• Anonym (undrar)

    När började ni ha mer sex under bebistiden?

    När började ni kunna ha mer sex trots bebisen? 

    Tänker på att kunna koppla av oron att ungen vaknar, att ungen sover för lite och vaknar ofta, trötthet, minskad lust m.m.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-22 18:26
    Alltså när och vad var det som blev bättre, som gjorde att ni "fick läge"?

  • Svar på tråden När började ni ha mer sex under bebistiden?
  • Anonym (Vid 6 månader)

    När sonen var ca 6 månader började min lust komma tillbaka på riktigt och vi började ha sex ofta igen. Vi samsov så när sonen sov så blev det antingen i soffan eller på golvet i sovrummet. Och visst fick det bli snabbisar och man fick se till att hålla det tyst men det funkade. Vi kunde släppa loss mer när han sov i vagnen utomhus (såklart babyvakt på så vi hörde om han vaknade). Från att han var 11 månader sover han i eget rum så nu är det klart lättare att få till det

  • Anonym (undrar)
    Anonym (Vid 6 månader) skrev 2015-01-22 22:10:42 följande:

    När sonen var ca 6 månader började min lust komma tillbaka på riktigt och vi började ha sex ofta igen. Vi samsov så när sonen sov så blev det antingen i soffan eller på golvet i sovrummet. Och visst fick det bli snabbisar och man fick se till att hålla det tyst men det funkade. Vi kunde släppa loss mer när han sov i vagnen utomhus (såklart babyvakt på så vi hörde om han vaknade). Från att han var 11 månader sover han i eget rum så nu är det klart lättare att få till det


    Ammade du ockå då eller? Tänkte om det i sig även berodde på minskad lust pga hormoner eller om det mer handlade om att du/ni kände stress?

    Jag känner mest stress över att bebisen ska vakna, sådana avbrott stör mig. Lusten i sig finns där, men det blir liksom svårt att slappna av och kroppen hänger liksom inte med i vad huvudet vill. Vi har babylarm så man hör minsta lilla ljud.
  • Anonym (Pi)

    Vad skulle det göra om bebisen vaknar då? Den klarar sig själv en stund

  • Mrs Okänd
    Anonym (Pi) skrev 2015-01-23 12:34:25 följande:
    Vad skulle det göra om bebisen vaknar då? Den klarar sig själv en stund smile5.gif

    Nån minut ja...men aldrig att jag skulle låta en bebis ligga och skrika, då är det bättre att avbryta sexet och fortsätta sen. I alla fall för mig.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Pi) skrev 2015-01-23 12:34:25 följande:

    Vad skulle det göra om bebisen vaknar då? Den klarar sig själv en stund


    Mjah, det är stora larmet som går igång när han vaknar... Därav stressen.
  • Anonym (Vid 6 månader)
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-23 12:30:48 följande:
    Ammade du ockå då eller? Tänkte om det i sig även berodde på minskad lust pga hormoner eller om det mer handlade om att du/ni kände stress?

    Jag känner mest stress över att bebisen ska vakna, sådana avbrott stör mig. Lusten i sig finns där, men det blir liksom svårt att slappna av och kroppen hänger liksom inte med i vad huvudet vill. Vi har babylarm så man hör minsta lilla ljud.
    Ja jag ammade, gjorde jag tills han var ca 11 månader. Kan ha haft med det att göra. Sen gjorde sex ont i början, sprack inget men det stramade där de två stygnen jag fick hade suttit så det påverkade säkert! Gjorde bara ont i början men ändå. Sen är man ju ganska trött överlag, vaknade ju var och varannan timme på natten osv. Ibland vaknade ju sonen och då avbröt vi såklart direkt, han går ju före att kunna avsluta sexet liksom!
  • Mrs Okänd
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-23 13:03:40 följande:
    Mjah, det är stora larmet som går igång när han vaknar... Därav stressen.

    Jag kommer ju aldrig ihåg detta med sovtider och vilken ålder men efter ett tag lär man ju sig när de sover lite längre och lite mer regelbundet. Och vilka tider de brukar vakna på natten.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Vid 6 månader) skrev 2015-01-23 13:03:54 följande:
    Ja jag ammade, gjorde jag tills han var ca 11 månader. Kan ha haft med det att göra. Sen gjorde sex ont i början, sprack inget men det stramade där de två stygnen jag fick hade suttit så det påverkade säkert! Gjorde bara ont i början men ändå. Sen är man ju ganska trött överlag, vaknade ju var och varannan timme på natten osv. Ibland vaknade ju sonen och då avbröt vi såklart direkt, han går ju före att kunna avsluta sexet liksom!
    Jag fick akutsnittas men rädslan för att det ska göra ont fanns ju, men det kändes jättebra men har det blivit lite så pga stress antar jag. hinner inte slappna av liksom...
  • Anonym (undrar)
    Mrs Okänd skrev 2015-01-23 13:07:46 följande:

    Jag kommer ju aldrig ihåg detta med sovtider och vilken ålder men efter ett tag lär man ju sig när de sover lite längre och lite mer regelbundet. Och vilka tider de brukar vakna på natten.
    Ja, kan se ett mönster redan nu men han kan liksom plötsligt vakna ändå... och det stressar mig och oss. Jag behöver mycket mer tid för att bli redo nuförtiden, trots att jag slutat amma... :/
  • Anonym (Vid 6 månader)
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-23 13:20:09 följande:
    Jag fick akutsnittas men rädslan för att det ska göra ont fanns ju, men det kändes jättebra men har det blivit lite så pga stress antar jag. hinner inte slappna av liksom...
    Första tiden gick jag inte upp i sexet så att säga. Men även om jag inte hade lust när vi startade så kickades den igång efter en stund. Ge det tid, det kommer! Nu när sonen är 16 månader har vi sex i snitt varannan dag . Och försöker få till ett syskon också
Svar på tråden När började ni ha mer sex under bebistiden?