• Nady

    Klädsel på borgerligt bröllop?

    Nog helt fel forum, men jag chansar här. :)

    Jag ska på ett borgerligt bröllop i början av mars.
    Jag är gravid och har redan en stor mage som jag inte får plats med i några vanliga storlekar på kläder längre, fastän jag bara går in i månad 4 nu.

    Hur pass uppklädd ska man vara som gäst? Eller hur pass uppklädd BÖR man vara?

    Usch, jag är inte alls sugen på att försöka hitta kläder, får bara ångest av att jag är så stor i allt. Känner mig som en Michelingubbe.

    Finns det kanske tips på eventuella sidor för mammakläder, klänningar etc?

    tar gärna emot tips och råd, tack :D

  • Svar på tråden Klädsel på borgerligt bröllop?
  • Ingram

    Fråga brudparet vad de anser vara passande att ha på sig, jag personligen hade tillåtit att gästerna kom i vad de ville.
    Vissa håller inte med så det är alltid bäst att ta reda på vad brudparet tycker före! =)

  • Nyfiken gul

    Vad står det för klädkod på inbjudan?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nady

    Jag har inte fått en inbjudan mer via sms om plats tid och datum. Ingen klädkod. :)

  • Nyfiken gul
    Nady skrev 2015-01-27 13:17:52 följande:

    Jag har inte fått en inbjudan mer via sms om plats tid och datum. Ingen klädkod. :)


    då föreslår jag att du börjar med att sms:a brudparet och fråga om det finns någon plan för klädsel. 

    Är det så att det är valfri klädsel så skulle jag ju ändå tänka på att det är bröllop och klä mig fint och glatt. En gravidklänning av enklare modell funkar alldeles utmärkt och är nog också skönt för magen. I mars kan det vara snö än så ett par lämpliga skor på fötterna för vädret och så kan du ha ett par skor att byta med om du ska med på fest. 

    Mama-licious Klänning Mlone
    Kanske något såhär? 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Klädsel på borgerligt bröllop?