• Bellan88

    Ivf-dags för äggplockning

    Efter cirka 4 år av försök till att bli gravida så har vi nu börjat våran resa med Ivf, känslorna åker bergochdal bana. Vi ska nu på fredag göra äggplockningen. Känns nervöst då jag på sista UL "bara" hade 3 mogna ägg. Hoppas på att dom kommer att kunna användas???? Vill/behöver solskenshistorier, så överrös mig med sådana ????

  • Svar på tråden Ivf-dags för äggplockning
  • Jag är bara jag

    På min gamla klinik fanns en kvinna som hade en enda äggblåsa,de fick ut ett enda ägg och 8 månader senare fick hon barn!  Glad

  • dumdummast

    Lycka till!

    Vi gjorde ivf i november/december dom fick ut tio ägg men bara sex var mogna, varav fem gick att befrukta. Av dom fem var det bara ett litet embryo som delade sig, resten var bara att kassera. Och i går kämpade vi in i vecka elva. Håller timmar och tår för igår. Behövs bara ett litet embryo som delar sig perfekt.

    Kram

  • Bellan88

    Härligt att läsa, så mycket tankar och oro som flödar. Jag hoppas verkligen att det ska lyckas nu. Men vet ju att mycket kan hända. Man får ta en dag i taget och hoppas på ett plus om några veckor

  • Bellan88

    Igår gjordes ÄP, var super nervös innan. Gjorde ont men det gick ändå ganska fort för dom. Och tänk vilken underbar personal det finns :) 3 ägg blev tagna:) Fick samtal för två timmar sen att 2 av dom är normalt utvecklade. På måndag blir det återinföring. Är så nervös men hoppas på det bästa :)

  • Bellan88
    Jag är bara jag skrev 2015-01-31 15:14:15 följande:

    2 kan räcka gott och väl! {#emotions_dlg.flower}


    Tack det behöver jag höra :)
Svar på tråden Ivf-dags för äggplockning