• ALLIEVERDO

    TIPS PÅ DOPPRESENT TAAACK

    Hej,
    Jag ska på dop och har inte varit på det i mitt vuxna liv :) Alltså lääänge sen..Nu ska jag på ett och har inte jättebra ställt och är även den personen som gillar att göra nåt personligt om jag kan..

    Snälla tips..
    funderade på nåt först som var att köpa en fin låda som man lägger i saker i med minnen från nu..tex dagens tidning och annat.. men sen kommer jag inte på mer.. TIPS AKUT TACK

  • Svar på tråden TIPS PÅ DOPPRESENT TAAACK
  • mammalovis

    Frågan är väl vad det maximalt får kosta och vilka talanger du har?

    En del virkar ju fina sneakers eller ballerinaskor. Kostnaden för garnet är kanske en hundralapp.

  • grethas

    Ge en bok som handlar om barnet. Kostar ca 150kr. Välj en valfri berättelse sedan skriver du in barnets namn. :)

  • Pyttismamman

    Silverhalsband med barnets månadssten eller bokstav.  Ett halsband som kan användas både när de är små och lite större.

  • Netto

    En sångbok är också bra :)

    Jag gav min kompis dotter Silvriga barnkammarboken med CD :)

  • fnissa16

    Jag kan tipsa om något annorlunda och speciellt som doppresent. Som finns kvar och är ett bestående minne. Du får en personlig text gravyr på köpet, t.e.x.
    Minne av Dopdagen  Wilma (barnets tilltalsnamn)  20  17/1  15 (dopdatum).
    Under doppresenter kan graveras: Gåva från ....
    Kika på denna länken: www.kristallshopen.se/doppresent.php

  • nozpa
    Netto skrev 2014-12-30 17:24:29 följande:

    En sångbok är också bra :)

    Jag gav min kompis dotter Silvriga barnkammarboken med CD :)


    Det är ett mycket bra förslag. Min dottern på 3½ älskar fortfarande sin. Tror vi sjungit alla sånger minst 1000 ggr. Men varje kväll åker boken fram.. Hon har de flesta, men det är den silvriga som är den som gäller.

    Ts:
    Vill du pyssla själv så kan du köpa en pall/stol/låda/kista och måla den på något sätt du finner lämpligt. + skriva in barnets födelse + ev dopdatum samt namn då.

    Här är en bra länk

    http://hobbycafe.se/sida35.html


  • Eva 763

    Jag köpte en sångpåse till min systers dotter. Är mjuka figurer i, t ex en gurka (här dansar herr gurka, råtta (var bor du lilla råtta, stjärna (blinka lilla stjärna) osv finns så man kan köpa till fler figurer oxå :)

Svar på tråden TIPS PÅ DOPPRESENT TAAACK