• Helena 383

    CB dubbel hormonindikator bara fast gubbe

    Vad beror det på att man går direkt från tom ring till fast gubbe utan att få blinkande gubbe som man ska få innan fast gubbe ?

  • Svar på tråden CB dubbel hormonindikator bara fast gubbe
  • Jag är bara jag

    Väldigt kort och snabb lh-stegring så den hinner inte registreras. Vissa som testar med vanliga test måste testa 2 ggr per dag för att hinna se utslaget.

  • Snowgirl

    Den blinkande gubben registrerar östrogenpåslaget som kommer före LH-stegringen. Du kanske har kort östrogenpåslag som kommer samtidigt med LH-stegringen eller så är östrogenhalten för låg för att mäta med testet.

  • Helena 383

    Ok tack för svar. Innebär detta att man har en dålig ägglossning eller finns det någon som blivit gravid utan att ha fått blinkande gubbe innan den fasta?

  • april14
    Helena 383 skrev 2015-01-25 07:09:48 följande:

    Ok tack för svar. Innebär detta att man har en dålig ägglossning eller finns det någon som blivit gravid utan att ha fått blinkande gubbe innan den fasta?


    Jag gick från bara cirkel till fast gubbe idag. Inte någon blinkande, likadant förra månaden men månaden innan den registrerades två dagar med blinkande gubbe. Så ja, tiden får utvisa om det leder till graviditet. Är också osäker på om jag ägglossar som jag ska, men annars skulle vi väl inte få glad gubbe?
  • Helena 383

    Tack för svar, hoppas också jag ägglossar. Förra månaden hade jag blinkande gubbe i 2 dagar innan fast gubbe men denna månad som sagt bara fast gubbe.

Svar på tråden CB dubbel hormonindikator bara fast gubbe