• fan och hans moster

    hur kändes era underliv efter att mensen kommit igång?

    Mitt underliv har börjat kännas irriterat nu efter första mensen. Nästan svidande känsla och jag känner av underlivet typ hela tiden... När det utsätts för tryck när man sitter, när man går osv osv. Känsligt vid sex också och det var jag inte innan mensen satte igång. Tror inte jag är torr, har massa vita flytningar... OCH, jag ammar inte, om det har med saken att göra...

    Mensen kom igång nu tre månader efter förlossningen och innan dess har mitt underliv känts bra. Kanske lite torr, men inget jag stört mig på. Men nu däremot. Fattar inte vad som är problemet. Använder även ovesterin för att boosta slemhinnorna sedan ett tag tillbaka, men nu känns även den lite obehaglig att använda. Har en del klåda, men diflucan har inte gjort varken från eller till så jag antar att det inte är svamp.

    Förlöstes med snitt så inga skador ska finnas därnere.

    Någon som kan svara på hur det var för er? Detta känns lite tvärtom, är det inte innan mensen kommit igång som folk är känsliga (under amning osv)?

  • Svar på tråden hur kändes era underliv efter att mensen kommit igång?
  • Anonym (vill också veta)

    Jag vill också veta! Mitt är känsligt, två månader sen mensen började och vid båda gångerna har det varit känsligt efteråt.

Svar på tråden hur kändes era underliv efter att mensen kommit igång?