att lösa det.
Men grejen är ju att kommer undan med det! Han behöver bara säga att jag förstår, ska bättra mig osv men så är allt likadant efter några dagar igen o allt fortsätter som förut.
Så eftersom du nu försökt massa gånger att prata med honom men det inte funkar, så tror jag att du helt enkelt får sätta hårt mot hårt. Även om det känns jobbigt. Tycker du ska säga honom att jag orkar inte med den här ekonomiska bördan längre, därför får du flytta hem till din syster närmsta tiden (eller kompis, mamma, nån annan) så får vi se sen. Du gör inget för att förbättra situationen, så du får packa ner datorn, tandborste etc o flytta ut. Tills du kommit ekonomiskt på fötter.
Han kommer säkerligen att protestera men försök stå på dig!
Om du är bästa människan på jorden eller ej, men det är iallafall du som försörjer familjen nu. Utan dig skulle det ju inte gå alls!
Vad tror du om detta?