• SJ78

    Erfarenhet atonisk blödning vid kejsarsnitt

    Hej,

    Jag har haft en stor atonisk blödning vid ett akut kejsarsnitt. Blödde 4 liter och fick göra B-lynch suturer runt livmodern för att stoppa blödningen. Anledningen var att livmodern inte ville dra ihop sig som den skulle. Är det någon som har liknande erfarenheter och som vågat skaffa barn igen?

  • Svar på tråden Erfarenhet atonisk blödning vid kejsarsnitt
  • oliverochjag

    Hej! Lite sent svar. Men googlade på ämnet och hittade hit. Jag fick atonisk blödning efter min förlossning för 3 år sen. Födde vaginalt.. Sonen föddes i v 27 och hade legar på sjukhuset i 3.5 v med bromsmedicin mot värkar. Är nu gravid igen efter ett missfall som var traumatiskt med 3ggr så stor blödning än normalt. Hade 80 i blodvärde.

    Så.. ja rädd är jag.. Men längtan efter ett barn till och övervägande stort förtroende för vår sjukvård så ger jag mig på det igen.. Funderade på kejsarsnitt, men det verkar ju inte vara ett bättre alternativ för den sakens skull????

  • oliverochjag

    Tilläggas att jag förlorade 3.7 l blod och akut op sövd och fick ballong och sk tamponger så livmodern skulle dra sig tillbaka.

Svar på tråden Erfarenhet atonisk blödning vid kejsarsnitt