• CrazyChristina

    Tips på hur man får bebisen att sjunka?

    Har bf om 3 dagar men den lille ligger väldigt högt upp ännu. Jag går 3km i rask takt om dagen vilket jag trodde skulle göra att den lille skulle komma för tidigt, då jag fick en hel del sammandragningar fram till julledigheten. Men jag märker inte av något alls längre känner mig bara stor och inget annat. Med dom andra hade jag ett konstant tryck från det att dom fixerades (v.32 & 36) men inte ens det känner jag med denna. Finns inga trappor i närheten så det går tyvärr oxå bort.


    ♥Erik 2010-06-09♥-♥Wilhelm 2012-04-17♥-♥Gift sedan 2014-03-28♥-♥Bönan BF 2015-01-29
  • Svar på tråden Tips på hur man får bebisen att sjunka?
  • Stampe

    Visst är det drygt! Har tyvärr inga tips. Är själv på bf +3 och det är barn nr3 (men min minsta är 10år) Denna ligger också rörligt, men sist var det i allafall i bäckeningången. Det sägs ju att det inte är ovanligt bland omföderskor att dem inte fixerar sig. Sen kan det var att man har ett rymligt bäcken. En bm jag hade när min ordinarie hade semester sa att det kommer nog krävas lite rejälare värkar innan den tränger ner. Så man får hoppas att förlossningen startar med värkar och inte vattenavgång. Jag har knappt några sammandragningar ens. Och de jag ha gör inte det minsta ont.

  • MeAngeleyes

    Sitta på pilatesboll och rotera bäckenet medsols funkade för mig!

  • MeAngeleyes

    Sitta på pilatesboll och rotera bäckenet medsols funkade för mig!

  • MeAngeleyes

    Den roterar medsols under förlossningen när den roterar neråt!

  • CrazyChristina

    Hade jag haft en pilatesboll eller känt någon som har så hade jag testat de fick sitta på en med första men hjälpte inte ändå. Fick ta hinnorna innan han sjönk ned ordentligt. Fungerar det att bara sitta på en stol tro?

  • tomsfru

    stå på huk med armarna på typ en sängkant eller liknande så du kommer ned och gunga/rotera bäckenet har min bm tipsat om. enklare att genomföra om man inte har pilatesboll kanske? btw sa hon inge om vilket håll

  • kaeg

    För vissa omföderskor, som för mig, sjönk inte barnet ner helt förens jag var öppen flera cm!!

    Var snäll mot dig så du har krafter kvar när förlossning sätter igång, trappor hjälper inte barnet neråt vad jag fått höra, sliter bara på höfterna....

    Men alla höftrullande rörelser, som dansa, huvsittande och rulla höften, pilatesboll m.m. Ska hjälpa... Men kanske sjunker barnet ändå inte ner förens precis innan utdrivningsskedet.

  • CrazyChristina

    Inget hjälpte och lillan låg högt upp fram tills vattnet gick. Tack för era tips hoppas det kan hjälpa någon annan även om det tyvärr inte hjälpte mig.

Svar på tråden Tips på hur man får bebisen att sjunka?