• Ladyluck86

    Hoppas på plus 2015 - Följas åt?

    Hej!

    Vi har försökt i över 1 år nu med ett syskon till våran son som snart blir 2 år. Då blev vi gravida med på en gång, men den här gången lyser + med sin frånvaro. Den här månaden började jag även med Apiforce (Bidrottnings gelé) och graphefruit juice som tydligen visat sig framgångsrik när man försöker skaffa barn. Har även en Clearblue fertilitetsmonitor som jag håller koll på ägglossningen med, har inte haft ägglossning den här månaden ännu men den borde vara snart :)

    Så, någon annan där ute i vårat avlånga land som också försökt ett tag och provar med olika metoder och vill följas åt?

    Tisdag 27/1 ska jag och min man även på vårat första möte för fetilitetsutredning!

  • Svar på tråden Hoppas på plus 2015 - Följas åt?
  • Airforlife

    Vi har försökt i 1,5 år utan något plus och vi har inga barn sedan tidigare. För två månader sedan började jag med clear blue fertilitetsmonitor och denna månaden började jag tempa mig varje morgon. Vi har startat en fertilitetsutredning precis och jag tog första blodprovet i torsdags! Lite nervöst att se provsvaren sen! Jag kan tillägga att jag har ganska regelbunden mens men jag har PCO så min ägglossning kommer och går :/

  • Dakine

    2010 föddes våran första son, som blev till direkt utan problem. Vägde då 64 kg. 
    När vi sedan skulle skaffa syskon, blev det aldrig någonting. Väger nu 80 kg, så tror att vikten påverkar en del, och jag har även fått veta under utredning att jag har PCOS. 

    Försöker gå ner i vikt, och ska nu få påbörja behandling av provera samt pergotime. Ska bli roligt att få följa er resa! 

    Är inne på försök nr 19. 1 år & 7 mån... 

  • Ladyluck86

    Då är vi alla ungefär i samma skede med utredning. Jag har regelbunden mens men det är bara andra månaden vi kör med fertilitetsmonitorn så vet inte om jag alltid haft ägglossning, men fertilitetsmonitorn har då gett utslag. Fick maximal chans idag (ägglossning), så hoppas det tar sig den här gången, inte för att man är så hoppfull längre.

    Imorgon ska vi på första mötet på utredningen. Spännande och se hur det ser ut, kan ju vara tröga simmare hos min man också.

    Har ni provat några natur läkemedel? Rosenrot, apiforce osv?

Svar på tråden Hoppas på plus 2015 - Följas åt?