• attlangta01

    Tips på IVF klinik?

    Hej

    Jag bor i Stockholm och är sekundär barnlös. Nu börjar vi överväga IVF. Har gjort varnliga hormonbehandlingar hos Sophiahemmet, är väl egentligen ganska nöjd med dem. Men ibland kan jag känna att de inte ser mig som en unik person, utan kör generella behandlingar. Jag vill känna att de tänker utanför the box. Men jag vet inte, det kanske är annorlunda om man gör IVF.

    Så nu vill min fråga. Någon som gjort IVF där och är nöjda? 
    Eller ni som gjort IVF, vart har ni gjort det, vilken rekommenderar ni?

    Vi kan tänka oss att titta utanför Stockholm också, typ Uppsala....
  • Svar på tråden Tips på IVF klinik?
  • Helendi

    Vet att min syster är mycket nöjda med St.Görans. Vi har å andra sidan valt CvL och är än så länge nöjda ned dem. Tror du ska titta lite närmare på Falun om du vill ha lite mer cutting edge och vilja att testa nya saker - de är kända för det. Det är ju tyvärr en bit att åka


    Amanda 2011.11.04
  • attlangta01

    Tack så mycket för era svar :)

    Helendi - vet du hur statistiken hos CvL ser ut? Vi har tittat lite på den också. De är ju lite billigare än de i sthlm. Men det oroar mig lite också. Beror det på att de inte är lika bra? Eller är det bara så att sthlm klinikerna är dyrare?

  • Helendi

    CvLs statistik är bra. Sök på IVF kvalitetsregister så kan du läsa rapporten över all ivf som gjordes 2013, mycket intressanta siffror för alla kliniker. Kanske kan det hjälpa dig i valet av klinik.

    Lycka till!


    Amanda 2011.11.04
  • sommarbarn88

    De lyssnar inte på oss som patienter. Tar inte alla nödvändiga prover å följer inte upp dessa. Han som e ansvarig för allt (han sitter i skellefteå) å e den största sk*t både jag å flera pratat med. Dessutom har de sämst statistik i hela landet. Finns en hel tråd om umeå nånstans här om jag minns rätt

  • attlangta01
    sommarbarn88 skrev 2015-01-19 21:19:41 följande:

    De lyssnar inte på oss som patienter. Tar inte alla nödvändiga prover å följer inte upp dessa. Han som e ansvarig för allt (han sitter i skellefteå) å e den största sk*t både jag å flera pratat med. Dessutom har de sämst statistik i hela landet. Finns en hel tråd om umeå nånstans här om jag minns rätt


    usch, sånt vill man ju inte vara med om. Tack för att du delade mig dig och hoppas att ni lyckades ändå. 
  • attlangta01
    Helendi skrev 2015-01-18 10:52:44 följande:

    CvLs statistik är bra. Sök på IVF kvalitetsregister så kan du läsa rapporten över all ivf som gjordes 2013, mycket intressanta siffror för alla kliniker. Kanske kan det hjälpa dig i valet av klinik.

    Lycka till!


    Jag tror att vi har bestämt oss för Linne :) 
    Bor du i Uppsala eller använder ni er av deras läkare i stockholm för att att göra undersökning etc och åker sen bara ditt för äggplock?
  • Helendi

    Vi bor i Stockholm och har valt att göra alla vul och blodprov uppe på CvL under denna första omgång. Lite bökigt och mycket tidskrävande men vi känner att vi vill ha möjlighet att prata direkt med läkaren. En eventuell nästa gång tar vi med samarbetsläkare.


    Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Tips på IVF klinik?