• Anonym (Mama)

    Två barn, ett rum, vill inte dela

    Barnen är 5 och 3 och har delat rum i två år.
    Det är främst femåringen som inte vill dela längre.
    Vi bor i en fyra, men det extra rummet är kontor för att sambon jobbar hemma mycket och behöver kunna stänga om sig.
    Vi är helt oense om hur vi ska lösa det här, är det barnen som ska få sin vilja igenom eller hur gör man? För mig får barnen gärna egna rum, men han vägrar ge upp kontoret.

  • Svar på tråden Två barn, ett rum, vill inte dela
  • jenny99

    Flytta till större eller anpassa kontoret till ert sovrum.

  • Anonym (Mama)
    jenny99 skrev 2015-01-20 13:49:37 följande:

    Flytta till större eller anpassa kontoret till ert sovrum.


    Flytta kommer vi inte göra, vi ska flytta utomlands om två år så tills dess blir vi kvar här.
    Vi hade datorn i sovrummet från början, men det fungerar inte längre. 
  • Frontline

    Han får väl flytta in sitt kontor till ert sovrum så barnen får varsitt eget..

    Jag har med ett eget kontor men den dagen barnen vill ha ett eget så flyttar jag ut det, tekniken är ju så bra idag så det räcker med en laptop sen kan man ha skrivare och allt annat i en garderob..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (skål!)
    jenny99 skrev 2015-01-20 13:49:37 följande:

    Flytta till större eller anpassa kontoret till ert sovrum.


    Varför ska barnen få egna rum? Ingen annan i familjen har ju det. Dessutom är det inte bättre att först kolla varför barnet inte vill dela rum innan man fattar några beslut? Det kan ju finnas en anledning som går djupare än bara en önskan om ett eget rum.
  • neverpreggo

    Kan förstå att sambon behöver ha kvar kontoret, han måste kunna få koncentrera sig på jobbet.
    Hur ser det ut i övrigt...
    planerar ni att flytta till större inom några år?
    kan ni dela av rummet ordentligt så båda får varsin del?

  • Anonym (Mama)
    Frontline skrev 2015-01-20 13:56:48 följande:

    Han får väl flytta in sitt kontor till ert sovrum så barnen får varsitt eget..

    Jag har med ett eget kontor men den dagen barnen vill ha ett eget så flyttar jag ut det, tekniken är ju så bra idag så det räcker med en laptop sen kan man ha skrivare och allt annat i en garderob..


    Det fungerar inte, när vi hade laptop gick det bra, men nu har han köpt en stationär och det kommer inte få plats i sovrummet.
    Det skulle gå att fixa i vardagsrummet, men det vill han inte eftersom han inte får sitta ifred då.
  • Anonym (Mama)
    Anonym (skål!) skrev 2015-01-20 13:56:49 följande:
    Varför ska barnen få egna rum? Ingen annan i familjen har ju det. Dessutom är det inte bättre att först kolla varför barnet inte vill dela rum innan man fattar några beslut? Det kan ju finnas en anledning som går djupare än bara en önskan om ett eget rum.
    Hon vill få vara själv med sina kompisar och hon har alltid haft ett behov av att kunna få vara ifred, så mer än så är det inte.
  • Anonym (Mama)
    neverpreggo skrev 2015-01-20 13:58:26 följande:

    Kan förstå att sambon behöver ha kvar kontoret, han måste kunna få koncentrera sig på jobbet.
    Hur ser det ut i övrigt...
    planerar ni att flytta till större inom några år?
    kan ni dela av rummet ordentligt så båda får varsin del?


    Visst är det skönt med ett kontor, men den ursprungliga tanken när vi flyttade hit var att de skulle få varsitt rum. Sen ville barnen dela, så då blev det ett rum över.
    Rummet går inte att dela av, det är för litet för det.
  • Anonym (skål!)
    neverpreggo skrev 2015-01-20 13:58:26 följande:

    Kan förstå att sambon behöver ha kvar kontoret, han måste kunna få koncentrera sig på jobbet.

    Hur ser det ut i övrigt...

    planerar ni att flytta till större inom några år?

    kan ni dela av rummet ordentligt så båda får varsin del?


    Håller med. Tycker att familjens levebröd smäller högre än kompishäng.
Svar på tråden Två barn, ett rum, vill inte dela