• Linae86

    tappad känsel i låret, kan det vara gravid symtom?

    Jag hade äl i slutet på december och jag och min sambo gjorde vårat första försök till att bli gravida. Om några dagar har jag bim. Nu har jag fått tappad känsel i framsida lår, typ vid troskanten och nedåt. Googlade och fick fram att vissa får detta när de är gravida. Men är det möjligt att få det så tidigt i så fall? Jag blir ju lite orolig då jag aldrig varit med om detta innan!

  • Svar på tråden tappad känsel i låret, kan det vara gravid symtom?
  • Emmeliina

    Du får nog vänta och se. Har aldrig hört om att det skulle vara ett symtom, vad skulle det vara som gör att man tappar känseln där? Jag hade nog iaf absolut inte haft det i samband med graviditet.

  • Linae86

    Det jag fick fram var längre fram i graviditeten, antar att det har att göra med att barnet trycker mot några nerver eller något sånt. Låter ju inte troligt dock i mitt fall eftersom jag isf är precis i början. Tycker det är obehagligt iaf och det underlättar ju inte precis att jag befinner mig utomlands :/

  • Emmeliina

    Jaha men då så. Då är det ju absolut troligast att det är för att barnet trycker på nerver, vilken den inte lär göra för dig nu :p du kanske har vridit benet eller nåt när du sovit, suttit länge på planet? Eller så kanske du letar efter symtom lite för mycket och känner efter för mycket.

  • Linae86

    Att jag skulle känns efter för mycket känns inte som att jag gör i detta fall då jag kan nypa mig själv med naglarna jättehårt utan att ens känna det :/ Men sängarna här är väldigt hårda, kanske legat på nått konstigt sätt eller nått. Får kolla upp det när jag kommer hem om det inte gått över innan...

  • Jojjenpaste

    Det här är en äldre tråd men jag hittade denna i hopp om att hitta andra som har samma symtom som jag. 


    Jag har nu fått mitt barn och hade hoppats på att få tillbaka känseln i låret men icke.. 
    Jag har inte totalt känslobortfall men det är ganska stor skillnad på låren. Mitt högra har tydligt förlorad känsel  


    under tiden jag var gravid började jag väldigt tidigt i graviditeten (kanske runt vecka 15-16)  få grovt känslobortfall, som du beskriver det att det gick att nypa ganska hårt utan att det kändes, som om benet somnat. Domningen låg/ligger i huden och inte djupare än så. Mycket stort obehag när tyg från byxor rörde området men allteftersom tiden gick så vande jag mig och slutade bry mig och trodde som sagt att det Skulle bli normalt igen efter min flicka var född men nej.

    väntar nu istället på att livmodern ska gå tillbak helt och då förhoppningsvis få tillbaka känseln. 


    Så du är inte ensam, hoppas att ditt lagt sig och att du inte får bestående domningar. 

Svar på tråden tappad känsel i låret, kan det vara gravid symtom?