• Anonym (Snart desperat)

    Känner mig tvingad att ställa upp på sex varje dag

    Jag känner mig tvingad att ställa upp på sex varje dag för husfridens skull.

    Vi är båda i 40 års åldern och vi har varit gifta i många år och har ett väldigt bra förhållande i det stora hela. Vi har 3 jättefina barn som vardagen till stor del kretsar kring.

    Vi har alltid haft ett aktivt sexliv men jag har på senare år känt en större och större press att jag ska ställa upp på sex allt oftare. Jag tycker själv att 2-3 gånger i veckan är lagom men nu för tiden har vi sex minst en gång om dagen och ofta flera gånger per dag. Jag förväntas i princip att alltid vara redo, och något förspel är det aldrig talan om längre. Vi kramas och kysser aldrig varandra längre. Jag behöver lite tid för att komma igång och känna att jag vill ha sex innan det blir penetration. Och det är alltid penetration det handlar om. Allt annat dissas direkt.

    Jag tycker mycket om att ligga tätt intill när vi ligger i sängen, men det har jag slutat med eftersom det nuförtiden är synonymt med sex. Det var år sedan vi låg sked utan att det slutade med penetration.

    Det finns inget uttalat krav på sex varje dag men jag känner att det är en förväntning som jag måste uppfylla. Jag har vid flera tillfällen tagit upp problemet men det bemöts alltid med skratt och pikar om att jag inte klarar av att leva upp till de äktenskapliga plikterna.

    Jag är så mätt på sex att jag inte onanerat på flera år. Däremot vet jag att min partner onanerar flera gånger om dagen i brist på tillräckligt med riktig sex.

    Jag börjar bli desperat och undrar hur det ska sluta. Jag orkar inte hålla skenet uppe länge till. Erfarenheter, tips och råd mottages gärna.

  • Svar på tråden Känner mig tvingad att ställa upp på sex varje dag
  • Tecum

    Varför känner du att du måste uppfylla förväntningar? Vad händer om du säger nej? Han blir sur förstås men man kan inte alltid få som man vill. Säg bara att du inte klarar att "uppfylla de äktenskapliga plikterna" och att du börjar bli sliten där nere...

  • Anonym

    Varför sätter du inte ner foten? Varför vill du vara en dörrmatta?

    Din man är den som är utanför "normen" och är den som borde anpassa sig.

    Vadå äktenskapliga plikter. Vafan är det för jävla bs. Ok om du aldrig ville ha sex, men så är ju inte fallet.

    Mår lite illa av att höra om skitstövlar som din man.

  • Anonym (m)

    du måste ju förklara vad som funkar för dig. Om din partner har "glömt" det så är det dags för en uppdatering!

  • Anonym (E)

    Jag undrar också. Vad är problemet? Varför säger du inte bara nej? Du vet att vi bor i Sverige va. Du har full frihet att säga nej, till och med till din egen man...

  • Anonym (Hm...)

    Du låter lite som min pojkvän. Du borde prata med din partner om saken, utan att låta honom/henne behandla det som ett skämt. Det gjorde vi och jag har därmed fått lugna mig lite, så nu trivs han bättre med vårt sexliv också.

  • nicolealexandra

    usch vilken jobbig känsla, om jag var du så hade jag suttit mig ner med min partner och pratat ut om detta, om han älskar dig så ska han ju förstå och respektera det.

  • Anonym (?)

    Vad är det som har drivit dig att hålla skenet uppe så här länge då? Varför har det blivit såhär?

    Kan ni inte prata allvar om saken utan att det skämtas bort?

  • Anonym (Snart desperat)
    Anonym (Hm...) skrev 2015-01-27 21:53:55 följande:

    Du låter lite som min pojkvän. Du borde prata med din partner om saken, utan att låta honom/henne behandla det som ett skämt. Det gjorde vi och jag har därmed fått lugna mig lite, så nu trivs han bättre med vårt sexliv också.


    Vad sa han som fick dig att tagga ner i dina förväntningar på din partner?

    Nu tror jag att du är en betydligt bättre lyssnare än vad min fru är. Hennes liv rasar förbi i 200 knyck och hon har inte tid med små detaljer i livet.
  • jesper_78

    Om din partner har sådant behov av sex, som inte är onormalt på något sätt, tycker jag att du ska ställa upp på det. Men givetvis kan du kräva kyssar, närhet och vad som krävs för att du ska bli kåt.

    Ställer du inte upp på det tycker jag din partner har all rätt att ligga med andra.

  • Anonym
    jesper_78 skrev 2015-01-29 17:54:14 följande:

    Om din partner har sådant behov av sex, som inte är onormalt på något sätt, tycker jag att du ska ställa upp på det. Men givetvis kan du kräva kyssar, närhet och vad som krävs för att du ska bli kåt.

    Ställer du inte upp på det tycker jag din partner har all rätt att ligga med andra.


    Ett av det absolut idiotiska råd jag läst på fl på länge. SUCK!!!
Svar på tråden Känner mig tvingad att ställa upp på sex varje dag