Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

    Skulle du kunna ta din bästa väns partner?

    Eftersom min älskare är gift med en jag umgås ganska mycket med så well... Svaret är väl ja på den frågan...


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (Spännande) skrev 2015-01-30 09:50:10 följande:

    Håller med. Tycker det är hyckleri dessutom hon som är så engagerad i kyrkan


    Anonym (ja kanske) skrev 2015-01-30 09:58:26 följande:

    Sluta snacka skit om andra när ni inte vet någonting om deras liv på riktigt.

    Försök nöja dig med att den kyrkligt aktiva nyfiken gul kommer att brinna i helvetet i all oändlighet för sina synders skull. Räcker inte det som bestraffning?


    Då kan vi brinna tillsammans eftersom han är präst...
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    JTo skrev 2015-01-30 10:09:19 följande:

    Nu blev jag nyfiken, du är gift(?) och du har en älskare som är gift och du skriver att han är präst, vet era respektive om erat förhållande? Jag menar du är ju inte värst anonym så det kan ju inte vara så svårt för dom eller någon ni känner att lista ut vilka ni är?

    Jag dömer för all del ingen av er men jag blev väldigt nyfiken så jag hoppas du vill svara!


    Jag lever i ett öppet förhållande men inte min älskare... Hans fru vet att det finns känslor mellan oss. Dom har varit gifta så länge att hon rent instinktivt vet även om hon själv inte säger något. Men jag kan se det ibland.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    nonameleft skrev 2015-01-30 13:57:37 följande:

    Är du helt utan avsaknad av emaptisk förmåga eller vill du bara provocera?


    Inget dera..

    Jag lever i den verkliga världen. Men många andra här tycks leva med rosa glasögon på ett fluffigt moln. Se er omkring. Det här är den verkliga världen där jag och många andra medsystrar lever. Det här är inget konstigt egentligen.

    Du och en del andra kanske aldrig tänker tanken. Men en dag kanske DIN kompis blir kär i din partner. Din PARTNER kanske blir kär i din kompis , din syster blir kär i din partner osv.

    Bara för att en person inte kan göra så betyder inte det att alla andra omkring tänker lika....

    Det här kan hända precis vem som helst. Var inte så naiva...
    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul

    Ett ex till mig råkade ut för precis det här. Han och frun hade varit gifta i typ 15 år och umgåtts parvis/familjevis med ett annat gift par. Semestrat ihop, käkat middag ihop, ungarna har mer eller mindre vuxit upp tillsammans. Dessa människor har känt varandra i ungefär 20 år.

    Av någon anledning började exets fru anförtro sig åt mannen i kompisparet , tiden gick och hon blev kär och han i henne. De inledde en romans och båda två skilde sig. Nu har de gift sig med varandra...

    En twist är att exet och kompisens övergivna fru nu efter några år har funnit varandra..


    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul
    Penida skrev 2015-01-30 14:58:55 följande:

    Att känna något är en sak, att leva ut sina känslor en annan. Njuter du av att du tror dig veta att hon vet? Du ger nästan det intrycket.


    Inte någonstans... Jag lever med vetskapen dagligen om att hon när som helst kan avslöja oss.
    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul
    todo nada skrev 2015-01-30 15:16:58 följande:

    Det ger rätt dubbla budskap att vara engagerad i kyrkan samtidigt som du begår en uppenbar synd, utan att ens verka så besvärad av det?

     


    Åjo nog är jag påverkad av det här. Men jag kan ju inte direkt sitta och beklaga mig och yla om att mannen jag älskar är gift och buhuu... Jag spelar detta spel högst frivilligt och då får jag finna mig i det känslomässiga kaos det innebär. As simpel as that...
    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul
    Anonym (Dd) skrev 2015-01-30 17:29:29 följande:
    Kärlek kan vara ett tufft spel ibland med höga insatser, vinnare och förlorare. Hur länge har du haft älskaren? Ser du något slut på relationen?
    Jag har känt honom länge, i många år,  men vi har inte haft en relation mer än det senaste året.   
    Nej något slut ser jag inte just nu eftersom vi har svårt att släppa varandra. Passionen och attraktionen är just nu extremt sprakande och öronbedövande.
    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul
    Anonym (ja kanske) skrev 2015-01-30 17:32:17 följande:
    Det låter som om du egentligen älskar din älskare och bara har din make som ett substitut.
    visst älskar jag min älskare, helt rätt.  och jag kommer förmodligen att skilja mig från min man ohc det kommer jag göra oavsett hur det blir med älskaren.  Jag kan bara ansvara för mitt liv i det här och jag kommer att behöva ta beslutet om skilsmässa.
    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul
    Anonym (Snusmymlan) skrev 2015-01-30 21:20:25 följande:
    Jag tycker verkligen synd om dig. Din totala brist på empati och förmåga att känna någonting överhuvudtaget måste göra allting så meningslöst. Men jag antar att du inte vet vad du går miste om? Vad livet egentligen handlar om?
    nu läser du in något jag aldrig sagt eller ens påstått.  Jag bara svarar informativt på frågor jag får här. 

    Skulle jag berätta min historia skulle du förstå vilken smärta och sorg som ligger bakom allt och vilket liv jag har levt från början. 

    Jag vet exakt vad livet går ut på - belive me...      Men eftersom det inte är mig som tråden handlar om så svävar jag inte ut i mitt livs historia. 
    amor vincit omnia -
  • Nyfiken gul
    Anonym (...) skrev 2015-01-31 12:46:40 följande:

    Nyfiken gul, hittade att du hade skrivit det här i en annan tråd... kunde inte låta bli att tycka att det var rätt passande i din situation nu.

    "ett förhållande som hela tiden utsätts för prövningar från övrig familj går förr eller senare åt fanders. så ser det tyvärr ut.  Man orkar inte i längdne, kärleken slits ut av såna påfrestningar.

    så var inte så insnöad på att försöka FÅ honom - se utanför ramarna och våga tänk ett steg längre. Ja ni kanske blir ihop till sist - men sen då? Efter ni verkligen ÄR ett par - vad händer då?

    allt löses inte per automatik bara för att ni blir ett par.

    Ni kommer att ha en högst infekterad relation till familj, släkt o vänner, vill ni verkligen leva så?  "


    efter att ha varit gift mans älskarinna tidigare när jag var singel så är jag högst medveten om vad allt innebär, tack tack..    

    och det är precis det här som vi just nu går igenom bit för bit.    Men det är vår sak att lösa det, antingen löser vi det eller så gör vi det inte. Jag har inga illusioner om någonting, det har jag heller aldrig påstått.  
    amor vincit omnia -
Svar på tråden Skulle du kunna ta din bästa väns partner?