• loops

    Första provsvaret

    Äntligen har vi kommit ett steg längre i vår utredning. Dock vet jag inte om vi blev särskilt klokare. Min man fick reda på att han har minskat antal spermier och även inflammation (vilken?) och nu ska han gå på antibiotika i 3 veckor. Sen blir det dags för spermaprov nr2. Pga detta gjordes ingen vul på mig (kan man ju också undra varför?). Om ca 2 månader får vi förhoppningsvis nytt svar. Och en vul på mig.

    Någon som råkat ut för samma? Och hur har det gått för er?

  • Svar på tråden Första provsvaret
  • Sammet

    Det är inte säkert att de vet vilken inflammation det är om de bara sett en reaktivitet i blodprovet. Men om den är stor nog är det bäst att åtgärda.

    Spermaprov taget under pågående infektion går inte att lita på, simmarna gillar inte obalanser.

    Men även om det skulle vara permanent minskat antal är det igen katastrof, de är duktiga på att plocka ut funktionsdugliga även om det bara finns ett fåtal.

  • loops

    Tack för ett bra och tydligt svar! Nästa fråga... hur lång tid kan det ta tills allt är som det ska? Jag menar när antibiotikan har gjort sin verkan? Han ska äta den i tre veckor...

  • Sammet

    När kuren är klar kanske det kan ta ett par dagar innan kroppen är i balans igen, sen beror det lite på läkaren när de vill ta nya prover.


     


    Sperman förnyar sig snabbt (särskilt om han får utlösning då o då).

    Jag gissar att de inte misstänker någon sexuell infektion, för då hade du också fått äta.

    När jag lämnade ett reaktivt infektionsprov o fick äta antibiotika visste de inte vad det var när ordinationen gavs, men senare prov visade borrelia (som då slagit tillbaks av pencillinet)

Svar på tråden Första provsvaret