• Anonym (TS)

    Kan jag be honom lämna sin fru?

    Jag har träffat en gift man i ca 6 månader nu. Jag älskar honom och han älskar mig och nu vill jag ha honom för mig själv. Vill inte dela honom med hans fru längre.

    Innan vårt förhållande började sa han att han skulle skilja sig med sin fru innan vi inledde något, men jag sa att jag inte ville att han skulle göra det, eftersom jag trodde att detta bara skulle handla om sex, men det blev så mycket mer än bara sex.

    Så vad gör jag nu? Kan jag be honom lämna sin fru? De har varit gifta i 12 år och enligt honom dog kärleken (från bådas håll) för längesen. Nu spekulerar jag bara, men jag tror det kan vara för att han inte vill ha barn, och det ville inte hon heller när de gifte sig men nu har hon tydligen ångrat sig.

    Kan tillägga att det är rätt stor åldersskillnad mellan oss, jag är 22 och han fyller snart 37. Men det är egentligen inget problem, känner att vi ligger på ungefär samma nivå.

  • Svar på tråden Kan jag be honom lämna sin fru?
  • nanneN

    Självklart kan du be honom om det, men frågan är om du kommer att gilla svaret.

  • Anonym (TS)
    nanneN skrev 2015-01-24 23:08:40 följande:
    Självklart kan du be honom om det, men frågan är om du kommer att gilla svaret.
    Tror du att han kommer säga nej? 
  • nanneN
    Anonym (TS) skrev 2015-01-24 23:15:47 följande:
    Tror du att han kommer säga nej? 
    Jag känner ju varken dig eller honom så jag kan omöjligt veta, men skulle du tvinga mig att gissa baserat på det lilla jag vet, så ja, jag tror han säger nej.
  • Anonym (AA)

    Klart du måste säga till honom vad du vill, han måste ju veta vd han har att förhålla sig till.

  • Anonym (TS)
    nanneN skrev 2015-01-24 23:23:04 följande:
    Jag känner ju varken dig eller honom så jag kan omöjligt veta, men skulle du tvinga mig att gissa baserat på det lilla jag vet, så ja, jag tror han säger nej.
    Han sa ju i början att han skulle lämna henne innan något hände mellan oss och att de inte är kära i varandra längre. Jag tror verkligen inte att han kommer säga nej. Men jag vet inte riktigt hur jag ska ta upp det, det känns lite ofint på något sätt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (AA) skrev 2015-01-24 23:25:22 följande:
    Klart du måste säga till honom vad du vill, han måste ju veta vd han har att förhålla sig till.
    Ja, men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det... Känns jobbigt.
  • nymedlem
    nanneN skrev 2015-01-24 23:23:04 följande:

    Jag känner ju varken dig eller honom så jag kan omöjligt veta, men skulle du tvinga mig att gissa baserat på det lilla jag vet, så ja, jag tror han säger nej.


    Det tror jag också, garanterat!
  • Anonym (AA)
    Anonym (TS) skrev 2015-01-24 23:26:04 följande:

    Ja, men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det... Känns jobbigt.


    Det är väl "bara" att säga att du har känslor och vill vara mer med honom. Du behöver ju inte ställa ultimatum direkt.
Svar på tråden Kan jag be honom lämna sin fru?