• Anonym (Timglaset)

    Äckel på krogen, vad är ert f***ing problem?!

    Hej! Jag känner bara att jag måste skriva ur mig lite angående något som gör mig otroligt förbannad. 


    Jag är en tjej på snart 19 år som är ute en del på krogen under helgerna. VARENDA gång jag går in på en nattklubb är det ALLTID någon (oftast några) random äckel som ska tafsa på mina bröst och/eller min rumpa.


    Jag vill inte generalisera och dra alla killar över en och samma kam, för många killar på krogen är riktigt trevliga. Men det finns en hel del äckel och dessa får mig att inte vilja gå ut på krogen längre. Helt enkelt för att jag inte får ha min kropp ifred. Det är så otroligt synd, för jag älskar verkligen att vara ute och dansa, dricka och festa med mina kompisar.

    Jag är en tjej med riktig timglasfigur som brukar dra till sig många blickar. Jag har inte varit ute en enda gång utan att någon greppar tag om en skinka eller ett bröst i baren eller på dansgolvet. Om jag ser vem han är konfronterar jag honom verbalt, även om jag verkligen känner för att ge honom en rapp örfil. Ibland får jag de sjukaste svaren (förutom könsord). "Men du har ju en sån go röv, klart man måste känna." eller "Klä dig inte så att brösten syns då jävla hora!". 


    Vad i självaste helvete? Killar - Är det så jävla svårt att hålla fingrarna i styr eller vad är problemet?! Jag tycker inte att det ska spela någon roll hur man ser ut eller vad man har på sig. Man har rätt till att bestämma över sin egen kropp, kille som tjej, man som kvinna. Min kropp är MIN, bara MIN. Och INGEN ska ens fundera på att ta sig friheten att röra vid den mot min vilja. Jag vill kunna gå ut på krogen utan att bli tafsad på, är det för mycket begärt?! 

  • Svar på tråden Äckel på krogen, vad är ert f***ing problem?!
  • Anonym (Tyvärr)

    Tyvärr finns det människor till allt. Säg till vakter eller personal om någon tafsar.

  • Anonym (Kille)

    Sluta gå ut på krogen då. It's mans world. Jag har själv taffsat på folk och jag tror inte ni dör av det. 

  • Anonym (Kille)

    Annars hade du garanterat gråtit ut över att ingen ger dig uppmärksmahet. 

  • Fjärilslarv

    ett knä i skrevet är det enda som fungerar!
    eller säg till vakterna så äcklen kastas ut.

  • Anonym (Kille)
    Fjärilslarv skrev 2015-01-11 18:54:23 följande:

    ett knä i skrevet är det enda som fungerar!
    eller säg till vakterna så äcklen kastas ut.


    Visste du inte att kvinnan är skapad för mannens behag. Inte tvärt om. 
  • Anonym (Kille)

    Jag tänker dock inte diskutera det här mer. Svarar inte på några frågor. 

  • Anonym (Timglaset)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2015-01-11 18:51:06 följande:

    Tyvärr finns det människor till allt. Säg till vakter eller personal om någon tafsar.


    Ja, tyvärr gör det ju det. Jag kan berätta att jag varit med om ett flertal gånger att vakterna sett när jag blivit tafsad på och att jag blivit arg, de har inte gjort ett skit åt det. En vakt har t.o.m. sagt "Lilla gumman ta det lugnt, han tyckte du var snygg bara." Har även sett vakter tafsa på andra tjejer inne på nattklubbar, vid ett flertal olika tillfällen. Vidrigt! Skrikandes
  • Fjärilslarv
    Anonym (Kille) skrev 2015-01-11 18:57:29 följande:
    Visste du inte att kvinnan är skapad för mannens behag. Inte tvärt om. 
    jasså det tycker du.
    men min kropp är min egendom inte din sörrö.
  • Anonym (Timglaset)
    Fjärilslarv skrev 2015-01-11 18:54:23 följande:

    ett knä i skrevet är det enda som fungerar!
    eller säg till vakterna så äcklen kastas ut.


    Det verkar som det. Jag är inte en våldsam tjej, även om jag verkligen känner för att klippa till dem. Vakter är oftast också killar, ibland bra killar, ibland mindre bra killar..... (Jag hänvisar till mitt svar ovan). 
Svar på tråden Äckel på krogen, vad är ert f***ing problem?!