• Thotis90

    Hur enades ni om ringar?

    Jag har länge velat förlova mig med min sambo och nu äntligen, i måndags på min 25-årsdag, frågade han om jag vill förlova mig med honom. Såklart! Nu till problemet: jag vill att våra ringar ska matcha, men då han vill ha silver och jag guld blir det svårt. Han tycker att guld känns överklass, men jag håller inte alls med. Jag tycker det är fint och guld är det bästa materialet om man ser till hållbarheten, så för mig är det ett självklart val.

    Ni som är förlovade/gifta, hur enades ni om ringar?


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Svar på tråden Hur enades ni om ringar?
  • Nyfiken gul

    för oss fanns det inget annat alternativ än guldringar. 

    Ni kanske ska titta runt på stål?  Finns många fina stålringar som även är tvåfärgade så du får ditt guld också. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Jag är bara jag

    Guld var vi helt ense om,fanns ingen tvekan. Själva utseendet enades vi rätt snabbt om efter att ha tittat på ett antal ringar i rätt prisklass. Vi valde en förlovningsring man lätt kunde sätta diamanter på så vigselringen skulle matcha.

  • Fral13

    Vi kom inte överens innan. Min man hade köpt två likadana ringar när han friade. Såklart kunde jag byta, men det ville jag inte. Utan jag valde en i samma modell, fast i vitt guld som vigselring. Så jag har en i vitt och en i rött guld.

  • Thotis90
    Nyfiken gul skrev 2015-01-28 19:19:32 följande:

    för oss fanns det inget annat alternativ än guldringar. 

    Ni kanske ska titta runt på stål?  Finns många fina stålringar som även är tvåfärgade så du får ditt guld också. 


    Vi har hittills bara tittat på ringar, men inte provat några. Jag hoppas på att han ska ändra sig när han ser hur en guldring ser ut på fingret. Vill han fortfarande inte ha guld då får vi helt enkelt ta någonting annat. 

    Vi har kollat på tvåfärgade, men han gillar det inte. Det ser konstigt ut, säger han.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Fral13

    Ni kanske kan ta ringar i liknande eller samma modell. Fast i olika material.

  • Thotis90
    Fral13 skrev 2015-01-28 19:33:22 följande:

    Ni kanske kan ta ringar i liknande eller samma modell. Fast i olika material.


    Jag vill att det är samma material på bådas.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Thotis90
    Flansen skrev 2015-01-28 19:39:03 följande:

    Det finns ju fina som både är i silver och guld, kan inte det vara ett alternativ?


    Han tycker det ser konstigt ut... 
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Jag är bara jag

    Förr hade alla guldringar så hur han kan få det till att överklassen har det begriper jag inte alls! Även nu har många guld,de flesta jag känner och tro mig- ingen är överklass.  Tungan ute

Svar på tråden Hur enades ni om ringar?