• pinksparks

    Gay och singel i en småstad?

    Som rubriken lyder är jag gay i en mindre svensk stad. Jag är trött på singellivet men tycker det är väldigt svårt att träffa någon. Att flörta med främmande människor tycker jag är väldigt svårt så tanken på att försöka ragga på en tjej på en vanlig klubb/bar känns utesluten, då även om jag skulle lyckas samla mod till mig är chansen att hon också är gay ganska liten. Det finns inga gayklubbar i staden. Jag har försökt mig på nätdejting på diverse sidor men har fått uppfattningen att de flesta endast är ute eter sex, vilket inte jag är. Har inga andra homosexuella i min bekantskapskrets här i staden, så kan inte träffa någon den vägen. Så hur gör jag? Ni andra i samma situation, hur gör/gjorde ni för att träffa någon?

  • Svar på tråden Gay och singel i en småstad?
  • Anonym (Intresserad)

    Jag träffar på snygga tjejer överallt, man ser om de är intresserade, förvånansvärt många är det. Det gäller att iaktta hur de ser på en, det ger många ledtrådar. Jag kan bli förvånad när någon tjej plötsligt börjar rätta till håret och sträcka på sig på ett speciellt sätt utan att jag har gjort något medvetet, då vet jag att möjligheten kan finnas. Ofta är "alfa-tjejer" mer benägna att flirta med andra tjejer imo, kanske för att de har guts och är lite roliga överhuvudtaget?

    Ofta så tycker jag att man har ett gott öga till någon/några där man har lite spänning, har du något sånt? Börja där i så fall?

  • Anonym (a)

    Finns väl flera dejtingsidor där man kan kryssa i vad man söker?
    Har själv lite samma problem som du, jag har ingen aning om hur man träffar någon. Funderar på att åka in till en gaybar i Göteborg men vet inte riktigt hur man beter sig där inne, haha.

  • pinksparks

    Anonym (Intre­sserad­): förutom att jag tycker det är väldigt svårt att flörta så tror jag att har svårt att tyda just de signalerna du pratar om. Kan ha att göra med osäkerhet, men jag kopplar oftast inte. Vad är det bästa sättet att "flörta" på? Att visa att jag är intresserad liksom? :P

    Anonym (A): Jo man kan fylla i vad man söker på de flesta dejtingsidorna men folk har en tendens att ignorera det -.- Haha, jag har också funderat på att åka till Stockholm eller Göteborg, men det känns lite sådär att åka så pass långt för en kväll :P

  • Anonym (a)
    pinksparks skrev 2015-01-25 21:45:51 följande:
    Anonym (Intre­sserad­): förutom att jag tycker det är väldigt svårt att flörta så tror jag att har svårt att tyda just de signalerna du pratar om. Kan ha att göra med osäkerhet, men jag kopplar oftast inte. Vad är det bästa sättet att "flörta" på? Att visa att jag är intresserad liksom? :P

    Anonym (A): Jo man kan fylla i vad man söker på de flesta dejtingsidorna men folk har en tendens att ignorera det -.- Haha, jag har också funderat på att åka till Stockholm eller Göteborg, men det känns lite sådär att åka så pass långt för en kväll :P
    Finns ju massa saker att göra i storstäderna annars, inte bara gå på gaybar.
  • Anonym (nill)

    Om du inte vill flytta så skulle jag köra vidare med nätet om jag var du. Kanske bara regelrätta dejtingsidor heller utan mer sociala sidor där man chattar och blir vänner.

    Att flörta sådär som anonym(intresserad) pratar om tror jag inte kommer leda någonstans. Inte i heteromiljöer.

  • Anonym (Intresserad)
    pinksparks skrev 2015-01-25 21:45:51 följande:

    Anonym (Intre­sserad­): förutom att jag tycker det är väldigt svårt att flörta så tror jag att har svårt att tyda just de signalerna du pratar om. Kan ha att göra med osäkerhet, men jag kopplar oftast inte. Vad är det bästa sättet att "flörta" på? Att visa att jag är intresserad liksom? :P

    Anonym (A): Jo man kan fylla i vad man söker på de flesta dejtingsidorna men folk har en tendens att ignorera det -.- Haha, jag har också funderat på att åka till Stockholm eller Göteborg, men det känns lite sådär att åka så pass långt för en kväll :P


    Ja, får man inte de där signalerna eller inte kan tolka dem så blir det ju svårare. För mig är det väl så att jag märker det på att folk är extra trevliga och som sagt på uttrycket i ögonen, kroppsspråket och egentligen hur någon pratar mer än vad som sägs. Att det blir en slags spänning som inte är kompisaktig, ibland funderar jag på om det är blygsel inför mig hos någon man inte tror att det kan finnas, och det är det kanske i sällsynta fall. Men säg att man t ex har en fikapaus på jobbet och man märker att någon alltid tittar på en varje gång man ser åt personens håll, utan undantag. Eller alltid skrattar åt ens skämt :) eller flyttar sig närmare om man är nära varandra. Det kan ju en kompis göra men man märker när det inte är så om man iakttar.

    Bästa sättet att flirta beror nog på vem man är. För mig är det att skämta, för andra är det säkert något annat. Eller mer att roa och bjuda på mig själv, så jag tror att det som gäller är att tycka om sig själv och vara intresserad av andra människor. Väldigt luddigt tyvärr :/
  • Anonym (nill)
    Anonym (Intresserad) skrev 2015-01-25 22:41:26 följande:
    Ja, får man inte de där signalerna eller inte kan tolka dem så blir det ju svårare. För mig är det väl så att jag märker det på att folk är extra trevliga och som sagt på uttrycket i ögonen, kroppsspråket och egentligen hur någon pratar mer än vad som sägs. Att det blir en slags spänning som inte är kompisaktig, ibland funderar jag på om det är blygsel inför mig hos någon man inte tror att det kan finnas, och det är det kanske i sällsynta fall. Men säg att man t ex har en fikapaus på jobbet och man märker att någon alltid tittar på en varje gång man ser åt personens håll, utan undantag. Eller alltid skrattar åt ens skämt :) eller flyttar sig närmare om man är nära varandra. Det kan ju en kompis göra men man märker när det inte är så om man iakttar.

    Bästa sättet att flirta beror nog på vem man är. För mig är det att skämta, för andra är det säkert något annat. Eller mer att roa och bjuda på mig själv, så jag tror att det som gäller är att tycka om sig själv och vara intresserad av andra människor. Väldigt luddigt tyvärr :/
    Men är du gay och har träffat många tjejer för seriöst förhållande så här?
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (nill) skrev 2015-01-25 21:50:33 följande:

    Om du inte vill flytta så skulle jag köra vidare med nätet om jag var du. Kanske bara regelrätta dejtingsidor heller utan mer sociala sidor där man chattar och blir vänner.

    Att flörta sådär som anonym(intresserad) pratar om tror jag inte kommer leda någonstans. Inte i heteromiljöer.


    Varför tror du inte det? Jag har några pågående rätt tunga flirtar som jag har träffat i "heteromiljöer". Fast det är ju inte sådana miljöer tydligen, vi finns överallt faktiskt. Eftersom jag inte är en tumrings- och sidecuttjej så är jag säker på att de där miljöerna jag rör mig i dagligen funkar bättre för mig än en gayklubb, men jag kan ju ha fel. Det är några år sedan nu jag klubbade runt friskt på alla möjliga ställen, så det kan ju ha ändrats.
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (nill) skrev 2015-01-25 22:47:28 följande:

    Men är du gay och har träffat många tjejer för seriöst förhållande så här?


    Nope, bi. Seriöst förhållande, inte ännu men det kan vara på gång nu. Jag har inte varit singel så länge, bara i ett år ca.

    En del uppfattar min läggning när de har känt mig ett tag, de flesta inte. Hur är det med dig som är skeptisk till att träffa folk i vardagen, ser man på dig vad du gillar? Tänker mig att det spelar roll för hur bra det funkar att hitta tjejer man gillar var som helst.

    En sak som kanske inte är så bra är att jag skulle kunna tänka mig att nyfikna heterotjejer gillar mig eftersom jag är femme och ganska snygg. Och att det märks på mig att jag uppskattar de tjejer jag tycker är attraktiva, då är jag nog safe att testa med. Men alla dagar förutom en dålig tycker jag att det är kul men ändå.
  • Anonym (nill)
    Anonym (Intresserad) skrev 2015-01-25 22:59:43 följande:
    Nope, bi. Seriöst förhållande, inte ännu men det kan vara på gång nu. Jag har inte varit singel så länge, bara i ett år ca.

    En del uppfattar min läggning när de har känt mig ett tag, de flesta inte. Hur är det med dig som är skeptisk till att träffa folk i vardagen, ser man på dig vad du gillar? Tänker mig att det spelar roll för hur bra det funkar att hitta tjejer man gillar var som helst.

    En sak som kanske inte är så bra är att jag skulle kunna tänka mig att nyfikna heterotjejer gillar mig eftersom jag är femme och ganska snygg. Och att det märks på mig att jag uppskattar de tjejer jag tycker är attraktiva, då är jag nog safe att testa med. Men alla dagar förutom en dålig tycker jag att det är kul men ändå.
    Tror inte nyfikna heterotjejer som vill testa kommer satsa på seriöst förhållande.
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (nill) skrev 2015-01-25 23:02:44 följande:

    Tror inte nyfikna heterotjejer som vill testa kommer satsa på seriöst förhållande.


    Inte? :) nu var det ju inte det som var kontentan av mitt inlägg. Har du lust att svara på frågan jag ställde?
  • Anonym (nill)
    Anonym (Intresserad) skrev 2015-01-25 23:09:56 följande:
    Inte? :) nu var det ju inte det som var kontentan av mitt inlägg. Har du lust att svara på frågan jag ställde?
    Nej.
Svar på tråden Gay och singel i en småstad?