• Anonym (Hoppsan)

    vem är pappan?

    Hej skulle behöva ha lite hjälp av er som är bra på de här med att räknaObestämd
    Jag har idag tagit ett cb digitalt och de visade 3+ riktigt förvånad faktiskt..
    Killen jag är tillsammans med nu fira jag en månad med i fredags alltså den 26 december.
    Dejtade nämligen en kille inna jag träffade min nuvarande så vem sjutton är pappan?? inte kan de väll vara min pojkvän?
    Hjälp

  • Svar på tråden vem är pappan?
  • Anonym (:))

    Är inte expert på graviditetstest men 3+ innebär väl att du är i tredje månaden? Och då måste det ju innebära att ditt ex är pappa. Förmodligen är du ogift och det innebär att barnets pappa ska fastställas genom dom eller beslut när barnet föds(kan även göras innan). Ska faderskapet fastställas genom bekräftelse ska du och pappan ner på socialnämnden och skriva under bekräftelsen. Domstol kan också fastställa faderskapet efter DNA-undersökning. Du ska inlämna uppgifter om vem som kan vara pappa under soc.utredning. Soc. kan också kräva att blodundersökning om "pappan" begär det.

  • Anonym (Hoppsan)

    3 månaden är de möjligt...``??? hjälpObestämd

  • Anonym (Hoppsan)
    Tines skrev 2014-12-28 12:36:03 följande:

    Nej, det är inte din pojkvän.


    Det kan alltså inte vara han?? oj vilken sitts
  • Anonym (Kanske)

    3+ på digitalt cb betyder mer än 3 veckor! Så gör ett vul för att se vilken vecka du är i exakt så kan du räkna baklänges när befruktningen skett

  • Anonym (Allvarligt)

    Alltså jag hoppas att ni alla skojar med mig, men om ni inte gör det så betyder testet 3 VECKOR och inte månader.

  • Anonym (:))
    Anonym (Hoppsan) skrev 2014-12-28 12:46:02 följande:

    3 månaden är de möjligt...``??? hjälpObestämd


    Somsagt är inte expert på vad 3+ menas, det kanske är 3 veckor men försök tänka efter när du hade din senaste mens, det bör ju guida lite? :)
  • Anonym (jo)

    Det betyder 3 veckor eller mer sen befruktning, inte senaste mens (som man räknar annars när det kommer till graviditetsveckor). Så din kille kaaan vara pappa.

Svar på tråden vem är pappan?