• LadyMaria

    IVF 2015 för oss som gjort några försök

    Siri2014 skrev 2015-06-03 19:44:01 följande:

    Hej tjejer! Jag har länge snyggast, men inte skrivit. Har misslyckats med 3 färska ivf och just fått mens efter mitt första fet. Piss skit helvete! Och all statistik får mig att vilja gräva ner mig. FAAAAAN! Förlåt, men idag är det deppigt värre!


    Välkommen! :) Vet hur det är... man blir tokig! Är inne på mitt 3e försök nu också. Har gjort 4 återföringar tidigare utan att få nått plus. Ska på äggplock imorgon, hoppas att allt går bra.


    Hur går ni vidare?


     

  • LadyMaria
    Siri2014 skrev 2015-06-03 22:29:12 följande:

    Lycka till Lad Maria.

    Vi går vidare med IVF i England Har kontaktat en klinik där som verkar tänka nytt och engagera sig även för patienter med flera missykanden bakom sig. Kommer att få tid för skype konsultation och ser mycket fram emot det.


    Det låter bra, Spännande! Uppdatera gärna hur det var där sen. Har du en blogg kanske?
  • LadyMaria

    Hur många utav era plockade ägg har gått att använda? Vi gör ivf/icsi pga få simmare.. men vid ET nämnde läkaren att kvalitén på flera av mina ägg var dåliga då vissa var så sköra att de gick sönder vid mikroinjektionen o vissa var tomma äggskal bara. Men jag har alltid fått tillbaks ett fint embryo varje gång.. men bara till frysen en gång. Är jätteorolig för detta nu..

    men hon sa även att lyckas det inte nu så tyckte hon att vi skulle fortsätta privat om vi ville.

    så här har det sett ut:

    Ivf/icsi 1: 11 ägg, flera omogna pga låg dos gonal f. 1 fint embryo tillbaka. Neg

    Ivf/icsi 2: 16 ägg, 8 gick att använda, 4 gick vidare. 1 till mig och 3 till frysen. Neg

    Ivf/icsi 3: 11 ägg, 2 gick bara att använda och dessa embryon var bra. Fick tillbaka båda 2 igår. (2-dagars)

    Har någon annan fått ägg som inte gått använda??

  • LadyMaria
    Saturnus skrev 2015-06-07 14:44:47 följande:

    Håller tummarna att dem du fick tillbaka igår är guldembryo! Jag har plockats på 4-8 ägg på mina fyra ivf. Fått genomgående tre befruktade. Aldrig fått tillbaka något toppenembryo. Hoppas på dom tre som blivit befruktade men känner mig besviken över att antalet blev så få nu när jag fick flera ägg o att jag tidigare inte fått tillbaka något med bra kvalité....

    Misströstar idag.


    Tack! Håller tummarna för dig med!!


    Har embryot inte delat sig som det ska, eller varför har det inte varit något toppembryo?

  • LadyMaria
    Nicka skrev 2015-06-15 21:27:33 följande:

    [quote=75423810][quote-nick]LadyMaria skrev 2015-06-15 13:54:41 följande:[/quote-nick]Är på ruvardag 9 med en 2-dagars, testat minus idag :( Hoppas det fortfarande kan vända.[/

    När har du testdag? Jag har tjuvtestat en gång, men ska verkligen försöka att hålla ut denna gång!


    Jag har testdag på söndag, 15 dagar efter ET.


    Tänkte att jag inte skulle tjuvtesta men så fick jag ett spratt och gjorde det ändå. Man är ju så svängig med sina tankar i allt detta. När har du testdag?

  • LadyMaria

    FAN helvetes jävla skit!!! Ruvardag 11 och blod på pappret... precis som vid alla tidigare ET... har inga i frysen. 3e misslyckade ivf:n, 5e återföringen, 6 embryon.


     

  • LadyMaria
    Saturnus skrev 2015-06-17 21:18:49 följande:

    Har du testat? Blöder du mycket. Du kan blöda ändå trots graviditet. Håller tummarna för det!


    Ja.. det kommer rikligt med färskt blod.. så nu får vi söka oss vidare privat.

    Någon som har en klinik att rekommendera?
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2015-06-18 16:57:26 följande:

    Nej vad tråkigt! :(

    Var bor du? Vi går på Nordic IVF Center i Malmö. Rekommenderar dem.


    Ja, det känns fruktansvärt. Har inte fått ett plus på något av försöken :( dock alltid fina embryon (på det dem kan se) Vi bor i Borås har kollat på 2 olika i Göteborg. Hur går det för er?
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2015-06-18 23:34:24 följande:

    Nordic finns i Göteborg också. Ska med vara bra.

    Vi har lite paus. Har fortfarande jobbiga smärtor. Men hoppas på att kunna köra igång i augusti. Orkar inte vänta mer. Tiden går och man blir inte yngre. :-/

    Har du fått någon förklaring på varför det inte fäster? :-/


    Har inte fått någon förklaring.. Har gjort 2 st HSS och professorn sa att allt såg perfekt ut. Vi har manlig faktor med få simmare.. men jag har även ganska många sköra ägg, men har iallafall fått tillbaka topp embryo varje gång. Och 4 blastisar till frysen en gång... men dem kan ju inte se hur embryot är på insidan.. Undra om man kan få trombyl och sådant fast man inte fått missfall? Tankarna snurrar runt...

    Hoppas du mår bättre snart jobbigt att ha ont!
  • LadyMaria

    Tack för tipsen om kliniker! Ska kolla runt lite. Är nyfiken på vissa metoder som finns i andra länder så som IMSI och PGD.

  • LadyMaria

    Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.

  • LadyMaria
    Nicka skrev 2015-06-22 12:07:39 följande:
    LadyMaria skrev 2015-06-22 11:50:04 följande:

    Känns som allt går emot mig. Först ringde jag vårdcentralen, vill prata med en psykolog. Känner mig så fruktansvärt ledsen hela tiden. Fick prata med en otrevlig sköterska som inte ens ville sätta mig i kön!! Men gjorde det efter att jag började gråta. Sen ringde jag min arbetsgivare och dem använder inte bruttolöneavdrager som hade sparat oss några tusen till de privata försöken :( fan va mkt man behöver spara nu. Jobbar som undersköterska o sparat inte ihop 68000 så lätt direkt.


    :( usch! Lider verkligen med dej. Har undrat länge vad vår sjukvård är på väg, förstår att de är ett stressigt jobb, men fixar man inte de, så ska man verkligen inte ha de jobbet! Har råkat ut för många otrevliga sköterskor o läkare, de gör ju att man drar sej för att söka hjälp. Hoppas de löste sej och att du på nått vis kan lösa de ekonomiskt. Kram
    Jag fattar inte hur man kan ha ett sånt bemötande när man berättar varför man söker hjälp också. Det enda hon gjorde var att ifrågasätta mig. Verkligen fel person på fel plats. Tack för uppmuntran, ja på något sätt får det lösa sig. Hur går det för dig med ruvandet? Hoppas värken har avtagit! Kamar
  • LadyMaria
    Ahla skrev 2015-06-23 00:51:31 följande:
    Hur motiverade hon det??? Så hemskt att behöva ta emot sån skit också, ovanpå allt annat man går igenom. KRAM
    Hon var så otrevlig och sa att det är så lång kö så det är ingen ide att sätta upp mig, kändes som hon inte ens lyssnade på vad jag berättade. Ja sånt orkar man inte ta ovanpå allt annat som du säger! Kramar
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2015-06-23 15:51:47 följande:

    Det är så hemskt att få ett sånt här bemötande av vården. Helst när man känner sig på botten.

    Kan du inte få en tid hos din husläkare? De kan skriva en remiss till psykolog. Jag har fått det. Fick själv välja då. Har hittat en som är fantastisk.

    Styrkekramar


    Dum fråga kanske :P men vem är husläkaren? Ska höra med den isf. Känner verkligen behov av det.. svårt hur man ska hantera alla sina känslor.. kan börja gråta helt plötsligt och bli arg för andra saker

    vill inte att mannen ska få ta allt.. kram
  • LadyMaria

    Hej alla!


    Har gjort våra 3 gratisförsök och ska gå över till privat. Är det någon som har erfarenhet av Fertilitetscentrum i Göteborg/Calenderska?


    Läste även att Falun har "babygaranti" att man får tillbaka pengarna, eller viss del om man inte blir gravid.


    Eller... ska man helt vända sig till Aten för behandlingar/mediciner som inte Sverige ger. Många tankar som snurrar..

Svar på tråden IVF 2015 för oss som gjort några försök