• Pyssilullan

    Pojknamn! Vilket är finast? Elon, Eskil Eller Elis?

    Hjälp mig i namn djungeln! Gillar dessa 3 pojknamn men kan INTE bestämma mig!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojknamn! Vilket är finast? Elon, Eskil Eller Elis?
  • Anonym (Namnlös)

    Jag kunde inte rösta då inget av dem föll mig i smaken, de känns nästan som Elon saknar ett t = Elton eller är ett elbolag, Eskil är en gammal härjad fiskare i mina ögon och Elis liknar förmycket Elise som är flicknamn... Ändes som någon bokstav saknades där med.

    Kunde tyvärr ej välja finaste.

    Fler namnsföslag att välja på?

  • Santin

    Jag gillar inget av dem. Tycker isåfall elian är bättre om du vill ha andra liknande namnförslag.

  • Pyssilullan

    Nej det var de tre namnen jag gillar...
    Elon hette en gammal granne till mig, som jag tyckte mycket mycket om, en fabror på 90 år. Gillar namnet.

    Elis, får man ju utala Elis med betoning på E, så det inte blir Elise, med betoning på sista E.

    Eskil tycker jag också är gulligt, klingar fint tycker jag.

    Vill gärna ha fler synpunkter.

  • Filiplopp

    Inte Elon i alla fall. Det heter en vitvarubutikskedja. 

  • Pyssilullan
    Filiplopp skrev 2015-01-26 15:06:17 följande:

    Inte Elon i alla fall. Det heter en vitvarubutikskedja. 


    Jo jag vet ju det :( Jag hade bestämt ända sedan jag var 14-15 år att jag vela ha en liten Elon :( - Å så kommer vitvarukedjan å "förstör" min dröm typ.
  • Filiplopp
    Pyssilullan skrev 2015-01-26 15:09:21 följande:
    Jo jag vet ju det :( Jag hade bestämt ända sedan jag var 14-15 år att jag vela ha en liten Elon :( - Å så kommer vitvarukedjan å "förstör" min dröm typ.
    Ok. Annars är Elon egentligen ett gulligt namn.Glad Så ser han ut som en liten Elon kan han väl få heta det..
  • Leijne

    Min son heter Elis. Jag tycker det är ett fantastiskt namn, så jag röstade givetvis på det. De övriga två gillar jag inte alls.

  • Anonym (E)

    Inte så förtjust i något av dom, men om jag måste välja så blir det Eskil för min det.

  • StupidQuestion

    Alltså, Eskil och Elis är två HELT olika namn. För att undvika vissa stämplar, så kör på Eskil.

    Elis är fruktansvärt fult. Snäppet fulare än Elias, t o m.

Svar på tråden Pojknamn! Vilket är finast? Elon, Eskil Eller Elis?