• Anonym1977

    pojknamn på T

    Behöver er hjälp med ett lite "tufft" pojknamn på T, gärna inte alltför vanligt. Har ni kanske andra förslag. Tack på förhand för hjälpen! :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden pojknamn på T
  • fluu

    Det fick faktiskt bli Timothy. De andra kändes antingen för mycket som smeknamn,passar inte i Sverige eller känns för barnsliga.

    Fler förslag:

    Tiago
    Taddeus/Taddeo
    Tian
    Tilo
    Tristan
    Tai
    Timeon
    Timei
    Trojus/Trojas
    Timoteus
    Troy
    Timeo
    Titus
    Tex
    Tino/Tinus
    Tintin
    Temir/Temiro/Temirus


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Orkide

    Tycker dina namn låter söta/gulliga och inte tuffa. Tufft tycker jag kanske är mer Teodor.

  • KakanSmakan

    Otto annars?

    Börjar inte på T, men är ett "T-namn".

    Håller med ovan, era egna namnförslag känns inte så jättetuffa (om det var syftet)

  • RamboMannen
    fluu skrev 2015-01-25 09:11:06 följande:

    Det fick faktiskt bli Timothy. De andra kändes antingen för mycket som smeknamn,passar inte i Sverige eller känns för barnsliga.

    Fler förslag:

    Tiago
    Taddeus/Taddeo
    Tian
    Tilo
    Tristan
    Tai
    Timeon
    Timei
    Trojus/Trojas
    Timoteus
    Troy
    Timeo
    Titus
    Tex
    Tino/Tinus
    Tintin
    Temir/Temiro/Temirus


    Haha du är rolig du fluu, "passar inte i Sverige eller känns för barnsliga" och så tittar man på dina förslag....
  • BCH52
    Orkide skrev 2015-01-25 09:11:55 följande:

    Tycker dina namn låter söta/gulliga och inte tuffa. Tufft tycker jag kanske är mer Teodor.


    Absolut Teodor, kanske hellre med stavningen Theodor. Ett namn som också passar på en vuxen man (vilket han kommer att vara större delen av sitt liv). Men det passar också på ett barn och smeknamnet kommer troligen att bli Theo som varken blir löjligt eller konstigt som vissa smeknamn ibland kan bli.
  • Abbe83

    Röstade på Timothy. Förslag: Tage, Thor, Toby, Tommy, Truls, Tyko 

  • Letitia

    Tyvärr så tycker jag att alla dina namn är HEMSKA. I alla fall i Sverige. Timothy är åtminstone ett bra och vackert namn i Storbritannien... Men det blir konstigt här. Varför inte Thomas/Tomas - om du ändå kan tänka dig ett bibliskt namn..? Eller så grundformen till Timothy: Timotheus. Den funkar i Sverige, men problemet är att den kommer att stämpla  din familj som väldigt kristen... och det kan bli konstigt, om det inte ÄR så.

  • Fenna

    Röstar på Timothy, men tycker egentligen bättre om Timo. Annars kanske Vito, fast det inte börjar på T. Det borde kvala in som tufft genom parallellen till Gudfadern.

  • leonie

    Tore

    Torsten

    Terje

    Thomas

    Torbjörn

    Tage

    Thor

    Theodor

    Sorry, tyckte inga av dina namn var direkt coola tuffa killnamn som passar här i Sverige dock, men namn på T är lite svårt.

  • fluu
    RamboMannen skrev 2015-01-25 11:42:40 följande:
    Haha du är rolig du fluu, "passar inte i Sverige eller känns för barnsliga" och så tittar man på dina förslag....
    Jag har inte sagt att jag gillar mina förslag eller tycker att de är passande. Det känns inte speciellt meningsfullt att tipsa ts om namn som JAG gillar utan om namn som jag tror att hen gillar....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne

    Vet inte om jag tyckte de var så coola men Tito är ju rätt coolt.

    Fler häftiga t-namn:

    Tibrand - idag utdött men så coolt att det är värt att uppliva det
    Tyr
    Torsten
    Titus (alternativ till Tito)

Svar på tråden pojknamn på T