• mamam

    Söker nya härliga vänner

    Hej,

    Har på sistone mer eller mindre börjat sakna att ha nån att ringa/prata med om saker. Hitta på nåt kul med... Vara spontan med...
    Inte så lätt med 2 barn men ändå...
    Är själv 35, gift och bor i södra Stockholm.
    Har vänner men ingen sådär nära riktigt...

    Är du tjej mellan 30-37, känner likadant, bor i södra Stockholm?
    Skriv, privat :)
    Hoppas vi hörs!

  • Svar på tråden Söker nya härliga vänner
  • Anonym (27)

    Hej!

    Jag bor i Vasastan, är 27 år, singel och ensamstående med ett barn i förskoleålder.

    Jag läste att du skrev från 30 år. Men får du inga andra napp kanske jag kan bli ditt andrahandsval? ;)

  • linnéa001

    Hej,

    Jag är 34 år och bor på Södermalm. Är hemma med min dotter som är fyra månader. Har enstaka vänner men vill gärna ha fler.

    Skriv gärna till mig. Gäller även dig, 27-åringen :)

  • Anonym (T)

    Hej :)

    Jag är 24 år men skulle gärna haka om du ändrar dig om åldern ts :) bor i Aspudden och har inga barn men är väldigt barnkär. Saknar någon att ha mysiga middagar med lite vin osv :)

  • Anonym (27)
    linnéa001 skrev 2015-01-20 23:29:19 följande:

    Hej,

    Jag är 34 år och bor på Södermalm. Är hemma med min dotter som är fyra månader. Har enstaka vänner men vill gärna ha fler.

    Skriv gärna till mig. Gäller även dig, 27-åringen :)


    Oh, tack! I like you too! :D ;)
    Anonym (T) skrev 2015-01-20 23:34:53 följande:

    Hej :)

    Jag är 24 år men skulle gärna haka om du ändrar dig om åldern ts :) bor i Aspudden och har inga barn men är väldigt barnkär. Saknar någon att ha mysiga middagar med lite vin osv :)


    Hej! :)
  • Anonym (T)
    Anonym (27) skrev 2015-01-20 23:37:55 följande:

    Oh, tack! I like you too! :D ;)Hej! :)


    Hej! :) vad trevliga ni alla verkar vara, så glad att jag inte missade denna tråd! :)
  • Anonym (27)
    Anonym (T) skrev 2015-01-20 23:44:21 följande:

    Hej! :) vad trevliga ni alla verkar vara, så glad att jag inte missade denna tråd! :)


    Håller med! :)

    Nu ska jag dock krypa till kojs. Men jag kikar in här imorn igen.

    Ta hand om er!

    Gonatt!
  • linnéa001

    Jag tycker inte att åldern har så stor betydelse. Den enda nackdelen är väl att jag skulle känna mig gammal om jag umgicks med en 24-åring ;)

    Skämt åsido, nya vänner är alltid trevligt. Jag har faktiskt en bekant i Aspudden som jag träffade här på FL. Vi ses ibland och tar promenader med våra barn. Jag tycker inte heller att det spelar någon roll om man har barn eller inte, men man får kanske vara beredd på att det blir en del prat om barn om man träffar flera personer samtidigt där minst två har barn. Jag tror det lätt blir så eftersom det är lätt att prata om just barn när man ses första gången då det ju kan vara svårt att hitta samtalsämnen.

    Vill någon ses och ta en fika, hojta till. Jag är hemma typ jämt förutom kortare stunder då det är BVC-besök, sångstunder på biblioteket och så. Jag kan lätt ta mig åt alla håll med t-bana, pendel eller buss.

  • Anonym (Lee:))

    Heej!

    Är en 32-årig tjej med en 4 årig son, som gärna ses!

    Ska vi inte dra ihop nåt alla som vill, och ses på någon aktivitet eller playdate !

    - eller vad som helst!

  • Styrkeprov

    En playdate låter trevligt! Men nu är de ju lite olika åldrar så kanske svårt att få ihop någon aktivitet som passar alla? Mitt förslag är Parkleken skånegläntan på söder, www.stockholm.ungaornar.se/fritid/vara-parklekar/skaneglantan de har öppet för inomhusverksamhet om det skulle vara trist väder tom 18 eller så kan vi leka/mysa utomhus. :)

    Om mig: 28 år med en ettåring som går deltid på förskolan och hämtas 14 varje dag, så eftermiddagar ses jag gärna på. Bor kring slussen men stan är stor om vi ska hitta på någon kul aktivitet!

    Vilken tid är optimal för många av er?

  • Styrkeprov

    En playdate låter trevligt! Men nu är de ju lite olika åldrar så kanske svårt att få ihop någon aktivitet som passar alla? Mitt förslag är Parkleken skånegläntan på söder, www.stockholm.ungaornar.se/fritid/vara-parklekar/skaneglantan de har öppet för inomhusverksamhet om det skulle vara trist väder tom 18 eller så kan vi leka/mysa utomhus. :)

    Om mig: 28 år med en ettåring som går deltid på förskolan och hämtas 14 varje dag, så eftermiddagar ses jag gärna på. Bor kring slussen men stan är stor om vi ska hitta på någon kul aktivitet!

    Vilken tid är optimal för många av er?

  • Anonym (Tjej 08)

    Nu var ju det här ingen mamma grupp vad jag förstår med playdates utan att ses lite utan barn också, s.k. egentid och prata strunt.

    Finns tusen såna andra mamma trådar på FL.

    Men kul att nån fick leka lite Drömmer

    Ha det!

  • Styrkeprov
    Anonym (Tjej 08) skrev 2015-01-29 19:34:27 följande:

    Nu var ju det här ingen mamma grupp vad jag förstår med playdates utan att ses lite utan barn också, s.k. egentid och prata strunt.

    Finns tusen såna andra mamma trådar på FL.

    Men kul att nån fick leka lite 

    Ha det!


    Det har du ju helt rätt i, jag drogs med i bara farten.. ;) ses förstås mer än gärna utan barn också, är lyx att säga hela meningar i stöten. :D
Svar på tråden Söker nya härliga vänner