• Anonym (Hfhsfd)

    Behöver HJÄLP! "otrohet"

    Hej , Nu ligger det till så att jag gjort en tråd tidigare om att jag blivit orolig och på ren magkänsla att min tjej är / varit otrogen med sitt ex (eller iaf snackat mycket med honom). Jag har märkt hur hon fixat sig när hon ska hem till vissa personer som hon aldrig gjort tidigare.

    För 1 dygn sedan så såg jag det ingen i ett förhållande vill se.
    Jag gick in på hennes mail för att till min chock se att hon skrivit massor med sitt ex. Hon har skrivit först om hur hon saknar honom och gjort det väldigt länge . Om hur dåligt hon tyckte det var att han reste iväg för drygt 1.5 år sen. Hon skrev att hon inte kunde tänka sig bli gammal med någon annan än honom . Hon har tänkt på honom ända sen han kommit hem till sverige igen. Hon skriver sedan i andra mail om att hon önska att det var han hon hade en bostadsrätt ihop med. att det är han hon ville ha en katt med . skaffa sig en familj med. hon skriver om att hon älskar honom , att hon känner kärleken men inte ser den.

    Hon drog iväg till sin hemstad och skulle vara själv för hon kände för det. hon sa till mig att hon skulle fika med sin tjejkompis också. Det var inte hennes tjejkompis utan hennes ex. De har sedan efter det träffats med gemensamma vänner. 

    Senast igår skrev hon att hon inte kan sluta tänka på honom. Han skriver att han älskar henne och vill vara med henne men att hon måste bestämma. 

    Hon säger att hon inte kan göra något för han inte har jobb eller lägenhet. Hon säger att hon endast är bunder här i något år till pga jobb sen kan hon följa med och resa och så.

    Jag blev rasande när jag såg detta och sa att hon just nu förlorat sitt hem och sin pojkvän. Hon fick panik och grät i timmar och spydde och sa förlåt 1000 gånger. Hon sa att hon aldrig kommer prata med honom igen osv. Jag sa att jag aldrig någonsin kommer lita på henne. Hon säger att hon inte varit otrogen men hur fan kan jag tro det? Enligt mig så är detta värre än otrohet. Jag skulle MYCKET hellre om jag fick välja att hon skulle knullat någon random istället för det här. 

    Nu har det gått ett dygn och jag sitter på jobbet. Hon är hemma och jag har sagt innan jag ens kan tänka tanken och gå vidare så ska hon ta kontakt med honom och se till och få ett avslut. Hon skrev ett sms till honom.

    Kan tillägga att jag kom med förslaget att dra hit honom så vi alla kan prata med DÅ blir hon förbannad och säger att JAG är dum i huvudet för att ens tänka den tanken. 

    Hon har skickat en bild på vad hon skrivit till honom MEN hur ska jag kunna lita på att hon inte skriver mer och tar bort smsen osv. 

    Vi båda har PRECIS flyttat ihop i en bostadsrätt. 

    Jag ber om ursäkt för den dåliga gramatiken och möjliga stavfel. Skriver detta på ren impuls. Finns massor mer att skriva . Men jag börjar såhär.

    9/10 personer skulle dumpa direkt. Men det är svårt. Jag älskar henne. Vi har bundit oss till lån. 

    VAD fan ska jag göra?

  • Svar på tråden Behöver HJÄLP! "otrohet"
  • Anonym (Tänk efter)

    Jag har gjort som din sambo. Jag har gjort mycket mer. Skickat bilder skrivit fina saker, inte träffat honom. Det är något magiskt med skrivandet. Så kul när det plingar till och man vet aldrig när. Spännande. Jag kan bara säga hur det är för mig nu när det lagt sig med han jag skrev med. Det betydde ingenting! De stora orden jag sa. Ingenting! Känner bara ett stort usch!

    Om min man hade kommit på mig hade det varit så illa för båda om förhållandet tog slut pga det. Jag vet att det jag gjorde var och är fel det behöver inte påpekas. Eftersom vi inte träffades (de verkar inte som att din sambo gjort något fysiskt med honom?) kändes det inte som att det var på riktigt. Mer som att jag skrev en novell eller nåt ihop med honom. Bortförklaring kanske.

    Det jag vill säga är, gör inget förhastat.

  • Tecum

    Jag förstår inte din flickvän, om hon är så kär i sitt ex och han är med på noterna, varför lämnar hon inte dig och blir ihop med honom? Hon har bollen som jag ser det. Nuvarande situation är helt ohållbar, hon måste bestämma sig snabbt.

    Om du låter henne stanna, vänta iaf med barn ett antal år tills du är säker på henne.

  • Anonym (blä)

    Jag hade separerat, jag hade ALDRIG kunnat lita på henne igen!

    Kasta ut henne nu innan ni sitter fast med en massa ungar.....

    Om hon verkligen är kär i dig hade hon aldrig skrivit så äckliga mail.....!

  • Fool

    Det är väl lite av otrohetens dilemma, så gott som ALLA ljuger om det, skitsvårt för den bedragna att veta vad som är sant eller falskt speciellt om förtroendet redan fått sig en rejäl törn

    Hennes starka reaktion på att du vill att alla ska träffas och prata KAN tyda på att det finns mer än vad hon sagt(obs kan, inte med all säkerhet), å andra sidan så vet jag inte om ett möte kommer ge så mycket, hans lojalitet står helt på hennes sida, han har all anledning att ljuga för hennes skull men ingen anledning att vara ärlig mot dig. Mao ska du inte förvänta dig att sanningen ploppar upp bara för att ni har ett möte.

    Har tyvärr inga bra råd att ge dig för hur du ska få fram sanningen, ibland får man helt enkelt inte det.

    Men däremot borde du kanske fundera mer över vad hon verkligen känner för dig? Varför gör hon så mot dig om hon på allvar älskar dig? Är det värt att fortsätta ett förhållande med henne om hon inte har rätt känslor för dig?

  • Anonym (Hfhsfd)

    Anledningen varför detta är så stort är för att hon tidigare 1-2 mån in i förhållandet gjorde samma sak . då skrev de att de älskade varrandra och att de först skulle göra saker på egna håll för att sedan hitta tillbaka. 

    Hon sa exakt samma sak då till mig som nu . hon greps av panik och sket i honom. han har bott utomlands ett tag.

    Jag har skrivit till henne att jag ger inga garantier att det kommer funka. och att jag absolut inte kommer kunna lita på henne.

    Jag kan tillägga att vi inte haft det superbra den sista månaden då hon varit off och jag blivit nere pågrund utav detta. Nu förstår jag varför. 

    Hon har skrivit till honom att hon vill vara med mig och att de inte kan fortsätta skriva. Han har inte svarat ännu.

    Jag skulle ha gjort slut på stunden om det inte vore så att vi har en bostadsrätt tillsammans . Jag har absolut ingenstans annars och bo. Vi har en katt tillsammans som jag inte vill bli av med. 
    Hon säger att hon kommer ge detta allt och hon har redan börjat ändra sig rejält men JAG kan inte lita på om hon gör det bara för att inte förlora sitt hem då hon inte heller har någonstans och bo utan mig . Eller om hon VERKLIGEN menar det.

  • Fool
    Anonym (Hfhsfd) skrev 2015-01-29 22:31:24 följande:

    Anledningen varför detta är så stort är för att hon tidigare 1-2 mån in i förhållandet gjorde samma sak . då skrev de att de älskade varrandra och att de först skulle göra saker på egna håll för att sedan hitta tillbaka. 

    Hon sa exakt samma sak då till mig som nu . hon greps av panik och sket i honom. han har bott utomlands ett tag.

    Jag har skrivit till henne att jag ger inga garantier att det kommer funka. och att jag absolut inte kommer kunna lita på henne.

    Jag kan tillägga att vi inte haft det superbra den sista månaden då hon varit off och jag blivit nere pågrund utav detta. Nu förstår jag varför. 

    Hon har skrivit till honom att hon vill vara med mig och att de inte kan fortsätta skriva. Han har inte svarat ännu.

    Jag skulle ha gjort slut på stunden om det inte vore så att vi har en bostadsrätt tillsammans . Jag har absolut ingenstans annars och bo. Vi har en katt tillsammans som jag inte vill bli av med. 
    Hon säger att hon kommer ge detta allt och hon har redan börjat ändra sig rejält men JAG kan inte lita på om hon gör det bara för att inte förlora sitt hem då hon inte heller har någonstans och bo utan mig . Eller om hon VERKLIGEN menar det.


    DÅ är det en helt annan sak, ett misstag fine, flera misstag är en helt annan sak, det bevisar att hennes ord när hon säger att hon aaaaaldrig kommer göra det igen inte är värt vatten, för det sa hon väl sist med?

    Det verkar som om hon inte släppt sitt ex än, om jag skulle vara dig skulle jag avsluta förhållandet och låta henne komma över sitt ex på egen hand, Lånet är ett problem, men det är det alltid vid separationer.

    Står ni båda för lånet?
  • Anonym (Hfhsfd)

    Hon säger att hon lovar på allt att säga ifall han försöker något eller skriver . 

    Men det var senast några dagar sen hon drog hem till sin kompis och då sa jag att hon MÅSTE säga ifall hon träffar sitt ex. Hon sa att hon lovar över allt annat. 

    Hon sa inte ett piss men ändå så umgicks hon med den killen med andra vad hon säger hela kvällen. 

    Hon säger att hon kan göra allt för mig nu . hon säger att hon kan sluta träffa vänner som är kompisar med hennes ex , sluta gå ut på krogen för att inte stöta på honom 

    Men gem fan vill leva i ett sådant förhållande. Jag har sagt att hon får göra vad hon vill. så länge det inte har med hennes ex och göra. Jag har även sagt att om hon ljuger om det minsta lilla igen så kommer hon aldrig få se mig igen. 

  • Anonym (Hfhsfd)
    Fool skrev 2015-01-29 22:35:50 följande:
    DÅ är det en helt annan sak, ett misstag fine, flera misstag är en helt annan sak, det bevisar att hennes ord när hon säger att hon aaaaaldrig kommer göra det igen inte är värt vatten, för det sa hon väl sist med?

    Det verkar som om hon inte släppt sitt ex än, om jag skulle vara dig skulle jag avsluta förhållandet och låta henne komma över sitt ex på egen hand, Lånet är ett problem, men det är det alltid vid separationer.

    Står ni båda för lånet?
    Vi båda står på lånet . Jag känner att jag behöver vara för mig själv men det går inte.  Jag har ingenstans och ta vägen för att vara själv . Vi har lägenheten. 

    Det skriker inom mig att jag ska göra slut . Skita i om det blir problem med lägenheten . Ta smällen och lära mig av mina misstag. 

    Jag kan bara inte . Jag vill tro på henne att det var sista gången och att det verkligen är ett avslut.
  • Anonym (Hfhsfd)
    Anonym (Tänk efter) skrev 2015-01-29 22:14:13 följande:

    Jag har gjort som din sambo. Jag har gjort mycket mer. Skickat bilder skrivit fina saker, inte träffat honom. Det är något magiskt med skrivandet. Så kul när det plingar till och man vet aldrig när. Spännande. Jag kan bara säga hur det är för mig nu när det lagt sig med han jag skrev med. Det betydde ingenting! De stora orden jag sa. Ingenting! Känner bara ett stort usch!

    Om min man hade kommit på mig hade det varit så illa för båda om förhållandet tog slut pga det. Jag vet att det jag gjorde var och är fel det behöver inte påpekas. Eftersom vi inte träffades (de verkar inte som att din sambo gjort något fysiskt med honom?) kändes det inte som att det var på riktigt. Mer som att jag skrev en novell eller nåt ihop med honom. Bortförklaring kanske.

    Det jag vill säga är, gör inget förhastat.


    Visst att man kan skriva . få fantasier om andra . Jag har även det . Jag kan emellanåt tänka hur det skulle se ut med mitt ex . men det betyder ingenting för jag älskar min nuvarande . 

    Visst om hon bara att skrivit massa skit men hon har träffat honom för att prata om hur de ska göra på fika . De har även skrivit att de skulle ses fler gånger men det var då jag kom på henne.
  • Fool
    Anonym (Hfhsfd) skrev 2015-01-29 22:36:43 följande:

    Hon säger att hon lovar på allt att säga ifall han försöker något eller skriver . 

    Men det var senast några dagar sen hon drog hem till sin kompis och då sa jag att hon MÅSTE säga ifall hon träffar sitt ex. Hon sa att hon lovar över allt annat. 

    Hon sa inte ett piss men ändå så umgicks hon med den killen med andra vad hon säger hela kvällen. 

    Hon säger att hon kan göra allt för mig nu . hon säger att hon kan sluta träffa vänner som är kompisar med hennes ex , sluta gå ut på krogen för att inte stöta på honom 

    Men gem fan vill leva i ett sådant förhållande. Jag har sagt att hon får göra vad hon vill. så länge det inte har med hennes ex och göra. Jag har även sagt att om hon ljuger om det minsta lilla igen så kommer hon aldrig få se mig igen. 


    Sorry TS , men var inte naiv. att du ber henne lova att säga ifall hon träffar sitt ex förutsätter att hon är ärlig och det har hon inte varit varken förra gången eller nu senast. Vad får dig att tro att hon kommer berätta det för dig bara för att du ber henne göra det?

    Ledsen om jag låter krass, men jag tror att det är bättre att bedömma människor efter efter vad de gör inte vad de säger.

    Hon kommer antagligen säga vafan som helst för att bli förlåten, hon kanske tom menar det just nu, men det suddar lixom inte ut att hennes ord inte visat sig vara värd mycket i praktiken. Du gör som du anser bäst TS, jag personligen skulle inte lita på henne om hon gjort detta flera ggr.

    Lån och lägenhet i all ära men pengar går att ersätta, sinnesro är klart svårare
Svar på tråden Behöver HJÄLP! "otrohet"