• Anonym (kille)

    Varför är ingen svensk kille mörkhårig men de flesta svenska tjejer är?

    De flesta svenska tjejer är naturligt mörkhåriga, men inte svenska killar.

  • Svar på tråden Varför är ingen svensk kille mörkhårig men de flesta svenska tjejer är?
  • Anonym (j)

    Hur vet du att det är naturlig färg? De flesta tjejer färgar sitt hår. Killarna är väl ljushåriga för det är inte lika vanligt att de orkar hålla på och färga.

  • Anonym (kille)
    Anonym (j) skrev 2015-01-20 23:48:00 följande:

    Hur vet du att det är naturlig färg? De flesta tjejer färgar sitt hår. Killarna är väl ljushåriga för det är inte lika vanligt att de orkar hålla på och färga.


    De blonda svenska tjejerna oftast har färgat sitt hår. Man ser ju att dom naturligt är mörkhåriga.
  • glutten
    Anonym (kille) skrev 2015-01-20 23:44:08 följande:

    De flesta svenska tjejer är naturligt mörkhåriga, men inte svenska killar.


    Det här var ju ett direkt felaktigt påstående.
  • Anonym (SCB)
    Anonym (kille) skrev 2015-01-20 23:44:08 följande:

    De flesta svenska tjejer är naturligt mörkhåriga, men inte svenska killar.


     90% av all statistik är påhittad.
  • Tjohalia

    Enligt min erfarenhet är de tjejer egentligen mellan/mörkblonda eller råttfärgade och färgar eller blonderar sitt hår. Få har sin naturliga hårfärg, och bara av att se utväxten kan man inte avgöra hur mörk hon skulle ha varit om håret inte var fixat. Håret bleks tex mycket på sommaren av solen, och det sitter kvar hela året. Och jag tycker visst det finns många mörkhåriga killar!


    Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Anonym (dark)

    Finns det inga mörkhåriga svenska killar?
    Klart det gör, jag känner flera stycken.
    Hur tänkte du nu ts?

  • sextiotalist

    Vi har nästan bara mörkhåriga män på vår sida. Pappa var mörkhårig, mina kusiner är det. Min sambo var mörk, gråhårig numera. Min tonåring är rätt mörk. På jobbet är de flesta män mörkhåriga.

    Jag träffar ytterst sällan på blonda vuxna män, de flesta har cendré i olika nyanser, precis som kvinnorna.

    Men jag vet många, speciellt män, som varit lintottar som unga och sedan blivit mörka med åren.

    Jag var trött på mitt rottfärgade hår, så jag har färgat det mörkt, innan dess var jag nog ljusast i familjen.

    Jag har några väninnor som fortfarande är naturligt blonda

Svar på tråden Varför är ingen svensk kille mörkhårig men de flesta svenska tjejer är?