• Kimdi

    Vem ska dela rum?

    Är gravid och en tjej till ventas inom kort! Vi har två tjejer hem sen innan, på 9,5 och 13!

    Vi har bara två rum till barnen! Om 1-2 år måste lilla tjejen in på eget rum! Vem delar? Den på 1 och 10,5 år eller den på 10,5 och 14?

  • Svar på tråden Vem ska dela rum?
  • Anonym (m)

    Föräldrarna sover i vardagsrummet å barnen har varsitt rum?

  • Lindsey Egot the only one

    En 1-2 åring har inget behov av eget rum. Tills dess barnet är 4-5 år kan ni ju försöka byta boende till ett större. I annat fall får ni köpa bäddsoffa så får lilla tösen 1-2 år ta ert sovrum

  • Kina79

    Ja hade nog låtit lillan sova inne hos er så länge som möjligt och gjort en lekhörna till henne i vardagsrummet. Det är stor åldersskillnad på era flickor och de stora är inte vana vid att dela.
    Om inte detta funkar får helt enkelt de två tjejer som kommer bäst överens dela. Man kan avskärma rätt bra i ett rum, så att det ändå blir egna små "rum"

  • emmakatta

    Min son är snart 4 och har inget behov av eget rum än. Han har det med är ju ändå med oss nästan hela tiden, är han med kompisar så kan ju de leka på rummet men de kan ju lika gärna vara i en lekhörna i vardagsrummet eller köket. Ibland vill han leka själv men det kan han ju också göra vart som helst. Tycker nog att de stora tjejerna kan fortsätta att ha egna rum

  • Birgitta02

    Jag hade inte föst ihop de stora. De är vana vid eget rum och hur ni än gör så kan de komma att känna att lillsyrran störde deras rutiner.

    När det är dags, om några år, så fixa en större lägenhet. Eller kör med bäddsoffa i vardagsrummet där ni sover. Då har alla ungar egna rum.

  • Maddi

    Min är 2 och vi har rum över men han behöver inget eget rum än, leksaker har han i vardagsrummet och är nöjd med de.

    Sen när ett rum behövs så är de ni som får sova i vardagsrummet. Jag säger som andra, ingen av dom större ska behöva dela rum då dom är van att ha eget och behöver kunna stänga in sig och vara ifred. Speciellt 13 åringen som sen är 15 och kanske vill ta hem vänner. Sen är 9 åringen 11, jag tror inte hon uppskattar dela rum med 2 åring och leka med dockor tillsammans med hennes vänner.

Svar på tråden Vem ska dela rum?