Inlägg från: hallonlakrits1 |Visa alla inlägg
  • hallonlakrits1

    Fler som väntar en sommarbebis i Lkpg-området? Kanske runt 25-35 år?

    IMHO skrev 2015-02-27 23:32:47 följande:
    Pallar inte ens bred resår nu, men hittade ett par svarta på Kappahl med dragsko i midjan. Lite pösiga i tunnt, skirt tyg med muddar vid vristerna. Har S nu men köpte M så jag har att växa i. Rakt fram och något till vänster direkt när man kommer upp från rulltrappan.
    Syftade främst på gravidbyxor-bred-resår, där kan man verkligen kalla brett resår Tungan ute Och jag som aldrig tyckt det har varit bekvämt med byxor med hög midja innan gillar verkligen nu mammabyxornas höga midja med resår. Det trista med gravidbyxorna är bara det att det känns kanske inte lika hett att ha på sig efter graviditet, men det är nödvändigt med såna för mig nu. Samma här, jag prövade att köpa en storlek större än vanligt och fyndade ett par mjuka byxor med loose fit på H&M som passar vare sig man är gravid eller inte. Tack för tipset btw. Glad
  • hallonlakrits1

    Jag är också i v. 24, på väg in i v. 25. Jag mår väldigt bra, så det är jag väldigt tacksam över. :)
    Det börjar bli dags att planera in de nödvändiga inköpen snart, alltså barnvagn, babynest, bärsjal skötbord m.m. Det finns ju mängder med sidor på nätet som säljer sådant så det finns en del sortiment att jämföra med. En del babykläder är redan inköpta, tillsammans med en mysig filt, speldosa m.m. :) Som jag längtar till sommaren när det är dags!

  • hallonlakrits1
    Cherie skrev 2015-03-10 08:46:40 följande:

    Var kollar man i Linköping?

    Vi kommer troligtvis att beställa men man vill ju klämma och känna och rulla och gunga och allt det där innan man bestämmer sig.

    Mår rätt bra annars, förutom ryggont de senaste dagarna. Hoppas det går över snart.

    Just nu är jag så himla förväntansfull att få komma iväg på RUL, och få se vad som gömmer sig där inne. Är så himla shoppingsugen. Och självklart spelar det ingen roll om det är pojke eller flicka men just nu kan jag inte göra annat än att fundera på vad det kan vara.

    Har en känsla att det är en liten prins där inne men det återstår att se :)


    På Babyproffsen i Lkpg kan man visst kika på barnvagnar. Vi ska dit inom kort :) Det finns även en sådan butik i Nkpg med annat (och kanske större) utbud fick jag lära mig här i tråden så den lär också vara värd att kolla in.

    Förstår förväntansfullheten! När har du din tid? Sådär kände jag med, och vi hade också en känsla av att det var en liten pojke därinne, vilket stämde bra. :)
  • hallonlakrits1

    Har också kikat på barnvagnar och fokuserade på Brios Go och Go Next. Har även sedan innan varit nyfiken på Emmaljungas Viking och Super Viking men de modellerna gick bort för oss till förmån för Go och Go Next. De är så otroligt lättstyrda, känns mjuka att köra och har en fjädring som vi båda gillar väldigt mycket (samt har en hel del andra goda funktioner). Glad Men som alltid finns det både för- och nackdelar. De känns inte jättesmidiga i t.ex. kollektivtrafiken eller som ihopfällbara. Hade önskat samma sufflett på Go som på Go Next, som man kan dra ner längre. Har inte provkört Buffalos eller Kronans vagnar ännu.

    Har ni valt barnvagn ännu?

  • hallonlakrits1
    Cherie skrev 2015-03-17 22:42:16 följande:

    Såg dom supersöta självgungande babysitters som dom hade precis när man kommer in. Säkert superopnödigt och tar massa plats men åh jag vill ha en.

    12 hela långa dagar till RUL men nu har nedräkningen officiellt börjat. Längtar så. Längtar att få börja shoppa, har inte köpt någonting än men ska försöka hålla inköpen nere. Jag vet hur lätt det är att köpa på sig massa onödigt krafs, jag börjar ju redan kolla på sånt som egentligen inte behövs.

    Hur mycket har ni handlat? Och vad?


    Jag har också sett dom, så söta, och kanske fyller dom en funktion Tungan ute men som du säger, kan vara bra att fokusera på det mest nödvändiga först. Bland annat ett babynest står på tur för oss att köpa, vill gärna ha med ett sådant ifrån början. Sedan funderar jag på bärsjal kontra bärsele, men är mest sugen på det förstnämnda just nu.
  • hallonlakrits1

    Ja, verkligen! Vi har fastnat för denna, babynest.se/, som även finns att köpa på Babyproffsen, men får se hur vi gör.
    Jag tycker bärsjal verkar väldigt praktiskt för att ha barnet nära intill sig och kunna göra en del annat samtidigt. Sedan finns det såå många modeller att välja på, gäller att hitta någon som känns bra ergonomiskt.
    Vi har inte heller bestämt oss till 100% för vilken vagn det blir. Har provkört i ett par butiker nu.. Fortfarande är det iallafall någon av Brios/Britax som lockar mest. Sen när man väl bestämt modell så är färgen ytterligare en fråga Tungan ute

  • hallonlakrits1

    Hej alla Glad
    Samma här, inte varit aktiv på FL på ett tag. Dagarna har en sån tendens att gå till så mycket annat just nu.
    Jag är i vecka 28 (oj oj oj!!) och mår bra. Magen den blir större och större och jag känner mig inte lika smidig längre, det blir jag bland annat påmind om gällande vilopositioner i sängen. Försöker att mest sova på vänster sida också då jag har läst om att det ska vara bäst (särskilt mot slutet av graviditeten ska det tydligen vara att rekommendera). Sparkar och buffar känner jag en del men inte jättemycket. Vad det känns som att tiden går fort nu, snart är det faktiskt dags, en otrolig känsla och fortfarande inte helt lätt att förstå sig på vad som väntar! Glad

  • hallonlakrits1
    Cherie skrev 2015-03-30 13:30:41 följande:

    Vi hade RUL idag och enligt läkaren (hade läkare då min dotter föddes med ett mindre hjärtfel) så tyckte han att det såg ut som en tjej. Jag är super glad fast väldigt förvånad, hade så himla stark känsla av att det var en liten pojke där inne.

    Så klart blev det lite shopping på vägen hem hihi. Har haft RUL som min mållinje innan jag börjar shoppa loss. Så härligt att äntligen få släppa efter dör köpsugen haha


    Grattis till ett fint RUL!

    Vi passade också på att shoppa det första i babykläder efter RUL i vecka 20, det var så mysigt att fira det på det sättet Glad
  • hallonlakrits1
    Lilla Grodan och Älgen skrev 2015-04-10 11:17:01 följande:

    Bärsjal har vi kvar från vår snart 4 åring och jag kan starkt rekommendera en tricot sjal. Har haft en ergonomisk babybjörn sele men kan inte alls rekommendera. Så satsa på en sjal skulle jag råda. :)


    Jag är jättesugen på en bärsjal, har spanat in den från Babylonia (www.rekolek.se/search.html&Search_Text=b%E4rsjal), men också sugen på bärsele från t.ex. Ergobaby. Hade varit lyxigt med båda sorterna ;) En för kanske mer innebruk och en för mer utebruk.
  • hallonlakrits1

    Vagn är ännu inte inköpt här heller även fast vi har våra favoriter, vi suger lite på den karamellen ett tag till... men inte alltför länge till. Tiden går otroligt fort nu känns det som! Är redan i vecka 29.

    Pojknamn har varit väldigt svårt tycker jag, men det finns ett par stycken som vi har fastnat för så det känns bra att inte vara på noll längre. :)

    Jag känner lillen en hel del i magen, och allra mest på höger sida, undra hur han ligger?! :)

  • hallonlakrits1

    Japp, då känns det verkligen dags med vagn för oss också.

    Flicknamn är mycket lättare att komma på många fina! Namnen vi bollar med är en liten hemlis och ännu har vi inte bestämt oss helt som sagt, sen får man ju se om bebisen verkligen verkar vara en sådan (se ut som en sådan) också :)

  • hallonlakrits1

    Oj, 13 veckors leveranstid. Förvånad Sån lång leveranstid funkar inte för oss, jag har ju hunnit gå in i vecka 30 nu Glad Därför så kollar vi var man kan köpa vagnen på plats eller hur lång leveranstiden är innan vi köper den.

  • hallonlakrits1

    Det var ett bra tag sedan jag var aktiv på forumet, så jag vill säga ett stort Grattis till er som hunnit få er lilla bebis! {#emotions_dlg.flower}

    Kommer nog inte vara aktiv på forumet i fortsättningen heller, om någon vill något/vill prata vidare finns jag på pm. Här är det iallafall bara några veckor kvar och vi mår bra. Glad

    Lycka till för er alla!

Svar på tråden Fler som väntar en sommarbebis i Lkpg-området? Kanske runt 25-35 år?