• Rocket Mania

    Riktigt bra hotell i London, någon som kan tipsa!? Vill även ha Londontips i största allmänhet!

    Hej

    I vår tänkte jag ta med ett av barnen på en tripp till London. Tanken är en riktigt turistig tripp med sightseeing, museum, Harry Potter, Londonpub, Londonbuss, Hyde park osv.

    Vi vill bo centralt och vi vill ha en bra frukost på hotellet. Serverar de bra middag är det inget minus men vi lär troligen äta på andra ställen. Det ska vara rent, fräscht, gärna lite smålyxigt men inget jätteflashigt, snobbigt och skitdyrt. Var ska vi bo? 

    Sedan vill jag ha tips på var vi ska äta och vad vi ska göra. Jag har varit i London ett tiotal gånger men det är några år sedan sist nu och jag är pinsamt dåligt uppdaterad.

    Barnet är 12 år och pratar flytande engelska, förstår allt utan problem. Gillar faktiskt museum, konst osv. Funderar på om en musikal/teater kan vara roligt, vilken i så fall?

    Saker som jag hittills funderat på är ett besök på HP-museet, det där skräckkabinettet och besök på Harrods och Hamleys. Vad mer ska vi göra?

    Gällande restauranger vill vi testa lite olika. Gärna någon riktigt bra asiat i Soho och ett bra ställe som har sushi-train (det är en dröm för barnet vars lillasyskon ätit på en sådan). Vi är allätare och är inte fega gällande mat. Vi är dock inte så mycket för "barnanpassat" eller snabbmat. Var ska vi äta?

    Jag är supertacksam för svar, vill göra detta till en toppenresa för barnet som haft det lite jobbigt en period. Det får kosta och behöver alltså inte vara budjet alls men jag är inte typen som sprider pengar kring mig "bara för att" heller. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Riktigt bra hotell i London, någon som kan tipsa!? Vill även ha Londontips i största allmänhet!
  • Ful Anka

    Leicester square är ju området då och de finns en del hotell just där och bör hålla en hög standard. Jag har inte själv bott på hotell där men läget talar för sig.
    Kollade på Booking.com och priserna var väl inte för roliga men, det kanske du kan leva med.


    This is my life and I don't care
  • Rocket Mania
    Ful Anka skrev 2015-01-23 17:20:19 följande:

    Leicester square är ju området då och de finns en del hotell just där och bör hålla en hög standard. Jag har inte själv bott på hotell där men läget talar för sig.
    Kollade på Booking.com och priserna var väl inte för roliga men, det kanske du kan leva med.


    Tack!

    Mer tips från någon annan?!
  • MEE83

    The Shard, skyskrapan, öppnade upp ett par våningsplan för allmänheten förra året, utsikten är ganska så maffig, 69-72 våningen. Bra att boka biljett i förväg.

  • Rocket Mania
    frökenelisabeth skrev 2015-01-26 11:15:12 följande:

    Av de musikaler som går nu skulle jag rekommendera Lejonkungen eller Billy Elliot  


    Ja Billy Elliot skulle jag vilja se. Matilda har fått fina recensioner också.
  • Duckan

    Vi bodde på St Ermins i våras. Mycket trevligt hotell, bra prisklass och standard. Frukosten provade vi dessvärre ej så den jag ej uttala mig om.

    Gillar ni italienskt kan jag tipsa om en mysig sådan, Bocca di Lupo.
    Annars har jag inte så många turistiga saker i London förutom de självklara Piccadilly, slottet, Westminster, Towern och shoppinggatorna. 

  • Mrs Green

    Jag gillar det här hotellet www.millenniumhotels.co.uk/millenniumbaileys/. Precis intill tunnelbanan vid Gloucester road, så man har 3 linjer att välja på. Och gångavstånd till Science museum och Natural history museum (och Harrods).

    Jag har bara varit i London med vuxna och med dottern som är lite yngre (hon var 8 år när vi var där sist) så jag är osäker på vad en 12-åring gillar. Men jag tycker inte ni ska missa glassbaren på Harrods. Kanske det är roligt att åka till Greenwich också, och stå med ett ben i olika tidszoner :) 

  • Froststar

    Jag gillar The Royal Horseguards. Lyxigt, trevligt, nära till Lyceum och en del annat.


    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Cattta

    Hej
    Park Plaza Westminister bridge, centralt och pool osv...
    om det inte är för sent nu...
    The making of Harry Potter ska ni inte missa, bokas på nätet endast...
    Kolla på reseguiden.se under diskutera...där får du fler tips...

  • Solsticka

    Vi planerar också en London-resa med barn senare i år. Jag har inget hotell-tips men vi kommer definitivt att besöka Science Museum. Massor med kul grejer att se och testa för hela familjen och gratis entré!


    cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn!
  • elsa577
    http://www.booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Riktigt bra hotell i London, någon som kan tipsa!? Vill även ha Londontips i största allmänhet!