• Anonym (SåJäklaSchysst!)

    Min sons pappa betalar för ALLT!

    Jag är bara så väldigt glad. Jag bara måste få dela med mig av detta.

    Jag blev arbetslös och bestämde mig då för att plugga, för att i framtiden kunna få ett bra och välbetalt jobb (förhoppningsvis). Ekonomin blev ju lite knackig iom detta, så sonens pappa ställde upp.

    Hittills har han köpt en helt nu garderob med kläder för sonens nya klädstorlek. han köpte ytterkläder för vintern, skidor samt även lite leksaker.
    Han betalade för sonens HELA kalas, som gick på omkring 3000:-.
    Dessutom har han höjt underhållet med några tusen kronor, så att vi ska slippa vända på varenda krona.

    Är inte det helt otroligt, fantastiskt snällt gjort!?

  • Svar på tråden Min sons pappa betalar för ALLT!
  • That is life

    Det var jättebra och snällt gjort :)


    Att inte kunna tala är inte detsamma som att inte ha något att säga
  • Anonym (SåJäklaSchysst!)
    That is life skrev 2015-01-25 13:31:56 följande:

    Det var jättebra och snällt gjort :)


    Ja, visst är det!?
    Jag kommer ju ALDRIG att tveka att hjälpa honom i liknande situationer. Och när jag börjar tjäna bra med pengar så kommer jag inte att nämna något om vinterkläder eller annat för pappan. Jag kommer stå för det helt själv så länge jag har råd.
    Jag är SÅ tacksam för det han gör. Så otroligt snäll och godhjärtad.
  • Anonym (jorå)

    Det är fantastiskt fint, och jag vill inte förringa hans insats, men är det inte vad vilken förälder som helst egentligen borde göra??

    Jag vill gärna föreställa mig att varken jag eller mina barns far skulle tveka att ställa upp ekonomiskt så mycket som möjligt när det handlar om grejer till barnen. Det är ju barnen det handlar om. Det är inte "snällt" utan borde vara självklart, att föräldrar ställer upp för varandra som föräldrar, även efter att förhållandet är slut.

  • Anonym (-)
    Anonym (jorå) skrev 2015-01-25 13:57:07 följande:

    Det är fantastiskt fint, och jag vill inte förringa hans insats, men är det inte vad vilken förälder som helst egentligen borde göra??

    Jag vill gärna föreställa mig att varken jag eller mina barns far skulle tveka att ställa upp ekonomiskt så mycket som möjligt när det handlar om grejer till barnen. Det är ju barnen det handlar om. Det är inte "snällt" utan borde vara självklart, att föräldrar ställer upp för varandra som föräldrar, även efter att förhållandet är slut.


  • Anonym (barbar)

    det enda jag inte fattar är...

    Varför var du tvungen att skriva det här?
    o
    hoppas du sagt det till honom?

  • Anonym (SåJäklaSchysst!)
    Anonym (barbar) skrev 2015-01-25 14:15:21 följande:

    det enda jag inte fattar är...

    Varför var du tvungen att skriva det här?
    o
    hoppas du sagt det till honom?


    Oh, ja. Jag har visat min tacksamhet otaliga gånger.

    Varför jag skrev om det här var för att underhållet (som han betalar direkt till mig, olika belopp varje månad) kom in idag (vi har samma bank). Underhållet denna månad var på 5000:-!!! Han skickade ett sms och sa att det blev "lite extra" då januarimånad är den sk "fattigmånaden". Jag blev så otroligt glad och ville egentligen bara ställa mig utanför huset och skrika ut min glädje. Men jag sansade mig och "skrek" ut glädjen här istället.
    Som en liten motpol till alla negativa och trista inlägg på forumet. Solig
    Anonym (jorå) skrev 2015-01-25 13:57:07 följande:

    Det är fantastiskt fint, och jag vill inte förringa hans insats, men är det inte vad vilken förälder som helst egentligen borde göra??

    Jag vill gärna föreställa mig att varken jag eller mina barns far skulle tveka att ställa upp ekonomiskt så mycket som möjligt när det handlar om grejer till barnen. Det är ju barnen det handlar om. Det är inte "snällt" utan borde vara självklart, att föräldrar ställer upp för varandra som föräldrar, även efter att förhållandet är slut.


    Ja, fast detta är ju SÅ mycket mer än så. Han "ska" betala 1273:- i månaden. Han betalade 5000:- denna månad och förra månaden 3000:- (plus alla vinterkläder, kalas, födelsedagspresent, julklappar, osv, osv, osv).

  • Anonym (jorå)
    Anonym (SåJäklaSchysst!) skrev 2015-01-25 14:31:25 följande:
    Ja, fast detta är ju SÅ mycket mer än så. Han "ska" betala 1273:- i månaden. Han betalade 5000:- denna månad och förra månaden 3000:- (plus alla vinterkläder, kalas, födelsedagspresent, julklappar, osv, osv, osv).

    Jag är ju förälder på heltid ihop med min partner, så jag har inte riktigt insikt i hur det funkar. Har ni inte delad vårdnad? Är 1273 kr det underhåll han betalar? Det är väl mer som en försäkran för att den ensamstående föräldern inte ska vara tvungen att stå för allt själv, dvs ett minimum och inte vad man "ska" betala. För barn är ju en större utgift än så.

    Visst är det schysst av honom, men som sagt, det är ju för barnens skull och inte för din skull. Tänker jag i alla fall. Ingen vettig förälder vill väl att ens barn ska behöva lida för att den andra föräldern råkar ha dålig ekonomi.
  • Anonym (SåJäklaSchysst!)
    Anonym (jorå) skrev 2015-01-25 14:40:12 följande:
    Jag är ju förälder på heltid ihop med min partner, så jag har inte riktigt insikt i hur det funkar. Har ni inte delad vårdnad? Är 1273 kr det underhåll han betalar? Det är väl mer som en försäkran för att den ensamstående föräldern inte ska vara tvungen att stå för allt själv, dvs ett minimum och inte vad man "ska" betala. För barn är ju en större utgift än så.

    Visst är det schysst av honom, men som sagt, det är ju för barnens skull och inte för din skull. Tänker jag i alla fall. Ingen vettig förälder vill väl att ens barn ska behöva lida för att den andra föräldern råkar ha dålig ekonomi.
    Vi har ett barn, jag har boendet och ensam vårdnad.
    De allra flesta föräldrar, som har barnet varannan helg eller mindre, betalar 1273:- i underhåll för barnet.
    Fast till barnet har han ju redan köpt allt han behöver. Han har en helt ny garderob, vinterkläder samt vinterleksaker (för utomhusbruk). Ändå sätter han in 5000:- i underhåll.
    Jag får 3400:- i bostadsbidrag, samt CSN och barnbidrag. Jag hade inte behlvt 5000:- denna månad och det sa jag till pappan. Då sa han bara att han inte ville ha tillbaka pengarna, utan tyckte att jag antingen kunde spara eller unna OSS (dvs jag OCH barnet) något extra. Som en liten guldkant i tillvaron.
  • Anonym (SåJäklaSchysst!)
    Anonym (D) skrev 2015-01-25 14:49:27 följande:

    Exakt hur har du visat din tacksamhet.... ?


    Exakt vad har du med det att göra?
Svar på tråden Min sons pappa betalar för ALLT!