• Anonym (Tjej)

    Jag klär mig slampigt enligt min kille.

    Hej!

    Jag vet att förmodligen kommer folk tro och tycka att jag klär mig som en slampa när jag skriver detta. Jag tycker inte att jag har en slampig klädstil. Eller vad är det förresten? Man får väl ha på sig vad man vill. Jag ser inte ut som en fjortis utan jag tycker att jag klär mig snyggt. Lättklätt ja, kanske. Men jag tycker om att visa lite hud. Inte direkt så att brösten ramlar ur eller att jag visar halva rumpan. Absolut inte! Andra än min kille har sagt att jag har en jättesnygg stil.

    Min kille vill som sagt inte att jag har på mig vissa kläder. Tex - Har några byxor som tydligen är för tajta. Tröjor som också är för tajta och som har djupa urringningar. Klänningar där urringning finns. Detta tycker jag är snygga kläder. Jag klär mig inte i jättekort kjol och magtröja utan har jag magtröja så har jag byxor, har jag lite kortare kjol så har jag en mer täckande tröja. Jag kan dom ''koderna''. En typisk outfit för mig är - En snygg topp, tajta jeans, höga klackar. 

    Han har börjat påpeka detta nyligen men jag har alltid haft denna klädstilen. Han säger saker som - ''Du tycker inte den tröjan visar för mycket?'', ''Det ser lite slampigt ut.'' Etc, det gör mig ledsen faktiskt då jag ansträngt mig för att matcha och valt ut dessa kläder noga och jag tycker dom ser bra ut på mig och jag trivs bra i dom. Jag är en väldigt tjejig tjej som älskar smink, fixa håret osc. Det tror jag inte heller att han uppskattar. Han säger aldrig något om när jag gjort mig fin. Jag har inte tänkt på det så mycket förrän nu. Jag får mer komplimanger av okända killar än min egen pojkvän. Mina kompisar kan säga att jag verkligen var snygg idag medans min kille inte sagt något.

    Jag har börjat fundera - Tänk om han inte tycker jag är snygg längre..? Varför vill han att jag inte ska ha på mig vissa kläder? 

  • Svar på tråden Jag klär mig slampigt enligt min kille.
  • radwanska

    Jag tror han känner sig hotad helt enkelt. Att för många andra ger dig uppskattande blickar är nog något som han tycker är jobbigt. Och det kan jag nog delvis förstå. Men det är klart du inte ska ändra din stil bara för att han tycker så. Och det är otrevligt att han kallar din stil för slampig.

    Han tycker garanterat fortfarande att du är snygg. Men han är nog orolig för konkurrens.

  • Vanillaextract

    Men hallå? Sätter du inte ner foten när han säger sådana olämpliga kommentarer? Du borde inte börja fundera på om han har rätt eller inte, det spelar ingen roll. Du borde fundera på varför han tror att det är okej att tala till dig sådär.

    Han har inget att göra med hur du klär dig. Kan vara ett varningstecken för allvarligare beteende att han säger sådant.

  • Anonym (Tjej)
    eber4 skrev 2015-01-30 22:21:25 följande:

    Svårt att bedöma av din beskrivning. Du kanske skulle lägga upp en bild.


    Hur visste jag att denna kommentaren skulle komma? :) 
    radwanska skrev 2015-01-30 22:27:52 följande:

    Jag tror han känner sig hotad helt enkelt. Att för många andra ger dig uppskattande blickar är nog något som han tycker är jobbigt. Och det kan jag nog delvis förstå. Men det är klart du inte ska ändra din stil bara för att han tycker så. Och det är otrevligt att han kallar din stil för slampig.

    Han tycker garanterat fortfarande att du är snygg. Men han är nog orolig för konkurrens.


    Ja, kanske är det som du skriver. Jag bryr mig inte särskilt mycket om andra killar som ger mig komplimanger, klart jag blir glad men inte mer än så. Ibland blir jag tillochmed överraskad om någon kommer fram och säger att jag är fin just för att min kille inte ens sagt ett ord om det till mig på hela dagen. Då har jag ändå ansträngt mig för att göra mig fin.
    Zuzanne skrev 2015-01-30 22:31:09 följande:

    Seriöst, män som beter sig sådär. Skulle göra slut om han inte bättrade sig.


    Tycker det är väldigt tråkigt och blir faktiskt ledsen och deppig när han kommenterat så. Vill inte att min kille ska säga sånt. Han har börjat med detta nyligen så vet inte vad det är med honom..

  • Anonym (Tjej)
    Vanillaextract skrev 2015-01-30 22:35:56 följande:

    Men hallå? Sätter du inte ner foten när han säger sådana olämpliga kommentarer? Du borde inte börja fundera på om han har rätt eller inte, det spelar ingen roll. Du borde fundera på varför han tror att det är okej att tala till dig sådär.

    Han har inget att göra med hur du klär dig. Kan vara ett varningstecken för allvarligare beteende att han säger sådant.


    Jag har sagt att jag blir ledsen när han säger sånt och frågat varför han säger så. Han svarar bara med att han tycker kläderna ser slampiga ut och att han tycker jag visar för mycket. 

    Jag tycker självklart inte han har någon rätt att bestämma över vad jag har på mig. Vet inte varför han börjat hålla på såhär.
  • Zuzanne

    Han kanske har fått någon kommentar? Ändå märkligt, i synnerhet att det är nytt. Märkligt att han inte bryr sig om att du blir ledsen. I ett förhållande skall en stötta varandra, inte bete sig illa.

Svar på tråden Jag klär mig slampigt enligt min kille.