• Evernote

    Är Miljöpartister Miljösvin?

    Egentligen borde vi alla vara miljöpartister men kan inte rösta på ett Miljöparti som har andra prioriteringar än miljön. 
    Vi har sett en rad ex. på vilka miljösvin dom är och jag kom på något värre. Bara 1% i Sverige betalar klimatkompensation fast alla partier påstår sig vara miljöpartier och mer än en % röstar på MP. Alltså har MP bara läpparnas bekännelse för det kan inte bara vara 1% av dem som reser och resten låter bli.

    Här ser vi mer om vad som egentligen gäller:


    "När en särskild flygskatt kan införas vet hon inte. Beskattning av flygresenärer ska både dra in pengar till statskassan och göra det mer attraktivt att välja tåget som är bättre för miljön, enligt ministern.


    Flygskatten har kritiserats av borgerliga politiker som varnat för minskat flygresande och att jobb i flygsektorn hotas."
    www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3874483.ece
    Miljöskatter ska kanske gå till asyltrafiken.
    Borgarna räds minskat flygande, dvs minskade skador, verkligen snyggt!!

    Det enda raka är att miljöskatter bara får gå till miljöåtgärder, eller hur?

  • Svar på tråden Är Miljöpartister Miljösvin?
  • Gert

    Ja!


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • TheWiking
    Sensitiveguy skrev 2015-01-13 02:34:03 följande:

    Vad är "miljösvin" för någonting?


    När Åsa Romson målar sin båt med förbjuden bottenfärg, då är hon ett miljösvin. Börjar du förstå?

    MP är ett skitparti!
  • Sensitiveguy
    TheWiking skrev 2015-01-13 14:41:50 följande:

    När Åsa Romson målar sin båt med förbjuden bottenfärg, då är hon ett miljösvin. Börjar du förstå?

    MP är ett skitparti!


    Det är inget officiellt begrepp.

    Alla partier är skit.
  • Evernote
    TheWiking skrev 2015-01-13 14:41:50 följande:
    När Åsa Romson målar sin båt med förbjuden bottenfärg, då är hon ett miljösvin. Börjar du förstå?

    MP är ett skitparti!
    Och tankar diesel i motorseglaren.
  • KillBill
    Evernote skrev 2015-01-13 01:53:59 följande:

     


    Vad vill du med denna tråd och kan du definiera vad du menar med miljösvin? Tycker du att MP har svinigt mycket miljöpolitik eller? De flesta bedömare är överens om att MP driver den mest offensiva miljöpolitiken i riksdagen.


    Om du tycker att det finns ett parti i riksdagen som driver en bättre miljöpolitik än MP så argumentera gärna för det.


     


    PS. jag är ej Miljöpartist.

  • Sensitiveguy
    KillBill skrev 2015-01-15 17:57:52 följande:

    Vad vill du med denna tråd och kan du definiera vad du menar med miljösvin? Tycker du att MP har svinigt mycket miljöpolitik eller? De flesta bedömare är överens om att MP driver den mest offensiva miljöpolitiken i riksdagen.

    Om du tycker att det finns ett parti i riksdagen som driver en bättre miljöpolitik än MP så argumentera gärna för det.

     

    PS. jag är ej Miljöpartist.


    Är du sosse?
  • KillBill
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 18:21:28 följande:
    Är du sosse?
    Jepp, Det är partiet som står mig närmast just nu.
  • Sensitiveguy
    KillBill skrev 2015-01-15 18:31:53 följande:

    Jepp, Det är partiet som står mig närmast just nu.


    Alltså den mera socialliberala varianten?
Svar på tråden Är Miljöpartister Miljösvin?