• mammasara2

    Snälla hjälp mig hitta namn till pojken i magen

    Hej.

    jag är ny är från och med idag.

    Jag tycker att detta med namn är en djungel och behöver lite nya idéer.

    Jag älskar namnen Emilio eller Milio eller Milo men min man gillar dom inte alls.

    Tack på för hand.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-29 20:23
    Bebis kommer i april glömde jag skriva och det är andra barnet. Har en dotter på 4 år.

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig hitta namn till pojken i magen
  • fluu

    Lite lekfullt som ändå funkar okej med Elin:

    Alvin
    Birk
    Bastian
    Cornelis/Cornelius
    Didrik
    Douglas
    Elvin
    Emrik
    Felix
    Fred
    Gabriel
    Ilon
    Isidor
    Jonatan
    Jasper
    Jona
    Lo/Love
    Marius
    Matteus
    Morris
    Nilas
    Ossian
    Sakarias
    Vendel
    Vilmer


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

    Förslag:
    Adrian
    Albin
    Anton
    Benjamin
    Elliot
    Emil
    Harry
    Hugo
    Isak
    Joel
    Leon
    Lukas
    Mattis
    Max/ Maximilian
    Milton
    Nemo
    Nils
    Oliver
    Oskar
    Simon
    Viktor
    Vilhelm

  • Anonym (TKO)

    Elin och Einar skulle passa fint ihop.

    Eller Elin och Eben :)

  • pingvin88

    Elin och:

    Linus
    Neo
    Conrad
    Alve
    Loke
    Melker
    Dante
    Johannes
    Isak
    Sam
    Daniel
    Denver
    Silas
    Eskil
    Elliott
    Emanuel
    Lukas
    Otto
    Malte
    Manuel
    Felix
    Rasmus
    Hjalmar

  • Leonie88

    Elin och Elliott, Edvin, Elias, Ebbe, Elis, Elvin, Isak, Ivar, Noah, Noel, Joel, Ola, Malte, Frans, Frank, Albin, Axel, Arvid, August, Alve, Leon, Love, Liam, Loke, Seth, Sixten, Samuel, Torsten, Gabriel, Hugo

  • Jencie

    Jag gillar Elis, Vide och Mio. Även Cornelis och Arn.

    Får vi en pojk ska han dock heta Santiago eller Alexis.

    Vad tycker du om Nilo?

  • Letitia
    mammasara2 skrev 2015-01-29 22:04:45 följande:

    Storasyster heter Elin.


    De namnen du nämner är inte svenska, och passar inte alls med Elin - som är ett typiskt rart bondsvenskt namn! Med Elin passar t.ex. August, Alfred, Efraim, Gustav, Nils, Mats, Anders, Erik, Per, Karl och Olof.
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • malintherese01

    Jag har precis samma problem! Vi kan inte komma överens om ett pojknamn, här heter storasyster Alicia :)

    Jag har några få jag verkligen gillar, men dom går absolut inte hem hos sambon och tvärtom. 
    "Mina" namn : 

    Harry
    Samuel
    Milo
    Adrian
    Pontus
    James

    Sambon står fast vid:

    Gabriel
    Tristan
    Amadeus
    Liam
    Mattheo

  • Letitia
    malintherese01 skrev 2015-02-07 15:29:32 följande:

    Jag har precis samma problem! Vi kan inte komma överens om ett pojknamn, här heter storasyster Alicia :)

    Jag har några få jag verkligen gillar, men dom går absolut inte hem hos sambon och tvärtom. 
    "Mina" namn : 

    Harry
    Samuel
    Milo
    Adrian
    Pontus
    James

    Sambon står fast vid:

    Gabriel
    Tristan
    Amadeus
    Liam
    Mattheo


    Hmmm... Jag tycker att Alicia passar ihop med Adrian, Gabriel, Amadeus och Tristan, för att de namnen också är internationella, vackra och romantiska.

    Harry funkar absolut inte - det är ett -namn (dock inte det värsta). Milo är för utländskt och för tankarna till gangsters från Östeuropa. Pontus låter som ett namn på ett litet sött husdjur. James är stiligt och skulle passa med Alicia också OM ni bodde i ett engelsktalande land. Men det blir hopplöst för svenskarna att uttala. Liam är ett WT-namn så absolut inte det! Matteo är för utländskt, det låter italienskt eller spanskt. Men Matteus funkar ju.

    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • Letitia
    Letitia skrev 2015-02-07 16:32:30 följande:
    Hmmm... Jag tycker att Alicia passar ihop med Adrian, Gabriel, Amadeus och Tristan, för att de namnen också är internationella, vackra och romantiska.

    Harry funkar absolut inte - det är ett -namn (dock inte det värsta). Milo är för utländskt och för tankarna till gangsters från Östeuropa. Pontus låter som ett namn på ett litet sött husdjur. James är stiligt och skulle passa med Alicia också OM ni bodde i ett engelsktalande land. Men det blir hopplöst för svenskarna att uttala. Liam är ett WT-namn så absolut inte det! Matteo är för utländskt, det låter italienskt eller spanskt. Men Matteus funkar ju.
    Det skulle stå att Harry är ett y-namn
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
  • mammasara2

    Namnet till nästa barn behöver inte passa med elin.

    Jag behöver bara hjälp att hitta ett namn som vi kan fasta för. Sen om det passar ihop med elin eller inte eller om den är typiskt svenskt eller engelsk det spelar oss ingen roll

Svar på tråden Snälla hjälp mig hitta namn till pojken i magen