• Anonym (Ensam)

    Ta bort bilder på mitt ex?

    Jag var tillsammans med en man i 7 år. Vi har inte några barn tillsammans men levde/bodde ihop i princip alla åren. Vi åkte på en del resor och gjorde mycket tillsammans.

    Jag har rensat bort en del bilder från våra unga år. Sparat bilder på saker vi gjorde, men tagit bort bilderna på "oss". Nu när jag rensade kom jag till alla resor vi har gjort. Och jag vet inte hur jag ska göra? Allt som har med de här resorna att göra tänker jag på honom. Värt att notera att jag inte alls vill tänka på honom. Men jag vet inte om jag kommer ångra mig ifall jag tar bort alla bilder. Det var längesedan vi gjorde slut nu flera år.

    Vad hade ni gjort? Har ni kvar bilder från er tid med era ex?

  • Svar på tråden Ta bort bilder på mitt ex?
  • jenny99

    Jag sparar alla bilder,förvarar det i mindre låda.

  • Griseknoen35

    Ja, spar alla bilder mm. Även om det är ett ex så är det endel av MIT liv, endel av mitt förflutna så har ingen anledning att försöka radera det.

  • DickRex

    Hade samma funderingar en gång i tiden, och trodde att bilderna kanske skulle komma att väcka gamla känslor till liv och bara göra ont, men valde att spara alla bilder. Tittar ju inte på dem varje dag (eller ens varje år) men när jag tittar på dem idag så väcker de bara varma minnen från en annan tid. Och även om jag kan få en tår av nostalgi i ögat så är det inget som svider, utan som bara glädjer mig.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Påven Johanna

    Jag tar inte bort några bilder, allt sådant hör till min minnesbank över hur mitt liv tett sig under olika perioder och tillsammans med människor som på olika sätt betytt mycket för mig. 

  • Anonym (G)

    I ditt fall hade jag nog inte tagit bort bilderna. Det märks att de betyder nåt för dig och dina minnen. Du kommer nog bara ångra dig om du tar bort dom.

    Jag tog bort alla kort på mig och mitt ex men jag hade inte så många positiva minnen från tiden med honom, så det var ett lätt val.

  • Dixie

    Jag hade inte tagit bort några bilder - men jag hade haft den i ett fotoalbum/låda - inte uppsatt på vägen!

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Ensam) skrev 2015-01-20 08:36:01 följande:

    Jag var tillsammans med en man i 7 år. Vi har inte några barn tillsammans men levde/bodde ihop i princip alla åren. Vi åkte på en del resor och gjorde mycket tillsammans.

    Jag har rensat bort en del bilder från våra unga år. Sparat bilder på saker vi gjorde, men tagit bort bilderna på "oss". Nu när jag rensade kom jag till alla resor vi har gjort. Och jag vet inte hur jag ska göra? Allt som har med de här resorna att göra tänker jag på honom. Värt att notera att jag inte alls vill tänka på honom. Men jag vet inte om jag kommer ångra mig ifall jag tar bort alla bilder. Det var längesedan vi gjorde slut nu flera år.

    Vad hade ni gjort? Har ni kvar bilder från er tid med era ex?


    Har en massa bilder kvar av mitt tidigare liv tom av diverse ex, inte enbart för att jag håller på med fotografi sedan hundra år tillbaka utan också för att jag tycker att även dessa ex har varit del av mitt liv, även om de inte längre finns i mitt liv just nu. 
    Nu upplever jag inte samma känslor som dig, när jag tittar på de gamla bilderna. Verkar lite som om du inte har kommit över ditt ex. Inte några goa råd från min sida. 
    Jag skulle ha alla bilder kvar utan att titta på de varje dag som "ensam". 
  • Anonym (Ensam)

    Tog beslutet att ta bort alla bilder. Insåg att man kanske inte ska ha kvar bilder på ett liv med en man som misshandlade mig, samt förstörde min självkänsla och mitt liv.
    Det kändes väldigt skönt :)

  • DickRex
    Anonym (Ensam) skrev 2015-01-22 07:48:51 följande:

    Tog beslutet att ta bort alla bilder. Insåg att man kanske inte ska ha kvar bilder på ett liv med en man som misshandlade mig, samt förstörde min självkänsla och mitt liv.
    Det kändes väldigt skönt :)


    Avgörande information som kanske borde ha varit med från början...
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Ess
    Anonym (Ensam) skrev 2015-01-22 07:48:51 följande:

    Tog beslutet att ta bort alla bilder. Insåg att man kanske inte ska ha kvar bilder på ett liv med en man som misshandlade mig, samt förstörde min självkänsla och mitt liv.
    Det kändes väldigt skönt :)


    Nej det har du rätt i, med den bakgrunden så hade dom lämpat sig att kasta pil på.

    Jag sorterade bort mina ex bilder eftersom jag tyckte det var skräp som jag inte behövde spara. 
Svar på tråden Ta bort bilder på mitt ex?