• kiki

    Turkiet i juni lr augusti?

    Vela om när vi ska åka, 2 juni lr 17 augusti? När skulle ni ha åkt? Vill ju ha varmt och badväder, men är de det i juni??

  • Svar på tråden Turkiet i juni lr augusti?
  • Filiplopp

    Åk inte i augusti. Är för varmt då. Var 46 när jag var där en gång i augusti. .

  • Erkki

    Var där i slutet på maj förra året strax under 30 grader i skuggan, ljuvligt i havet och poolen. Juni borde vara perfekt. De som åker i Augusti pratar bara om hur helvetesvarmt de haft det. Åk i juni!

  • Frontline

    Gillar man att det är riktigt varmt ska du åka i augusti.
    Vi var där i slutet av augusti och som varmast var det 50 grader då, barnen låg utslagna i poolen hela tiden och var vi inte där satt vi på rummet för det var för varmt...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • kiki

    Dom två senaste gångerna, vara av den ena med barn, va vi där i augusti. Visst va det "hett" men ingen utav oss direkt led av värmen. Vi va både i skugga och i poolen med "soltak".

    Men om det är runt 30 i juni så borde nog de oxå fungera, haha Sett på en massa kompisars FB när dom varit där i slutet på maj början på juni att dom bär långbyxor och långtröjor större delen av semestern..

  • Gladskit

    Jag hade valt juni. Vi var där i skiftet juli/augusti för ett par år sedan och då var det riktigt hett. Enda sättet att finna svalka var genom att bada. Inte ens på kvällarna när man softat på rummet några timmar och skulle gå ut och äta, var det svalare. Så det var lite jobbigt, det gick liksom inte att komma undan.
    Men jag är sån som tycker att 25-27 grader är lagom, om man pallar värme och vill ha varmt (och vet att ens barn klarar av det) så kan man väl åka när man vill.

  • mia maria

    Jag har varit där i slutet av maj/början av juni o haft som en het svensk sommar. Vi har även varit där i mitten av juni o haft 40 grader.
    Vi har även varit i Turkiet flera ggr i augusti o visserligen haft det hett - men inte olidligt! Men det beror ju på hur känslig för värmen man är. Jag o mina två barn har iaf trivts!

Svar på tråden Turkiet i juni lr augusti?