• carolinawest

    GBP Uppsala

    Någon som ska eller nyligen har genomgått GBP i Uppsala eller kringliggande städer? Står i kö och hoppas på operation innan sommaren.

  • Svar på tråden GBP Uppsala
  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-11 10:35:22 följande:

    Hej!
    Jag står också i kö i Uppsala, vore toppen att få en op innan sommaren


    Jo men ellerhur !? Hur länge har du väntat ?
  • Minimajs

    Inte länge, blev godkänd för ett par veckor sen ???? Du då?

    Var på Infomöte i Mars förra året så tycker ändå att det gått ganska fort mot andra man läst om.

  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-11 19:26:20 följande:

    Inte länge, blev godkänd för ett par veckor sen ???? Du då?

    Var på Infomöte i Mars förra året så tycker ändå att det gått ganska fort mot andra man läst om.


    Jaha oj! Blev du godkänd för operation grattis! Jag var på gruppmöte i maj förra året tror jag. Väntar dock fortfarande på att komma till sista mötet med medicinläkare på överviktsenheten. Och godkännande för operation också. Sa de något om Väntetiden på operation nu för dig ?
  • Minimajs

    Tack! Hoppas att det går undan med dina möten och att du får ett OK!

    Jag kommer att få ett besked om op datum inom 3 månader och ca 2 veckor innan op så ska jag träffa Narkos läkare mfl. Och kontrollera att flyt dieten gör sitt då jag har några kilon att gå ner innan op.

  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-11 22:10:47 följande:

    Tack! Hoppas att det går undan med dina möten och att du får ett OK!

    Jag kommer att få ett besked om op datum inom 3 månader och ca 2 veckor innan op så ska jag träffa Narkos läkare mfl. Och kontrollera att flyt dieten gör sitt då jag har några kilon att gå ner innan op.


    Åh hoppas det är min tur snart !
  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-11 22:10:47 följande:

    Tack! Hoppas att det går undan med dina möten och att du får ett OK!

    Jag kommer att få ett besked om op datum inom 3 månader och ca 2 veckor innan op så ska jag träffa Narkos läkare mfl. Och kontrollera att flyt dieten gör sitt då jag har några kilon att gå ner innan op.


    Åh hoppas det är min tur snart !
  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-13 12:22:28 följande:

    Ja..jag håller tummarna för dig. Hade vart kul att ha nån i samma stad att följas åt med


    Detsamma ! Måste verkligen följas åt :) spännande detta
  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-16 15:38:03 följande:

    Ja, sjukt spännande!!


    Fick kallelse till läkaren idag på posten 5 mars är det min tur !
  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-19 11:41:51 följande:

    Wiee!!...Grattis!!!!!!! smile1.gif


    Sitter hos läkaren nu och väntar. Äckligt nervös. Kommer börja gråta om jag blir nekad...
  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-02-19 11:41:51 följande:

    Wiee!!...Grattis!!!!!!! smile1.gif


    Blev godkänd av medicinläkaren. Han skickade remiss till kirurgen. Vad händer nu? Trodde detta var liksom det sista men nu ska man alltså träffa kirurg också innan man får veta om man blir opererad eller ? Eller dimper det bara ner en kallelse för operation ?
  • Minimajs

    Blev du det...härligt!! ????

    Ja precis, nu kommer du bli kallad till Kirurgen. Och blir det Ja där så får du en operationstid.....vilken damp ner i min brevlåda idag!!!!! ????

    Jag kollade precis posten så sitter just nu bara och ler...känns helt sjukt galet att det är bestämt. Så den 22 april är det tänkt att jag skall opas!

    Men innan dess skall nya blodprover tas samt ekg och den 15 april blir det inskrivning och en massa info och koller vad det verkar. Kunde ta 2-5 timmar.


    carolinawest skrev 2015-03-05 14:40:14 följande:

    Blev godkänd av medicinläkaren. Han skickade remiss till kirurgen. Vad händer nu? Trodde detta var liksom det sista men nu ska man alltså träffa kirurg också innan man får veta om man blir opererad eller ? Eller dimper det bara ner en kallelse för operation ?


  • carolinawest
    Minimajs skrev 2015-03-05 21:28:15 följande:

    Blev du det...härligt!! ????

    Ja precis, nu kommer du bli kallad till Kirurgen. Och blir det Ja där så får du en operationstid.....vilken damp ner i min brevlåda idag!!!!! ????

    Jag kollade precis posten så sitter just nu bara och ler...känns helt sjukt galet att det är bestämt. Så den 22 april är det tänkt att jag skall opas!

    Men innan dess skall nya blodprover tas samt ekg och den 15 april blir det inskrivning och en massa info och koller vad det verkar. Kunde ta 2-5 timmar.


    Ja måste väll vänta på godkännande av kirurgen också haha men medicin såg inga hinder. Hoppas det går undan. hoppas på operation innan sommaren eller innan min sommarsemester så man kan vara långledig.
Svar på tråden GBP Uppsala