• Anonym (Vad hände)

    Ligger i skilsmässa, träffat en ny...

    Hej. Ligger i skilsmässa från min man (vi har 2 gemensamma barn, han 1 barn sen tidigare). Det känns hemskt å skiljas för barnens skull, men för min egen skull känns det helt rätt.

    Jag har träffar en annan man nu som jag klickar med på alla plan, det är helt sjukt men har aldrig upplevt den hära känslan innan..

    Vi hade sex igår, å jag både ångrar mig djupt å ändå inte!! Jag ångrar mej eftersom det är otrohet eftersom skilsmässan inte är klar än, men samtidigt va det det bästa jag varit med om nånsin, aldrig känt mig så trygg å varm å älskad å avslappnad ihop med nån..

    Nu vet jag inte va jag ska ta mej till, kan inte berätta detta för min blivande ex-make å samtidigt kanske jag borde det..

    Jag känner mej som värdens hemskaste person.

    Förlåt behövde bara skriva av mig lite, känslorna spretar åt alla håll nu..

    Sov gott

  • Svar på tråden Ligger i skilsmässa, träffat en ny...
  • Anonym (Nejne)

    Men Vaa? Om ni ligger i skilsmässa så ska ni ju inte vara tillsammans mer, så det är väl bara att fortsätta, men vore taskigt att berätta redan, känns som att trycka in det i nyllet på honom att du redan träffat en ny och har sex. Det är väl bara pappersarbete kvar om inte annat? Njut å må bra nu!

  • jag124

    Kom bara ihåg att barnen kanske har svårt att acceptera en ny man så fort efter skilsmässan 

  • Anonym (Hmm)
    Alliot skrev 2015-01-17 04:35:06 följande:
    Jag är Karine.Je ska göra dig mitt mirakulösa vittnesbörd. Jag hade skild med min man 3 år sedan men jag älskade den. Jag pratade om det med en granne och hon lovade mig att hjälpa mig. Och hon gav mig adressen följt Facebook för en medellång mail och sa åt mig att kontakta honom för att förklara mitt fall. När jag kontaktade Medium, förklarade jag för honom om situationen för min man och mig. Vet du vad?
    Mediet berättade att han kommer att göra mig inkomst min man i 7 dagar. Och jag har tillbringat några ritual.Och konstigt i sju dagar för att följa min man kom bad mig att gifta om sig med mig, det är ett mirakel för mig förutom hans hade jag problem på jobbet med min chef som alla dessa problem är slut och jag är i fred på arbetet och i mitt hem.Det är den första mirakel som jag sett i mitt liv.För alla din lite problem
    1 problem av äktenskap
    2-problem andliga i ditt liv
    3 otur och blockering i livet
    4 - behov till återvinna sin kärlek
    5 har jobb
    6 locka pengar till dig
    7 problem av skilsmässa
    8-att vara älskad av alla
    9 - hitta din framtida kärlek
    10 chansen att gambling
    11-hjälp minne osv...
    Detta Medium är mycket stark;Med medium tillbaka min man och jag hade 7 dagar tillfredsställelse det är mycket svårt särskilt problemet med känslomässig avkastning.

    Här är hans e-postadress: alliot-marabout@hotmail.fr

    Lycka till
    Tror inte ett dugg på detta hahaha blir nog lurad på en massa pengar. O väldig konstig svenska har du skrivit, är det google översättning?
  • Anonym (fenomenet)

    Varför ska man berätta sånt? Finns väl ingen anledning??

  • Anonym (J)

    Du har väl inte varit otrogen. Ni har ju redan gjort slut. Att skilsmässan inte gått igenom är en helt annan sak. 

    Men man ska vara lite försiktig med att hoppa in i en ny relation direkt.... Ta det lugnt. En sak i taget. Sätt dig själv och barnen främst. 

  • Anonym (Ann)

    Varför ska du berätta för din man att du haft sex? Så länge du inte introducerat honom för barnen, så behöver han inte veta.

    Däremot så förstår jag inte varför man inleder något nytt så snabbt (om det nu inte bara är en KK), när man har barn och skilsmässan inte ens är klar. För bara för att du är redo för någon ny, så är dina barn inte det. De måste få tid att bearbeta skilsmässan.

  • Anonym (Milfhunter.)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-01-17 08:19:22 följande:
    Tror inte ett dugg på detta hahaha blir nog lurad på en massa pengar. O väldig konstig svenska har du skrivit, är det google översättning?
    Hur kommer det sig att denna text citeras när den inte skrivits i tråden tidigare?
    Men håller med en blåsning överatt med google translate.
  • Anonym (Jada Jada Jada....)

    "...har aldrig känt såhär tidigare..."

    Det kallas förälskelse och kåthet och den kan givetvis vara i olika grader men den absoluta majoriteten av gångerna går även den över...

    Det är först när ni haft en normal relation över tid som du vet om det var något speciellt med just den här relationen.

  • Anonym (been there)

    Känns som du "flyr" problemen? Det går ett år och sedan skriver du nytt inlögg här att den tidigare "fantastiska"mannen förvandlats till en tråkmåns och du vill ha tillbaks din man..

  • Anonym (Blåbär)

    Härligt att du träffat en ny man. Jag tycker inte du behöver berätta något. Ta det lugnt med det nya och håll det utanför barnens och exets liv tills det lugnat sig och du vet vad det kommer leda till. Men det är ju alltid härligt med lite sex och kärlek.

  • Anonym (Blåbär)

    Sen behöver du inte må dåligt över det, ni ska ju skilja er. Men som sagt för att förhindra att det blir massa sårade känslor så är det nog ändå bra att ligga lågt.

    Jag är uppvuxen med en ensamstående mamma som träffade en ny man när jag var fem år och jag minns det som oerhört traumatiskt, jag hatade honom. Nu är jag själv skiljd med barn och jag tänker verkligen försöka ta det lugnt med att låta någon ny man in i deras liv. Det blir vv barn/vv ny man ;)

  • Anonym (hannah)
    Anonym (Vad hände) skrev 2015-01-17 02:23:28 följande:

    Hej. Ligger i skilsmässa från min man (vi har 2 gemensamma barn, han 1 barn sen tidigare). Det känns hemskt å skiljas för barnens skull, men för min egen skull känns det helt rätt.

    Jag har träffar en annan man nu som jag klickar med på alla plan, det är helt sjukt men har aldrig upplevt den hära känslan innan..

    Vi hade sex igår, å jag både ångrar mig djupt å ändå inte!! Jag ångrar mej eftersom det är otrohet eftersom skilsmässan inte är klar än, men samtidigt va det det bästa jag varit med om nånsin, aldrig känt mig så trygg å varm å älskad å avslappnad ihop med nån..

    Nu vet jag inte va jag ska ta mej till, kan inte berätta detta för min blivande ex-make å samtidigt kanske jag borde det..

    Jag känner mej som värdens hemskaste person.

    Förlåt behövde bara skriva av mig lite, känslorna spretar åt alla håll nu..

    Sov gott


    Aldrig känt så här??? Låter med andra ord som ett rebound. Allt känns fantastiskt och man tror att man vill leva hela livet med personen. Man går all in direkt och allt känns perfekt. Men vänta lite med att presentera mannen för dina barn. Det tar nämligen bara ca 4-5 månader, sen är plötsligt förälskelsen borta. Ett rebound är en naturlig del av en skilsmässa. Man har saknat något och så vandrar en man in och ger dig allt det. Men det går över. Som en bloggare skrev: "jag är inte orolig för den han knullar nu. Det är bara ett rebound. Jag är orolig för den han träffar efter henne, för då är det nåt helt annat".

    Så ta det lite lugnt. Låter precis som ett klassiskt rebound. Jag har också haft det. En kompis till mig tatuerade in hans namn på armen för hon tyckte att detta var det rätta och hon hade "aldrig känt så här förut". Tre månader senare tog det slut. Ett rebound börjar starkt, är himlastormande och man planerar hela livet ihop. Men det slutar lika fort som det började.
  • Anonym (Blåbär)

    Jag tycker hela konceptet rebound är lite knäppt. Jag tror säkert man kan vara lite förvirrad när man just kommit ur ett förhållande och kanske inte riktigt vet vad man vill vilket kan göra att den första nya relationen kan bli fel. Men har ärligt inte sett det i min bekantskapskrets bland de som skiljt sig.

    Många brukar ju däremot ha en vad vi brukar kalla "slamp-fas", dvs knullar runt ett tag innan de hittar "rätt". Men en hyfsat stor andel blir ju ihop men första dejten efter skilsmässan också. Jag tror det där mer handlar om vilka relationsmönster man har. Och vad man vill.....


    Anonym (hannah) skrev 2015-02-08 08:01:24 följande:

    Aldrig känt så här??? Låter med andra ord som ett rebound. Allt känns fantastiskt och man tror att man vill leva hela livet med personen. Man går all in direkt och allt känns perfekt. Men vänta lite med att presentera mannen för dina barn. Det tar nämligen bara ca 4-5 månader, sen är plötsligt förälskelsen borta. Ett rebound är en naturlig del av en skilsmässa. Man har saknat något och så vandrar en man in och ger dig allt det. Men det går över. Som en bloggare skrev: "jag är inte orolig för den han knullar nu. Det är bara ett rebound. Jag är orolig för den han träffar efter henne, för då är det nåt helt annat".

    Så ta det lite lugnt. Låter precis som ett klassiskt rebound. Jag har också haft det. En kompis till mig tatuerade in hans namn på armen för hon tyckte att detta var det rätta och hon hade "aldrig känt så här förut". Tre månader senare tog det slut. Ett rebound börjar starkt, är himlastormande och man planerar hela livet ihop. Men det slutar lika fort som det började.


Svar på tråden Ligger i skilsmässa, träffat en ny...