• Debbie92

    Problem med förskolelärare

    Jag har fått problem med en förskolelärare. Hon kör med indirekta utfrågningar & pikar om min sons tider, vad jag gör under tiden han är på förskolan bla. Jag tycker inte att hon har rätt till det. Jag söker jobb, inskriven på AF, pluggar 25 % & jobbar på timmar. Har olika tider möten, arbetspass & skola varje vecka. Är dessutom gravid så blir en del timmar på mödravården. Jag är tydlig med vilka tider han ska gå, meddelar som jag vet om. Men ska jag behöva tala om för henne vad jag gör? Tex. Jag var i skolan idag mellan 8:15-9:30 sen gick jag hem & pluggade, därefter åkte jag till sjukgymnasten.

    Hon luskade dessutom fram att jag var gravid utan att jag ville tala om det genom att jag sa att jag & min sambo skulle på ett gemensamt läkarbesök. (Ultraljud)

    Det är fruktansvärt stressande det här & jag har inget pokerface, berättar fast jag inte vill för att det känns som om jag måste.

    Skulle vilja läsa några riktlinjer för vad man måste redogöra för dem så att jag kan avisa hennes "nyfikna & dömmande" frågor. Någon som kan hjälpa mig?

  • Svar på tråden Problem med förskolelärare
  • Olympia

    Det är väl bara att låta bli att svara och är det något problem med de tiderna får väl rektorn ta upp det med dig.

  • viseversa

    Kontakta rektorn såklart och berätta hur denna kvinna behandlar dig och hur det får dig att känna dig stressad och illa till mods. 

  • Anonym (Nja)

    Nja om något är oklart med sonens tider måste hon ju få fråga.
    Du har ju tex inte rätt till heltid om du är arbetslös.

  • nymedlem
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-29 16:32:17 följande:

    Nja om något är oklart med sonens tider måste hon ju få fråga.

    Du har ju tex inte rätt till heltid om du är arbetslös.


    Om man är arbetslös och har försörjningsstöd så MÅSTE man ha barnomsorg på heltid för att söka arbete på heltid!
  • Anonym (Nja)
    nymedlem skrev 2015-01-29 16:53:09 följande:
    Om man är arbetslös och har försörjningsstöd så MÅSTE man ha barnomsorg på heltid för att söka arbete på heltid!
    Nu skiljer sig reglerna från kommun till kommun men här hade det tex varit 25 tim i veckan som gällt.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-29 16:32:17 följande:

    Nja om något är oklart med sonens tider måste hon ju få fråga.
    Du har ju tex inte rätt till heltid om du är arbetslös.


    Det är inte hennes uppgift att ifrågasätta föräldern. Hon är där för barnen.
    Är det något oklart med tiderna får rektorn ta i det.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (nej) skrev 2015-01-29 17:10:07 följande:
    Det är inte hennes uppgift att ifrågasätta föräldern. Hon är där för barnen.
    Är det något oklart med tiderna får rektorn ta i det.
    Måste ju vara 1000 gånger enklare om den som tar hand om barnet frågar än att rektorn gör det......
  • Anonym (Rektorns uppgift)
    Anonym (Nja) skrev 2015-01-29 17:15:07 följande:
    Måste ju vara 1000 gånger enklare om den som tar hand om barnet frågar än att rektorn gör det......
    Nej det är just för sådana här situationer som personalen INTE ska ifrågasätta barnens tider. Personalen bör ha en god relation till föräldrarna och därför ställer man inte obekväma frågor. Pedagoger är till för barns lärande och ska inte agera poliser. De har inget med barns tider att göra öht. /förskollärarn
  • Anonym (Qwe)
    nymedlem skrev 2015-01-29 16:53:09 följande:
    Om man är arbetslös och har försörjningsstöd så MÅSTE man ha barnomsorg på heltid för att söka arbete på heltid!
    Nej. Man måste ha ordnad barnomsorg om det behövs. Man måste inte lämna barnet på heltid.
  • Anonym (Qwe)

    En del timmar på mödravården? Är du höggravid? Inte tusan springer man där flera timmar i veckan.

Svar på tråden Problem med förskolelärare