• Evernote

    Provlandet Sverige: "Vilket land vill vi bygga"?

    En professor i Umeå frågade det  TV
    http://www.svt.se/nyheter/svtforum/invandringsmotstand-i-sverige-och-europa

    och vi kan alla undra om vi vill ha ett homogent sammanhållet som vi haft och hyllat, det som ex. Kina och Japan har. Eller om vi vill ha heterogent som i USA med sina enklaver och rasmotsättningar etc. 

    USA är däremot noga med vad de tar in, relativt få asylanter och resten måste vara kvalificerade, som även Kanada gör. Så vi provar något svårare inget välfärdsland provat innan, från mer fjärran kulturer än de Europeer som kommit innan. 

    Om vi inte ska ha ett halvspråkigt splittrat land, ska vi tydligen satsa på andra generationens invandrare, varav en del nu blir skötsamma när en annan del åker ut för att lära sig mörda andra och oss. 

    Men ska vi satsa på deras barn, kan vi väl lika gärna göra egna?

    Själva tillverkningen är inte dum alls. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Provlandet Sverige: "Vilket land vill vi bygga"?
  • jhgsjm

    Är väl lika bra att fruntimmer gör barn med män från andra länder för att minska inaveln och diverse sjukdomar. Om man nu ska diskutera ämnet på denna låga nivå?

  • Evernote
    jhgsjm skrev 2015-01-25 04:03:25 följande:

    Är väl lika bra att fruntimmer gör barn med män från andra länder för att minska inaveln och diverse sjukdomar. Om man nu ska diskutera ämnet på denna låga nivå?


    Vi har alltid haft invandring, den nya asylinvandringen är problemet. Jag har barn med en och ser hur det kan gå. 
  • jhgsjm
    Evernote skrev 2015-01-25 04:21:05 följande:

    Vi har alltid haft invandring, den nya asylinvandringen är problemet. Jag har barn med en och ser hur det kan gå. 


    Jag förstår, du behöver mota bort AK-47:an mot tinningen som karln motar mot dig eller så behöver du kontakta kvinnojouren. Ditt barn behöver tvättas i klorin dessutom.

    Fast har svårt att tro att det är så läget ligger till, tror snarare att Jimmie börjar bli rastlös under sjukskrivningen och har börjat leka kärring på fl. Antingen han eller någon av klenoderna.

    Har jag fel så bör jag rostas stenhårt bör tilläggas.
  • Evernote
    jhgsjm skrev 2015-01-25 05:09:25 följande:
    Jag förstår, du behöver mota bort AK-47:an mot tinningen som karln motar mot dig eller så behöver du kontakta kvinnojouren. Ditt barn behöver tvättas i klorin dessutom.

    Fast har svårt att tro att det är så läget ligger till, tror snarare att Jimmie börjar bli rastlös under sjukskrivningen och har börjat leka kärring på fl. Antingen han eller någon av klenoderna.

    Har jag fel så bör jag rostas stenhårt bör tilläggas.
    Min fru är från ett grannland
  • igsg

    Usch vilken trist tråd där man för fram snedvriden rasbilogi i sann nazianda

  • igsg

    (blinksmileyn blev fel, det enda som passar för den här tråden är en ledsen smiley)

  • Petrol

    Jag vet inte om jag är den enda, men jag kan inte låta bli att fnissa lite när jag tänker på vad det sista röstningsalternativet antyder om de övriga.

  • Evernote

    Till skillnad emot

    Ett sammanhållet muslimskt som 2 vill ha?

Svar på tråden Provlandet Sverige: "Vilket land vill vi bygga"?