• togood

    Vad fångar ert intresse?

    Till er som läser bloggar? Vad fångar erat intresse och vad gör att ni blir en blogg trogen?

    Jag läser mest bloggar som har många bilder och inte så mycket text men det är säkert väldigt olika..


  • Svar på tråden Vad fångar ert intresse?
  • svärdslilja

    Jag är mest bloggotrogen heeela tiden. Men om jag ska återkomma då och då ska det vara en välskriven blogg med mycket text och lite bilder. Den ska ha något särskilt som gör att jag blir ständigt intresserad att läsa vidare. Kan vara att den som bloggar beskriver sin vardag på ett annorlunda vis (alltså inget upprabblande av vad den har gjort och ätit vareviga dag utan någon djupare dimension). Och så ska den vara skriven av en person som inte är offentlig eller känd på något vis.


    Var glad och drick varm choklad
  • togood
    svärdslilja skrev 2015-01-10 18:56:21 följande:

    Jag är mest bloggotrogen heeela tiden. Men om jag ska återkomma då och då ska det vara en välskriven blogg med mycket text och lite bilder. Den ska ha något särskilt som gör att jag blir ständigt intresserad att läsa vidare. Kan vara att den som bloggar beskriver sin vardag på ett annorlunda vis (alltså inget upprabblande av vad den har gjort och ätit vareviga dag utan någon djupare dimension). Och så ska den vara skriven av en person som inte är offentlig eller känd på något vis.


    Hehe, där kan jag hålla med dig, intressanta synpunkter faktiskt. Jag har märkt att de bloggar som är för allmänna och generella aldrig riktigt fångar mitt intresse. Det ska, precis som du säger, var något visst och unikt som gör att man inte kan sluta läsa.
  • MEE83

    Stor sakkunnighet inom området som bloggen avhandlar. Sedan så måste det ju vara något som inpressar mig.

    Jag läser inga vardagsbloggar eller lifestyles bloggar. Yimby.se är ett exempel på en "blogg"(om man kan kalla det det) som jag läser regelbundet.

  • togood

    Neej, det måste vara något som skiljer sig. Sakkunnighet såklart men även passion samt igenkänningsfaktor gör att en blogg blir läsvärd tycker jag.


Svar på tråden Vad fångar ert intresse?