• Anonym (flyttaren)

    Vilken del av Södermalm är bäst?

    Hej!

    Kollar på lite olika lägenheter på Södermalm och just nu är det fem vi är intresserade av, men vilket område är egentligen bäst enligt er som bor där/har erfarenhet av stället. Sofia, Katarina, Högalid, Maria?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken del av Södermalm är bäst?
  • fluu

    Har iofs ingen erfarenhet av att bo längre perioder på Söder, men har spenderat mycket tid där och har många vänner där. För mig är det något speciellt med  Högalid. Det känns mindre storstad på något vis. Nära till många naturområden(och dessutom ofta fin utsikt Cool). Trevligt område med många olika slags människor. Det känns inte heller lika "trendigt" och att folk bor där bara för att som delar av Katarina gärna kan göra. Och så nära till Pinnar


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • FrihetOchMod
    fluu skrev 2015-01-29 12:02:40 följande:

    Har iofs ingen erfarenhet av att bo längre perioder på Söder, men har spenderat mycket tid där och har många vänner där. För mig är det något speciellt med  Högalid. Det känns mindre storstad på något vis. Nära till många naturområden(och dessutom ofta fin utsikt Cool). Trevligt område med många olika slags människor. Det känns inte heller lika "trendigt" och att folk bor där bara för att som delar av Katarina gärna kan göra. Och så nära till Pinnar


    Du är ute och cyklar. Söder är det trendigaste man kan bo på numera.
    Övre Östermalm är fortfarande det finaste, Vasastan bor flest drivande - men på Söder är det "inne" att bo.
    Själv bor jag i Vasastan. Det var inne för typ 10 år sedan.
  • Aniiee
    FrihetOchMod skrev 2015-01-29 12:04:35 följande:
    Du är ute och cyklar. Söder är det trendigaste man kan bo på numera.
    Övre Östermalm är fortfarande det finaste, Vasastan bor flest drivande - men på Söder är det "inne" att bo.
    Själv bor jag i Vasastan. Det var inne för typ 10 år sedan.
    Jag tror att du och Fuu svarade på HELT olika saker nu....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • FrihetOchMod

    "[...]Trevligt område med många olika slags människor. Det känns inte heller lika "trendigt"[...]"
    Det tror inte jag.

  • Anonym (boende)
    Anonym (flyttaren) skrev 2015-01-29 11:50:09 följande:

    Hej!

    Kollar på lite olika lägenheter på Södermalm och just nu är det fem vi är intresserade av, men vilket område är egentligen bäst enligt er som bor där/har erfarenhet av stället. Sofia, Katarina, Högalid, Maria?


    Högalid är enligt mig Stockholms finaste område och det är enda platsen jag kan tänka mig att bo på i Stockholm.
    Närheten till natur, utsikt, känslan av höjd och att det är lugnt är slående Stockholms andra stadsdelar om du frågar mig.
  • fluu
    FrihetOchMod skrev 2015-01-29 12:04:35 följande:
    Du är ute och cyklar. Söder är det trendigaste man kan bo på numera.
    Övre Östermalm är fortfarande det finaste, Vasastan bor flest drivande - men på Söder är det "inne" att bo.
    Själv bor jag i Vasastan. Det var inne för typ 10 år sedan.
    Ja, Söder är trendigt. Men det är stor skillnad på exempelvis Pålssundsområdet och Skånegatan...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Aniiee skrev 2015-01-29 12:35:13 följande:
    Jag tror att du och Fuu svarade på HELT olika saker nu....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Snackar vi estetik så tycker jag att norra Söder(både kvarteren kring Brännkyrkagatan, Ludvigsberg osv och på andra sidan Södermalmstorg är otroligt vackra.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (söder)

    Jag har bott på söder i hela mitt lov. Mest i Högalid men även i de andra områdena. Jag gillar också Högalid mest. Nära till Tanto, fina utkiksplatser, bad både på Långholmen och Årstaviken, fina promenadstråk utan trafik. Samtidigt finns gallerian, fik, restauranger, kommunikationer, lekparker, nära till Liljeholmen/Trekanten, idrottsplatser m.m.

  • Anonym (flyttaren)
    fluu skrev 2015-01-29 12:02:40 följande:
    Har iofs ingen erfarenhet av att bo längre perioder på Söder, men har spenderat mycket tid där och har många vänner där. För mig är det något speciellt med  Högalid. Det känns mindre storstad på något vis. Nära till många naturområden(och dessutom ofta fin utsikt Cool). Trevligt område med många olika slags människor. Det känns inte heller lika "trendigt" och att folk bor där bara för att som delar av Katarina gärna kan göra. Och så nära till Pinnar smile2.gif
    Liknande uppfattning har jag också. Jag tycker dessutom väldigt mycket om tanto och monteliusvägen. Det skulle vara trevligt att bo nära. Det kanske är mindre tredigt, undrar om det är därför ingen vill svara katarina här i tråden?
    Pinnar? XD
Svar på tråden Vilken del av Södermalm är bäst?