• Anonym (Ledsen man)

    Sexuell bekräftelse

    Tänkte få skriva av mig lite på detta forum och se om det finns andra i min situation som kan bidra med lite råd och tankar.

    Är en man på runt 40 år. Har haft förhållande (3 långa) från tonåren och fram till nu. Har egentligen aldrig varit singel någon längre tid utan mer glidit mellan dessa tre förhållanden.

    Genom livet har jag upplevt ett måttligt intresse från tjejer, i alla fall när det gäller det ytligt sexuella. Jag har sällan blivit uppraggad på krogen/festen/festivalen eller liknande. I bästa fall har jag fått uppleva någon ögonkontakt som känts någon sekund för lång... Jag lärde mig tidigt att min attraktionskraft mot kvinnor är genom min personlighet. Jag har många vänner, ett stor socialt nätverk och upplevs nog som glad, positiv och framåt. Jag är utåtriktad. Mina 3 relationer har utvecklats på samma sätt, dvs genom vänskap som sedan övergått till kärlek. Inte något pang-bom. Jag tror egentligen inte på "kärlek vid första ögonkasten" men absolut på "attraktion vid första ögonkastet". Det är just det sistnämnda jag beväras av att aldrig fått uppleva.

    Genom åren har jag upplevt en viss avundsjuka mot de vänner som fått ett betydligt mer direkt bemötande från tjejer. De som blir uppenbart flörtade med på krogen eller direkt uppraggade. Eftersom jag har varit lycklig i min förhållanden har detta dock inte besvärat mig nämnvärt men visst har det ibland fått mig att tvivla på min sexuella attraktionskraft. Mina personliga "egenskaper" kommer så klart inte fram vid denna typen av snabba möten. Även om jag inte alls är blyg eller utstrålar osäkerhet så verkar jag inte väcka damerna sexuella intresse.

    Det egentliga problemet är att samma lågsexuella intresse följer med mig in i mina förhållanden. Mina förhållanden har förvisso omfattas av "normalt" sexliv men jag har aldrig fått uppleva någon direkt passion från mina flickvänner. Sexet kommer alltid lite i skymundan och verkar alltid ske på mitt initiativ. Jag har aldrig upplevt att någon partner trånar efter mig, att de längtar efter sex eller att de tydligt uttryckt någon sexlust mot mig. Jag har känt mig älskad men inte åtrådd.

    Jag förväntar mig absolut inte ett beteende likt en nymfomanisk porrstjärna utan mer normalt förväntat sexuellt beteende. Dvs att lusten ibland uttrycks genom ord, text eller kroppsspråk. Att ibland få slippa ta initiativet till sex, att bli förförd. Att någon gång få se min partner i sexiga underkläder eller på annat sätt inbjuda till sex. Lätta enkla medel med andra ord. Detta har dock aldrig hänt.

    Jag får känslan av att jag på något sätt effektivt lyckas släcka kvinnors sexlust snarare än att väcka den... Detta gör mig så ledsen och driver min självkänsla i botten.

    Har givetvis funderat mycket på varför det är så här.
    - Kan jag har otur i mina förhållanden och träffat kvinnor med relativ låg sexlust och svagt sexuellt uttryck? Jag tror inte det vilket jag snart ska förklara.

    - Kan jag vara helt värdelös i sängen?
    Jag tror inte det heller. Jag älskar sex och är aktiv och lyhörd. Jag är mån om både min egna och min partners njutning. Två av mina tidigare flickvänner har nämnt att jag är den första killen de upplevt orgasm med. Jag har introducerat dem för analsex, sexleksaker och lärt en av dem att få fontänorgams. Jag har testat lättare bdsm men alltid varit respektfull och gått varsamt fram. Har alltså varit lekfull, drivande och försökt att vidareutveckla sexet under förhållandets gång.

    - Kan det bero på något kroppsligt problem?
    Svårt att tro det heller. Jag är lång och väldigt vältränad. Jag är mån om min hygien och vårdar mitt utseende. Jag är tom välutrustad med en apparat väl över medel vilket alla mina partners påpekat.

    - Kan jag vara för "på" och för sexuell i mitt beteende?
    Inte alls. Jag har alltid gett mina flickvänner utrymme och fokuserar absolut inte mycket på sex i det dagliga livet. Jag kladdar inte på dem i tid och otid och förväntar mig inte sex. Det kan gå en vecka utan att jag gör något sexuellt närmande samtidigt som jag behåller den fysiska närheten.

    I mina två första förhållanden kunde jag förklara fenomenet med att dessa tjejer helt enkelt inte var så intresserade av sex. De saknade erfarenhet och verkade inte varit så "sexiga" i tidigare förhållanden heller. Jag fick arbeta för att tända dem då den egna driften inte verkade vara så stor.

    Det riktiga problemet uppstod i mitt senaste förhållande, ett förhållande som jag fortfarande är i.
    På samma sätt som tidigare så blev vi kompisar till en början. Vi umgicks mycket i ett "grabbgäng" där sex ofta kom på tal. Denna tjejen var sexuellt frispråkig och skämdes minsann inte för att berätta om sitt sexliv. Jag fick höra om avancerade sexleksaker, porriga kläder, senaste ONS'et osv. Hennes sexuella framtoning attraherade mig mycket och hon representerade allt som mina tidigare flickvänner saknat - ett tydligt sexuellt uttryck! Hon uttryckte lust och lekfullhet. Hon verkade gilla sex på ett härligt sätt.

    Efter ca 6 månader blev vi ett par. Vår kärlek utvecklades snabbt och livet lekte. Vi planerade en framtid tillsammans och flyttade ihop ganska snabbt. Tidigt i förhållandet märkt jag dock att sexet inte var på topp. Hon verkade helt enkelt inte så intresserad. Några sexleksaker var det inte tal om, några sexiga underkläder har jag aldrig fått se. Det pratades inte alls om sex och hennes tidigare sexuella framtoning syntes inte ett spår av.
    Hon har aldrig uttryckt någon direkt sexlust, visst har vi sex någon gång per vecka men alltid på mitt initiativ. Hon får orgasm och verkar njuta av sexet när det väl blir av men mycket mer än så är det inte. Hon har aldrig framfört något sexuellt önskemål trots att jag frågar vad hon gillar flera gång. Inget driv och inget engagemang. Det är som om jag lärde känna en version av henne men blev tillsammans med en helt annan.

    Hennes kärlek till mig går inte att misstolka. Hon säger dagligen att hon älskar mig, hon säger att hon saknar mig när vi är ifrån varandra och hon skickar ofta gulliga sms till mig. Hon är väldigt fysik i förhållandet med dagliga kramar, pussar och mys i soffan och sängen. Hon vill alltid hålla min hand när vi är ute tillsammans. Men sexet... Hon ger mig absolut noll sexuell bekräftelse! Precis som i mina tidigare förhållanden och i det vardagliga livet. Jag håller på att gå under... Jag älskar henne över allt annat men funderar ibland på att avsluta förhållandet pga att jag mår dåligt och känner mig så jävla osexig. Det som håller mig kvar förutom den starka kärleken är nog rädslan för att det troligtvis aldrig blir bättre för mig. Jag verkar ju helt sakna sexuell attraktionsförmåga. 

    Någon som har några kloka tankar kring detta?

  • Svar på tråden Sexuell bekräftelse
  • Smecker

    Det är såklart svårt att tvärsäkert säga "såhär är det", men förutsatt att det inte handlar om medicinska problem så är min erfarenhet att mycket handlar om kemi. Din energi och personlighet och det du utstrålar sätter grunden för vad du får tillbaka. Och har rollerna en gång cementerats så är de oerhört svåra att bryta.

    Går du i relationen in sexuellt med självförtroende, självsäkerhet, manlighet, passion, så får du samma tillbaka. Du måste göra dig själv, och vara, sexuellt attraktiv för din kvinna. Utan detta så kommer även en sexuellt öppensinnad kvinnas intresse att svalna, och sexlivet blir då därefter.

    Fråga dig själv, vad har du investerat i er relation och sexliv? Hur ser er sexuella kemi ut? Vad kan det vara som hon förväntar sig men som du inte kan leverera/leva upp till?


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Ssk)

    Synd att du inte fick uppleva det som din nuvarande tjej pratade om innan ni blev ett par. Detta snacket kanske berodde på att hon vet vad killar generellt gillar och fick bekräftelse för detta. Hur mycket har ni pratat? Konfrontera henne med att du mörker tydliga skillnader på den hon var då och den hon är som din flickvän och att du tycker att det vore spännande att få uppleva något mer vågat tillsammans med henne. Jag tror kommunikation är A-O men såklart kan det vara väldigt svårt. Kan det vara så att hon innerst inne eg vill vara den där tjejen hon var i ert grabbgäng men kanske har svårt att ta tag i dessa innersta viljor? Rätt genant att helt plötsligt bryta de vanliga tråkiga rutinerna även om det vore det härligaste och bästa. Har du provat att helt enkelt sluta ta initiativ till sex och se om hon blir bättre på det? Du kanske skämt bort henne ;)

  • Anonym (Ssk)
    Smecker skrev 2015-01-28 12:25:45 följande:

    Det är såklart svårt att tvärsäkert säga "såhär är det", men förutsatt att det inte handlar om medicinska problem så är min erfarenhet att mycket handlar om kemi. Din energi och personlighet och det du utstrålar sätter grunden för vad du får tillbaka. Och har rollerna en gång cementerats så är de oerhört svåra att bryta.

    Går du i relationen in sexuellt med självförtroende, självsäkerhet, manlighet, passion, så får du samma tillbaka. Du måste göra dig själv, och vara, sexuellt attraktiv för din kvinna. Utan detta så kommer även en sexuellt öppensinnad kvinnas intresse att svalna, och sexlivet blir då därefter.

    Fråga dig själv, vad har du investerat i er relation och sexliv? Hur ser er sexuella kemi ut? Vad kan det vara som hon förväntar sig men som du inte kan leverera/leva upp till?


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Eller kanske fråga henne hur hon upplever det hela och diskutera tillsammans hur de ska uppnå det optimala i varandras sexuella bekräftelse.
  • Anonym (Ledsen man)
    Smecker skrev 2015-01-28 12:25:45 följande:

    Det är såklart svårt att tvärsäkert säga "såhär är det", men förutsatt att det inte handlar om medicinska problem så är min erfarenhet att mycket handlar om kemi. Din energi och personlighet och det du utstrålar sätter grunden för vad du får tillbaka. Och har rollerna en gång cementerats så är de oerhört svåra att bryta.

    Går du i relationen in sexuellt med självförtroende, självsäkerhet, manlighet, passion, så får du samma tillbaka. Du måste göra dig själv, och vara, sexuellt attraktiv för din kvinna. Utan detta så kommer även en sexuellt öppensinnad kvinnas intresse att svalna, och sexlivet blir då därefter.

    Fråga dig själv, vad har du investerat i er relation och sexliv? Hur ser er sexuella kemi ut? Vad kan det vara som hon förväntar sig men som du inte kan leverera/leva upp till?


    Du kan säkert ha en poäng. Jag var relativ osäker sexuellt i början av detta förhållandet. Tror det berodde på vår väldigt olika sexualla historik. Jag har haft få länga relationer och inga ONS. Hon har dejtat allt och alla och haft en väldig massa partners. Jag kände ett stort behov att prestera bra för att utmärka mig bland alla hennes tidigare partners.
    Kanske sabbade jag förutsättningarna redan under relationens första månad?

    Jag har givetvis försökt att undersöka hennes förväntningar och önskningar men eftersom hon inte uttrycker några så fummlar jag lite i blindo. Jag har testat allt från galet romantiska kvällar till hårdare sexuell framtoning. Har dock inte sett eller märkt någon skillnad på hennes respons, den är alltid sval.
  • Anonym (Kaninen)

    oj oj oj vad jag känner igen mig i det där du skriver!! Jag har det exakt likadant men jag är tjej... Det skulle kunna vara jag som skrev det där inlägget! Skrev precis en liknaden tråd. 

    Jag har tyvärr inga råd att ge då jag jag själv har det lika dåligt på sexfronten. Hoppas du får tips som jag med kan ta nytta av  =). 

  • Anonym (Ledsen man)
    Anonym (Ssk) skrev 2015-01-28 12:28:21 följande:

    Synd att du inte fick uppleva det som din nuvarande tjej pratade om innan ni blev ett par. Detta snacket kanske berodde på att hon vet vad killar generellt gillar och fick bekräftelse för detta. Hur mycket har ni pratat? Konfrontera henne med att du mörker tydliga skillnader på den hon var då och den hon är som din flickvän och att du tycker att det vore spännande att få uppleva något mer vågat tillsammans med henne. Jag tror kommunikation är A-O men såklart kan det vara väldigt svårt. Kan det vara så att hon innerst inne eg vill vara den där tjejen hon var i ert grabbgäng men kanske har svårt att ta tag i dessa innersta viljor? Rätt genant att helt plötsligt bryta de vanliga tråkiga rutinerna även om det vore det härligaste och bästa. Har du provat att helt enkelt sluta ta initiativ till sex och se om hon blir bättre på det? Du kanske skämt bort henne ;)


    Det är väldigt svårt att diskutera någons sexuella historik utan att det blir anklagande och med spår av svartsjuka. Jag är inte svartsjuk och vill inte att hon ska få den uppfattningen. Jag är dock väldigt avundsjuk och förvirrad över hennes Dr Jekyll & Mr Hyde-beteende. Jag har gjort ett par försök men inte riktigt lyckats förmedla kärnan av problemet. Hon har blivit ledsen, börjat gråta och sagt att hon känner sig otillräcklig. Jag får sjukt dåligt samvete och svär för mig själv att aldrig ta upp diskussionen igen.

    Vi kan ta de porriga kläderna som exemple. Hon har pratat flertalet gånger om dessa plagg, lite skrytfullt. Det är klart att det imponerar i ett grabbgäng!

    Nu för tiden brukar hon även kommentera "sådana har jag" när vi ser något liknande på TV. Nu har det gått två år och jag har aldrig fått se några på henne men jag har av misstag snubblat över några plagg när jag letat efter något annat i vårt gemensamma hem. När hon fäller en sådan kommentar vid TVn brukar jag fälla en kommentar i stil med "Shit vad sexigt" men inget mer. Jag låter alltså henne veta att jag också uppskattar sådana kläder. Inget händer...

    Mitt nästa steg var att handgripligen köpa sexiga underkläder till henne. Nu är det inte länge en "hint" utan ett tydligt budskap fast fortfarande utan krav från min sida. Hon får använda dem om hon vill. Det har fortfarande inte hänt.

    Kommentarer jag fått har varit "Jaså, har du tröttnat på mina Lindextrosor?" Mitt svar var då "Ja, lite omväxling förnöjer".
    Andra kommentarer har varit "När ska jag använda dessa?" Jag har inte haft något bra svar utan varit tyst då. Jag tänker givetvis "när du vill göra dig sexig för mig" men säger inte det till henne. Det är såklart något hon förstår.

    Jag har absolut skämt bort henne på alla sätt. Hon får all min uppmärksamhet, uppvaktning och allt hon pekar på. Jag är tydligt med min kärlek och min attraktion till henne. ALLA hennes kompisar beskriver mig som "drömprinsen", troligtvis för mig sätt att behandla henne.

    Jag har testat att sluta ta initiativ till sex två gånger. Det gick då ca 2 veckor innan jag inte längre kunde hålla mig. Var det ett maktspel så vann alltså hon.
  • Smecker
    Anonym (Ledsen man) skrev 2015-01-28 13:56:35 följande:

    Andra kommentarer har varit "När ska jag använda dessa?" Jag har inte haft något bra svar utan varit tyst då. Jag tänker givetvis "när du vill göra dig sexig för mig" men säger inte det till henne. Det är såklart något hon förstår.


    I mina öron låter det som att hon testar dig. Du skulle svarat "Nu/ikväll kl 21/på lördag skall du endast ha dessa på dig hela dagen", gett henne något konkret och inte ett svävande "när du vill".
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (O)

    Kan det vara så att hon har valt dig just för den du har framställt dig vara i ert kompisgäng? Hennes intryck kanske var att du inte var så sexuell och att hon var trött på sitt sexliv och ville tagga ner några pinnhål?

  • Frallan124

    Kanske borde du ta för dig lite mer? Alltså verkligen vida att fu är kåt på henne, lite djurisk lust typ. Alltså att du är lite mer "på" både fysiskt och med ord....skicka sms till henne på jobbet där du berättar stt du tänker på henne, vill ha henne och vad du vill göra med henne efter jobbet :) Kanske känner hon sig inte sexig eller åtrådd om du går för varligt fram? Om du tar mer plats och är tydlig så kanske hon tänder till? Det skulle jag göra i alla fall :)

  • Anonym (Ledsen man)
    Anonym (O) skrev 2015-01-28 14:05:03 följande:

    Kan det vara så att hon har valt dig just för den du har framställt dig vara i ert kompisgäng? Hennes intryck kanske var att du inte var så sexuell och att hon var trött på sitt sexliv och ville tagga ner några pinnhål?


    Hon kan omöjligt kunnat tolka min sexualitet som svag under tiden vi var kompisar. Jag lät henne förstå att jag gillade hennes historier med kommentarer som "Shit vad läckert", "Jag skulle gärna leka med dig på det sättet" osv...
Svar på tråden Sexuell bekräftelse