• Svar på tråden Vilken mysli föredrar ni och..
  • Common sense

    Müsli är litegrann som fågelmat. Men ska jag välja en färdig müsli får det bli en som är ekologisk och innehåller mycket bär. Om den är sötad ska det vara med ett uns honung och inget socker. (Och framförallt inte konstgjorda sötningsmedel).

  • isabelless

    Min favorit är Garants med jordgubbar och yoghurtflingor. Såå god med vaniljyoghurt! Kan inte svara på varför den är min favorit... Smaken? ;)

  • zZzZz

    Inte för jag äter det, men ska det vara något så ska den ha russin i, det godaste i filmjölk i mitt tycke :)

  • Fia 28

    Nu äter jag inte mysli längre, men då jag gjorde det så föredrog jag såna med mycket frukt eller såna som är "crunchy". Pappa är helt förälskad i Lidls mysli med 45% frukt.

  • PinkSugar

    Denna, när man plockat bort äppelbitarna.
    Äts med arlas vaniljyoghurt 

    Icas Crunchy med yoghurt och jordgubbssmak som tidigare nämnts är också skitgod, fast bara om man plockar bort jordgubbes- och yoghurtbitarna...

  • Samunotis
    Frontline skrev 2015-01-23 12:48:21 följande:

    Denna är favoriten här hemma...


     


    Hur många % frukt är det CRUNCHY?
  • Nyfikna72

    Men allt ovan är väl ändå ingen mysli på det viset? Mer som start typ.............

    Godast mysli för min del är Lidls gröna påsar, finns blåa också men det är mer nötter i den.

  • Samunotis
    Nyfikna72 skrev 2015-01-23 18:37:52 följande:

    Men allt ovan är väl ändå ingen mysli på det viset? Mer som start typ.............

    Godast mysli för min del är Lidls gröna påsar, finns blåa också men det är mer nötter i den.


    Vet du hur många % frukt det är i Lidls mysli?
  • Frontline
    Samunotis skrev 2015-01-23 18:33:41 följande:
    Hur många % frukt är det CRUNCHY?
    Haha hela 1.5% frystorkade jordgubbsbitar är det
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nyfikna72
    Samunotis skrev 2015-01-23 18:43:16 följande:

    Vet du hur många % frukt det är i Lidls mysli?


    45% står det på påsen, jag tycker den är riktigt bra och billig dessutom, 20kr påsen eller nåt och då är det 750gr.

    Men de har flera olika men det ska vara den sorten det finns en grön och en blå påse av. Den blå är med nötter, den gröna har visst inga alls.
  • Samunotis
    Nyfikna72 skrev 2015-01-23 19:03:41 följande:
    45% står det på påsen, jag tycker den är riktigt bra och billig dessutom, 20kr påsen eller nåt och då är det 750gr.

    Men de har flera olika men det ska vara den sorten det finns en grön och en blå påse av. Den blå är med nötter, den gröna har visst inga alls.
    Har den mysin något speciellt namn?


  • Stoet

    Jag gör egen. Lätt och billigt. Och framför allt inte så sött! Att äta cruchy och liknande är ju lite som att äta Ahlgrens bilar till frukost.

  • Nyfikna72
    Samunotis skrev 2015-01-23 19:16:02 följande:

    Har den mysin något speciellt namn?


    Ja säkert men jag vet inte, går du till lidl så lär du nog inte missa dem. Deras andra sorter ser helt annorlunda ut. Glömde att tala om en sak och den passar bäst i jordgubbsfil......
  • Samunotis
    Nyfikna72 skrev 2015-01-24 18:03:53 följande:
    Ja säkert men jag vet inte, går du till lidl så lär du nog inte missa dem. Deras andra sorter ser helt annorlunda ut. Glömde att tala om en sak och den passar bäst i jordgubbsfil......Bara en fråga till:
    Tack då vet jag!

  • Grävling 75

    Lätt! Frebaco müsli frukt. Barnen älskar den så det går åt en påse i veckan.

    Och nej, crunchy/start är inte müsli. Det är kaksmulor!

  • fluu

    Äter nästan bara pauluns äpple kanel. För att den är smakrik utan att vara söt och har bra konsistens, inget knaprigt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vilken mysli föredrar ni och..