• Lyckligaste

    Stackars barn

    Som rubriken lyder. 
    Gång på gång upplever man hur synd det är om barn men gamla föräldrar alltså de som passerat 40 år.
    Är man i affärer och stöter på dessa gamla föräldrar så genomlyser det att de inte har ork till småbarn och för att inte tala om på leklandet.
    Sen klär de sina barn i hemska kläder och är alltid så allvarliga och tråkiga med sina barn.
    Man ser hur dåligt barnen mår, när vi stöter på äldre föräldrar brukar vi anstränga oss med att fälla någon kommentar som t ex nä johan var inte så högljud barnet där är med sina mor eller farföräldrar hahaha man ser hur de tar åt sig.

  • Svar på tråden Stackars barn
  • Amanda84

    Jag tycker nog att du är lite fördomsfull nu eller så är du bara ute för att provocera. Jag är 30 men min man är 41. Vi leker båda med vår son, fast på olika vis. Jag sitter gärna och bläddrar i böcker och sjunger sånger och målar med fingerfärg, medan min man ligger på golvet och leker med bilar, bygger upp fästningar till soldater och dansar till musik. Min man leker därmed mer fysiskt krävande lekar med sonen även om vi ganska ofta alla tre hamnar på golvet tillsammans och dräller leksaker omkring oss.

  • Amanda84

    Jag vill dessutom tillägga att jag nog upplever yngre föräldrar som latare än äldre. Jag arbetar inom förskolan och har träffat massor med föräldrar genom åren. Det är oftare de yngre föräldrarna än de äldre som går runt med mobiltelefonen i örat och knappt hälsar på barnen när de hämtar dem på eftermiddagen, medan de äldre föräldrarna ofta har mindre bråttom och tar sig tid att följa med in på avdelningen en stund och titta på teckningar, leksaker eller skapande som barnen har gjort. De äldre föräldrarna är också i genomsnitt mer intresserade av att veta hur barnen har haft det under dagen, vilka barnen leker med och är mer intresserade av att vara behjälpliga vid konfliktsituationer barnen emellan, medan de yngre föräldrarna bara frågar vad barnet har ätit och om det har bajsat och sedan far ut genom dörren med ungen i ena handen och mobilen i den andra.

    Det tycks kanske som att jag generaliserar, men i genomsnitt så är det faktiskt så här det ser ut.

  • Anonym (steffe)

    Hoppas du trollar annars tycker jag synd om dina barn.

  • puss

    Säger ni åt ert barn att vara tyst eftersom nåt annat barn är ute med sina mor- eller farföräldrar? Varför ska ert barn vara tyst av den orsaken?

  • Amanda84
    puss skrev 2015-01-11 17:42:59 följande:

    Säger ni åt ert barn att vara tyst eftersom nåt annat barn är ute med sina mor- eller farföräldrar? Varför ska ert barn vara tyst av den orsaken?


    Jag reagerade också på det där, men tänkte att att det nog är för att TS är så ung och omogen som hon skriver så Flört Nej, skämt å sido. Det är nog någon som vill ha lite roligt på FL denna söndagskväll.
  • Lyckligaste

    Jo de skall vara tysta för ge äldre inte gillar barn

  • SecretMe
    Lyckligaste skrev 2015-01-11 17:51:25 följande:

    Jo de skall vara tysta för ge äldre inte gillar barn


    Inte?
    Oj, det har gått mig förbi.
  • Amanda84

    Mig med. Ju äldre folk brukar vara desto mer barnkära brukar de faktiskt vara (inte alltid, men ofta) och har man egna småbarn så har man nog större förståelse för andras småbarn än när man inte har egna barn eller när de egna barnen är tonåringar eller vuxna.

  • viseversa

    Du låter extremt omogen ts. Stackars dina barn ts som har en mamma som tycker det är okej att trycka ner och göra sig lustig över andra.

  • Nape

    Men oj ts, det känns som du försöker provocera? Varför kände du att du behövde starta den här tråden?

    Jag var själv ung när jag fick barn. Det finns både fördelar och nackdelar med allt. Jag tror nog att de allra flesta barnen i Sverige har det famtastiskt bra.

Svar på tråden Stackars barn