• tuntemattomana

    Går alla på aktiviteter med sina bebisar utom jag?

    Jag har en 3-månaders och åker till bvc, föräldragrupp och familjen med henne.
    Har varit på affären en gång med henne.
    Jag får uppfattningen att "alla" andra har mammaträffar, åker till köpcentrum och går på diverse aktiviteter med sina bebisar i samma ålder.
    Min dotter kräks något enormt så jag vågar knappt åka hem till kompisar för att hon kanske kräks ner soffan eller liknande. Klädaffärer är inte att tänka på fast jag så gärna vill..
    (hon äter inte för mycket utan är bara en kräksbebis har bvc bekräftat)
    känner mig rätt ensam här hemma och blir avundsjuk på de som kan fylla dagarna med roliga saker..

  • Svar på tråden Går alla på aktiviteter med sina bebisar utom jag?
  • Maddi

    Jag gick bara 3 gånger till affären och större folksamlingar tills min va 6 månader, mycket för rs virus och att han var förtidigt född. Dessutom hade han kolik och jag var trött. Passade på att sova när han sov. Började gå på öppna förskolan när han va 9 månader. Så du är inte ensam.

    Tänk att de första barnet kan du skydda från rs men de andra går inte på samma vis då de större barnet behöver aktivitet så som öppna förskolan osv.

  • isolande

    Åh, vore jag du skulle jag bara vara hemma och läsa böcker, glo på film och TV-serier och dricka kaffe i min ensamhet.

    Snarare än du tror ( om 3-4 mån) kommer du inte ha den möjligheten längre utan du MÅSTE iväg för att ungen river huset eller gnäller sönder dina öron om ni inte kommer ut. Då kommer du se tillbaka på bebistiden och undra varför du inte tog varje sekunds chans att slappa Glad

  • Santin

    Jag höll på dö av tråkighet de två första månaderna. Mådde fysiskt och psykiskt dåligt av att bara gå hemma och inte göra nått. Då lillan var 3 månader började jag gå på föräldragrupp, babymassage, babysim och träffa andra mammor som också är föräldrarledig.

  • Duckan

    Du ska väl göra det som du trivs med?
    Jag är en social typ så jag åkte runt och lunchade med arbetande vänner. Träffade en mammaledig kompis. Gick inte på nån organiserad aktivitet, men när hon var 8 mån började jag hänga på öppna förskolan.

  • Dixie

    vid 3 månader hade vi inga aktiviteter - men från de är 6-7 månader tycker jag att de fick ut något av aktiviteterna och jag uppskattade lite rutiner, så du gick vi på babysim och babycafe!

  • Natulcien

    Jag hade också en "mega-kräkis" och dessutom en "sprutbajsare" , så jag kan inte påstå att vi var ute och rännde särskilt mycket heller...
    Dessutom trivdes jag så bra hemma med honom och hade ingen lust alls att gå på en massa aktiviteter. Köpcentrum är jag dessutom allergisk mot.
    Ta det lugnt och mys hemma och du trivs med det. Bebisen behöver inga aktiviteter än på mycket, mycket länge... Glad

  • Annelie 76

    Jag har aldrig gått på aktiviteter men det är för att jag gillar att vara hemma.

    När det gäller att besöka vänner så går det nog bra bara du vidtar åtgärder. Ha med handdukar och kanske ett badlakan som bebisen kan ligga på och kräkas. Låna av vännerna också om det behövs, de har nog inget emot det om du förklarar varför. En filt på golvet passar bra för en liten som inte rör sig så mycket än, golvet är ju oftast lättare att göra rent om nåt händer. Folk står ut med mycket när det gäller söta små bebisar, det blir värre när de växer upp och börjar riva ner saker.

    Annars kan väl du bjuda hem kompisarna till dig, det är ju ännu enklare för där har du allt du behöver.

Svar på tråden Går alla på aktiviteter med sina bebisar utom jag?