• Anonym (Tjej)

    Mina föräldrar är förbannade över att jag är med en äldre kille.

    Hejsan!

    Jag vet att det hänger en del föräldrar här och jag ville ha lite råd utifrån. 

    Jag är en tjej på 17. Förr ca 1 månad sen så var jag på fest hos min kompis. Hennes äldre bror var också hemma tillsammans med en kompis. Jag har sett den här kompisen flera gånger och tycker att han är skitsnygg. Jag har inte tänkt så mycket på det eftersom han är så mycket äldre än mig så kände jag att det inte var någon idé. Men när jag såg honom på festen så blev jag väldigt intresserad och vi pratade lite och han var verkligen supercharmig. Så vi bytte nummer. 

    Några dagar senare träffades vi och gick ut och åt. Sen gick vi hem till honom och det slutade med att vi hade sex. Jag ville verkligen ligga med honom. Sen dess har i träffats flera gånger i veckan. Jag är inte ute efter något längre förhållande med honom utan vill mest ha skoj och han har sagt likadant. Men vi tycker om varandra mycket. Jag har inte velat säga detta till någon då jag vet att vissa kommer ta det fel och överreagera. I lördags skulle jag sova hos honom så vi stack till affären. Jag höll honom i handen och tänkte inte så mycket på det liksom. Min pappa och min bror hade tydligen varit i affären och sett oss när dom stod i kassan. Min bror vet vem denna killen är och hade då berättat till min pappa om honom. 

    När jag kommer hem nästa dag är mina föräldrar inte glada och vill att vi ska prata. Dom frågar vad jag sysslar med och säger att dom inte tycker detta är okej. Min pappa är typ galen och skitförbannad och vill veta vad killen bor osv. Jag är snart 18! Varför ska dom bli så arga om jag nu träffar en äldre kille?? Okej, dom kanske blir oroliga men när jag säger att jag tycker mycket om honom och han inte är någon dålig kille utan behandlar mig jättebra, varför fortsätta då? Dom tycker att han utnyttjar mig och blablabla... Men nej, jag blir inte utnyttjad, eller vad menar dom? Vadå utnyttjad? Om jag är med på det och vill, hur kan han då utnyttja mig? 

    Jag vill seriöst bara testa någon som är äldre. Varför ska mina föräldrar lägga sig i? Dom säger att dom är besvikna på mig och ledsna. Jag är inte dum i huvudet, jag fattar väl att han inte ska gifta sig med mig men jag vill inte ens det och jag har tillochmed sagt att jag inte vill ha något seriöst förhållande.

    Vad ska jag säga till mina föräldrar så att dom lägger av att vara arga och jobbiga mot mig? Är det fel av mig att göra såhär? Jag tycker verkligen inte det.

  • Svar på tråden Mina föräldrar är förbannade över att jag är med en äldre kille.
  • jfaericsson

    Vet precis hur det är! Men föräldrar är föräldrar, de vill sitt barn de bästa..
    Hur mycket äldre är han?

  • radwanska

    Kanske om du förklarar för dina föräldrar att du faktiskt inte tar det så seriöst utan att ni mer är bra vänner som har lite sex typ. Att det inte handlar om utnyttjande från någons sida utan mer kravlöst. Men jag vet inte, det är nog svårt. Väldigt tråkigt att de säger som de gör, att de är "besvikna". De är väl bara oroliga men mycket tråkigt att de uttrycker sig så. Du har ju inte gjort något mot dom.

  • Anonym (Tjej)

    Oj, jag kanske borde skrivit hans ålder. Han är 35. 

    Känns lite pinsamt att säga att vi bara ligger med varandra. Men det tror jag dom förstår ändå att vi gör men känns lite jobbigt att säga att det är det enda jag vill typ. Jag planerar ju inte att leva mitt liv med honom utan bara just nu. Jo, jag förtår ju att dom förmodligen är oroliga men det låter som om jag gjort något väldigt hemskt när dom pratar så. Jag vet inte, vill inte ens att dom ska lägga sig i då jag inte ens mår dåligt..

    Tack för era svar!

  • Kereza

    Bodde ihop med en kille som var 35 när jag var 17 - det tog ett tag, men föräldrarna accepterade det innan det var klart (lagom tills vi gjorde slut..haha...) 

    Handlar det bara om sex så är det ju Ännu mindre deras problem, faktiskt. 

    Det är mest bara en så'n där grej man får litegrann rycka på axlarna åt och säga att "Jag är ledsen att du känner så, men just nu passar det här mig ypperligt" och så får de finna sig i det. 

  • Anonym (Mia)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-22 14:53:26 följande:

    Oj, jag kanske borde skrivit hans ålder. Han är 35. 

    Känns lite pinsamt att säga att vi bara ligger med varandra. Men det tror jag dom förstår ändå att vi gör men känns lite jobbigt att säga att det är det enda jag vill typ. Jag planerar ju inte att leva mitt liv med honom utan bara just nu. Jo, jag förtår ju att dom förmodligen är oroliga men det låter som om jag gjort något väldigt hemskt när dom pratar så. Jag vet inte, vill inte ens att dom ska lägga sig i då jag inte ens mår dåligt..

    Tack för era svar!


    Då förstår jag dina föräldrar. Skulle inte heller vilja att min omyndiga lilla dotter ligger med en dubbelt så gammal efterbliven man. Vad är det för fel på honom?
  • Kereza
    Anonym (Mia) skrev 2015-01-22 14:59:51 följande:
    Då förstår jag dina föräldrar. Skulle inte heller vilja att min omyndiga lilla dotter ligger med en dubbelt så gammal efterbliven man. Vad är det för fel på honom?
    Fast vaddå "fel"? Det är alltså två fysiskt vuxna människor som roar sig med lite fysisk njutning tillsammans - utan planer på barn och "lyckliga tillsammans för alltid, amen" - var ligger problemet? 
  • Anonym (hur)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-01-22 14:53:26 följande:

    Oj, jag kanske borde skrivit hans ålder. Han är 35. 

    Känns lite pinsamt att säga att vi bara ligger med varandra. Men det tror jag dom förstår ändå att vi gör men känns lite jobbigt att säga att det är det enda jag vill typ. Jag planerar ju inte att leva mitt liv med honom utan bara just nu. Jo, jag förtår ju att dom förmodligen är oroliga men det låter som om jag gjort något väldigt hemskt när dom pratar så. Jag vet inte, vill inte ens att dom ska lägga sig i då jag inte ens mår dåligt..

    Tack för era svar!


    Att säga att du bara vill ha sex låter i mina öron inte som nån bra idé. Tror inte att några föräldrar vill höra det. Om du älskade honom och ville leva med honom så kunde jag förstå varför du slåss för honom, även om man förälder hade vart orolig då han faktiskt är väldigt mycket äldre än dig (dubbelt).
  • Anonym (Mia)
    Kereza skrev 2015-01-22 15:03:34 följande:

    Fast vaddå "fel"? Det är alltså två fysiskt vuxna människor som roar sig med lite fysisk njutning tillsammans - utan planer på barn och "lyckliga tillsammans för alltid, amen" - var ligger problemet? 


    Problemet är att hon ligger med en gubbe som inte är helt frisk. Det skulle oroa mig! Min bonusdotter är 17 och skulle hon börja ligga med en 35 åring så skulle jag aldrig acceptera det. Men hon är en vettig tjej så det skulle aldrig hända.

    Ingen "normal" 35 åring raggar på små tonårsflickor, det är INTE ett friskt beteende! Det är något allvsrligt fel på karln!
Svar på tråden Mina föräldrar är förbannade över att jag är med en äldre kille.