• elinaehn

    disney infinity fråga

    dottern har just fått disney infinity (inte senaste utgåvan som heter 2.0) till sitt wii. hon spelar med glädje men lyckas inte få fram något sätt att spara sitt spel? den säger att man gör det på den röda plattan men vi hittar inget sätt att spara där. Är det någon som kan hjälpa oss så hon slipper börja om hela tiden?

  • Svar på tråden disney infinity fråga
  • Tilja

    Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut, men är hon noga med vad hon trycker för att starta sitt save igen? För jag kommer ihåg hur irriterad jag var över att det förvalda alternativet var att börja om snarare än att ladda det föregående savet.

  • elinaehn

    aha det ska jag kolla, skulle det kunna vara så att den autosparar så man inte behöver göra det aktivt, men man hittar det om man gör rätt, så som du säger, i början?

  • Tilja

    Spelar hon i världarna (de färdiggjorda med uppdrag och sånt) eller i toy box (där man själv bygger)? Har för mig att det sparas automatiskt i världarna men i toy box måste du spara själv

  • elinaehn

    ok! hon har inte förstått HUR man skapar egen värld än... hitta liksom inga instruktioner någonstans...

  • Tilja

    Som sagt, det är i Toybox. Men det är bra att börja spela i världarna först eftersom det är där man får grejer som man kan använda i toyboxen sen =)

Svar på tråden disney infinity fråga