• Anonym (undrar)

    Varför får man bara ett örngott i påslakanset?

    De flesta har ju fler än en kudde, varför får man då bara ett örngott? Så irriterande att man måste ha olika örngott på kuddar för det brukar inte gå att köpa separat.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-29 16:48
    Har en till fråga. Vad är bomullssatin? Är det såna jätteglansiga lakan så att man glider omkring i sängen?

  • Svar på tråden Varför får man bara ett örngott i påslakanset?
  • LaLola

    Här skulle det vara totalt onödigt med 2...
    Hur ligger man om man har två kuddar under huvudet?

  • Anonym (undrar)
    LaLola skrev 2015-01-29 17:01:27 följande:
    Här skulle det vara totalt onödigt med 2...
    Hur ligger man om man har två kuddar under huvudet? smile1.gif
    Rätt bra tack. Jag har fyra kuddar i sängen. En vill man ju krama om och resten kan vara nödvändiga de med.
    Men nästan alla jag känner har minst två kuddar så det är ju inte bara jag som har behov av fler än en. Sängen skulle kännas tom med bara en kudde.
  • Nenne666
    LaLola skrev 2015-01-29 17:01:27 följande:

    Här skulle det vara totalt onödigt med 2...
    Hur ligger man om man har två kuddar under huvudet? smile1.gif


    Jag har säkert 6 kuddar i min säng så minst 2 örngott i 1 set hade suttit fint här
  • LaLola
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-29 17:04:17 följande:
    Rätt bra tack. Jag har fyra kuddar i sängen. En vill man ju krama om och resten kan vara nödvändiga de med.
    Men nästan alla jag känner har minst två kuddar så det är ju inte bara jag som har behov av fler än en. Sängen skulle kännas tom med bara en kudde.
    2 kuddar har jag förvisso i min säng men den andra är ju en extrakudde sas. Och till den har jag ett täcke också.
  • Rainbow gg

    Köp en såndär stor kudde att krama om eller vad du nu gör med den. Vi har två stora (långa) kuddar och två huvudkuddar. Så vi har två var. De långa kuddarna har vi under de vanliga kuddarna och går att köpa separata örngott till, vi har vita , svarta och gråa. Jag gillar att sova högt upp med nacken/huvudet och då räcker inte en kudde

  • Anonym (undrar)
    Rainbow gg skrev 2015-01-29 17:16:25 följande:
    Köp en såndär stor kudde att krama om eller vad du nu gör med den. Vi har två stora (långa) kuddar och två huvudkuddar. Så vi har två var. De långa kuddarna har vi under de vanliga kuddarna och går att köpa separata örngott till, vi har vita , svarta och gråa. Jag gillar att sova högt upp med nacken/huvudet och då räcker inte en kudde smile2.gif
    Ok, tack för tipset . Verkar bra eftersom jag vill gärna ha en kudde mellan knäna och en att krama, då blir ju en lång mer praktiskt.
  • Rainbow gg
    Anonym (undrar) skrev 2015-01-29 17:25:15 följande:

    Ok, tack för tipset . Verkar bra eftersom jag vill gärna ha en kudde mellan knäna och en att krama, då blir ju en lång mer praktiskt.


    Ja, dom är typ 80cm långa tror jag så det borde ju kanske funka! :)
  • IsDimma

    Det har jag många gånger tänkt på. Irriterande är precis vad det är. Och om man nu ska envisas med att lägga i bara ett, se då till att det finns separata likadana att köpa! Tills dess har vi löst det genom vita och mörkt blåa örngott till resterande kuddar.

  • Nenne666
    IsDimma skrev 2015-01-29 17:34:48 följande:

    Det har jag många gånger tänkt på. Irriterande är precis vad det är. Och om man nu ska envisas med att lägga i bara ett, se då till att det finns separata likadana att köpa! Tills dess har vi löst det genom vita och mörkt blåa örngott till resterande kuddar.


    Det vore ett bra sätt att lösa problemet, att låta oss köpa separata örngott.
  • Beverly Marsh

    Vill också ha två likadana! Men har växt upp med att man alltid har ett mönstrat örngott som hör till påslakanen och sen har man ett vitt till. Antar att mamma hade samma problem. Så jag är van Tungan ute

Svar på tråden Varför får man bara ett örngott i påslakanset?