• Oroliga själen

    Salladsbar?

    Nygravid och förvirrad i detta nya liv. Hur är det med alla dessa salladsbarer som finns i butiker, typ picadeli. Alltså där man plockar sin egna sallad. Kan man käka av dessa med gott samvete? OM man kan, vad bör man kanske välja bort?

  • Svar på tråden Salladsbar?
  • JA77

    Läs Livsmedelsverkets kostråd. Hur lätt som helst, bara att välja bort det som ska undvikas.

  • JA77
    Oroliga själen skrev 2015-01-30 12:28:06 följande:

    Okej. Tänkte mest på detta med att att grönt ska sköljas och så. Kan man räkna med att det är det ordentligt?


    Det kan du väl aldrig bli garanterad någonstans annat än hemma...? 
  • Oroliga själen
    JA77 skrev 2015-01-30 16:35:45 följande:

    Det kan du väl aldrig bli garanterad någonstans annat än hemma...? 


    Nej antagligen inte men tänkte om det är såpass riskfritt så det är okej ändå? Har hört folk som inte äter sallad på resturang liksom...
  • JA77
    Oroliga själen skrev 2015-01-30 17:55:46 följande:
    Nej antagligen inte men tänkte om det är såpass riskfritt så det är okej ändå? Har hört folk som inte äter sallad på resturang liksom...
    Jag går på sunt förnuft. Man måste ju leva också. 
  • mallaskablimamma

    Hej!

    Jag undviker allt vad salladsbar heter och framförallt picadeli. Detta inte bara för att jag är gravid utan för kycklingen med mera är från Thailand!!!! Det fick jag först reda på efter att jag frågat butikspersonalen var ifrån maten kommer (som inte heller visste)och de gick och hämtade orginalförpackningen. Uuuuuääääääh! Aldrig mer!

Svar på tråden Salladsbar?